Start probs Big.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Bart M

Dr800s_Big schreef:Hello,
Ik heb wat startproblemen met mijn Big (SR43), luister:

Ik zet mijn contact aan, choke uit (alssie koud is), koppeling in en druk op Start. Gevolg: het hele elektrische systeem valt uit. Geen startmotor, geen licht, niets meer. Contact uit en aan heeft geen zin, blijft dood. Maar wacht ik ongeveer een minuut, dan komt het elektrische systeem vanzelf weer bij. Daarna op Start... en lopen... :?:

Om de verwarring compleet te maken, gebeurt dit verschijnsel niet altijd, maar soms (en de laatste tijd regelmatig...). Net al zekeringen gecheckt, maar alles lijkt ok.
'k heb iets dergelijks ook eens gehad. Toen was het een bijna doorgeroeste fiche van de elektrische bedrading ergens onder de tank. Kan ook een loszittende batterijklem zijn, lijkt me.
Gast

Mijn elektra heeft ook vreemde kuren gehad. Ik heb toen het hele bedradingsschema nagekeken (alle stekkers los, alle contacten doorgemeten). Er bleken 4 draden losgerot van de gesoldeerde contacten en twee stekker groen van de corrossie. Daarna was alles (weer) opgelost. Dus, kijk eerst je hele electra na, beginnend bij het contactslot. Onder je tank zitten een hoop connectors, allemaal even los halen en goed bekijken.

Succes.

Oene
BIG88

lijkt op een slecht contact op de accu pool , komt bij auto's regelmatig voor
door de grote stroom behoefte van de startmotor brand het kleine beetje contact wat er nog is door
als de pool weer afkoeld heb je weer (een beetje) contact,toeval bepaald dan of hij er op start
snel verhelpen want als je een keer wat langer door moet starten kan je accupool zo heet worden dat de boel in de brand gaat

hans h
have BIG fun

D.F.M.T.
dr 650

kan volgens mij alleen maar ergens een slechte overgang zijn.Op het moment dat je dan veel vermogen vraagt"bij het starten"trekt de accu het niet meer.
Plaats reactie