Hallo allemaal, ik ben vrij nieuw in bigland en ben sinds kort zo'n machine aan het opbouwen. Nu vraag ik mij af of er voor zo'n apparaat ook een ombouwsetje met kickstarter bestaat. Dit ivm gewichtsbesparing en minder draadjes.
Ben trouwens geen off-roader aan het bouwen maar een streetfighter.
Heb al een vv van een zxr 400 en een achterbrug van een fireblade.
Wielen van een zxr 750 erbij.
Ga binnenkort mijn frame verlassen zodat de achterbrug erin kan en nog wat verstevigingen. Dan nog een alu tank maken. Werk zat dus.
Als ik wat smakelijke foto's heb zal ik ze wel op't forum plaatsen.
kickstart voor big
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Het enige wat ik weet is dat de DRZ Bigs, welke in zeer beperkte oplage zijn gemaakt en voor fabrieksteams waren, deze kickstart had. Ik ben nergens een ombouwsetje tegengekomen.
Je kan eens contact opnemen met stefen hessler.
Je kan eens contact opnemen met stefen hessler.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb idd Hessler er eens over horen praten tijdens de internationale meeting, maar is een ombouw projekt waar je u tegen zegt
Weet niet of je ervaring met met aantrappen van grote 1 cilinders?
Zo niet eens proberen
Als je dan al niet vrolijk bent bedenk dan eens dat BIG nog wat groter is
Gewichtbesparing zal niet groot zijn, heb je nu al veel meer bereikt
En set de start knop onder je zadel of zo dat scheelt al draadjes naar het stuur.

Weet niet of je ervaring met met aantrappen van grote 1 cilinders?
Zo niet eens proberen

Als je dan al niet vrolijk bent bedenk dan eens dat BIG nog wat groter is

Gewichtbesparing zal niet groot zijn, heb je nu al veel meer bereikt

En set de start knop onder je zadel of zo dat scheelt al draadjes naar het stuur.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik dacht dat je zonder startmotor ook met een veel kleinere accu toe kan.
dat moet samen toch wel weer wat schelen.
Verder heb ik een hekel aan overbodige bedrading maar dat zal wel komen door mijn engelse ervaringen.
wat dat aantrappen betreft, dat doe ik al zo'n 32 jaar met italiaanse, engelse en japanse eencylinders. maar inderdaad nog nooit een 800.
maar volgens mij heeft het meer met techniek en inzet te maken.
het helpt natuurlijk wel alsie een beetje vlot wil starten.
staat natuurlijk ook wel een beetje stoer, alleen kickstarter
dat moet samen toch wel weer wat schelen.
Verder heb ik een hekel aan overbodige bedrading maar dat zal wel komen door mijn engelse ervaringen.
wat dat aantrappen betreft, dat doe ik al zo'n 32 jaar met italiaanse, engelse en japanse eencylinders. maar inderdaad nog nooit een 800.
maar volgens mij heeft het meer met techniek en inzet te maken.
het helpt natuurlijk wel alsie een beetje vlot wil starten.
staat natuurlijk ook wel een beetje stoer, alleen kickstarter
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Idd even niet aan de accu gedacht, gaat in totaal wel wat kilo's schelen..
maar die achterbrug scheelt ook al een hoop
weet niet of je de Hessler site al kend?
heeft ook snelle nokasan, zuigers ed.
http://www.hessler-motorsport.de/site/i ... &Itemid=96
optie BIG tuning met sleuteltips in duits,
optie BIG shop ook in engels.
Contact hem voor de kickstart, weet hoe het moet
maar die achterbrug scheelt ook al een hoop

weet niet of je de Hessler site al kend?
heeft ook snelle nokasan, zuigers ed.
http://www.hessler-motorsport.de/site/i ... &Itemid=96
optie BIG tuning met sleuteltips in duits,
optie BIG shop ook in engels.
Contact hem voor de kickstart, weet hoe het moet

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997