4 tact vraag Suzuki SP 370
Moderator: ghulst
Hallo ik ben Huib en ben nieuw hier heb een SP 370 gekocht stond al een hele tijd stil en heb hem nu weer rijdend. kleppen gesteld, nieuwe punten etc. maar als hij warm wordt begint hij rot te lopen. Hij begint te proesten in hoge toeren en soort blikachtige klappen uit de uitlaat en hij verliest dan vermogen en dan slaat hij af en krijg ik hem niet meer aan. Terwijl als hij weer koud is hij het wel aardig doet wat moet ik gaan denken nu. Ik heb ook kreidlers die droom ik maar 4 tact is nieuw voor mij??????? wie heef wat ervaring en ... mvg huib
kan veel zijn.
Gokje uit mijn ver verleden SP tijdperk: condensator over de puntjes die rot is (kijk ook eens naar de puntjes zelf).
dat moet lukken met die 2takt ervaring van je
andere opties:
- bougie/bobine
- afstelling carb (valse lucht of juist veel te rijk)
Gokje uit mijn ver verleden SP tijdperk: condensator over de puntjes die rot is (kijk ook eens naar de puntjes zelf).
dat moet lukken met die 2takt ervaring van je
andere opties:
- bougie/bobine
- afstelling carb (valse lucht of juist veel te rijk)
Bougie is zwart zeg je,
dan is ie te rijk... maar dat zegt niks, want je hebt waarschijnlijk veel stationair staan draaien en dan wordt ie zowieso wel zwart.
Bougiekleur moet je bekijken na een flink stukje normaal rijden.
Verder: ALs de ontstekeing overslaat dan wordt ie ook zwart. Dat zegt dus weinig nu.
Het kan natuurlijk ook heel goed dat er iets heel erg mis is met de carburateur (sproeier los, missend etc)
Echt iets mis met de kleppen ofzo verwacht je niet meteen. Effe kleppen stellen kan natuurlijk geen kwaad en is 15 minuten werk bij zo'n ding.
ps.: Heb je er al wel eens gewoon verse benzine ingegooid... en toch geen tweetakt he ?
dan is ie te rijk... maar dat zegt niks, want je hebt waarschijnlijk veel stationair staan draaien en dan wordt ie zowieso wel zwart.
Bougiekleur moet je bekijken na een flink stukje normaal rijden.
Verder: ALs de ontstekeing overslaat dan wordt ie ook zwart. Dat zegt dus weinig nu.
Het kan natuurlijk ook heel goed dat er iets heel erg mis is met de carburateur (sproeier los, missend etc)
Echt iets mis met de kleppen ofzo verwacht je niet meteen. Effe kleppen stellen kan natuurlijk geen kwaad en is 15 minuten werk bij zo'n ding.
ps.: Heb je er al wel eens gewoon verse benzine ingegooid... en toch geen tweetakt he ?
Carberateur heb ik helemaal schoon gemaakt dus.. nieuw luchtfilter, ik gaat op zoek naar zo'n condensator, ik hoop dat die het is.
Ik heb hem weg gebracht bij iemand die heeft de kleppen gesteld en punten vervangen en nokkenas ketting gesteld dus....
Ik kocht deze met alleen de originele tank er nog op en die was zo verroest dat de benzine er aan alle kanten zo weer uitliep maar toch na een beetje sleutelen lijkt het wel weer wat.
maar bedankt zover voor de reacties ben er blij mee
Ik heb hem weg gebracht bij iemand die heeft de kleppen gesteld en punten vervangen en nokkenas ketting gesteld dus....
Ik kocht deze met alleen de originele tank er nog op en die was zo verroest dat de benzine er aan alle kanten zo weer uitliep maar toch na een beetje sleutelen lijkt het wel weer wat.
maar bedankt zover voor de reacties ben er blij mee