koppelingspomp???

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ebertus

Hoi allemaal,

Ik kan voor de mooie prijs van 700 euries een Tm 250 van 1999 kopen. De verkoper zei echter iets dat er iets aan de koppelingspomp was. Gezien mijn enige sleutel ervaring een ktm van 94, een kawa van 91 en een yzf 426 van 2002 is weet ik dus niet wat hij bedoelt. Weet iemand meer?

mvg,
Evert
Sjokske

Zal dan waarschijnlijk iets mankeren aan de hydraulische bediening van de koppeling, het zij óf de hoofdcilinder op het stuur óf de cilinder op het blok welke de koppelingspen indrukt. Probleem is meestal cup naar de gallemiezen of afdichting lek. Kan ook nog lekken via de ontluchting op de cilinder op het blok.
Voor onderdelen kun je gewoon bij Gerco van de Vegt (TM-importeur in Oudleusen) terecht.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ebertus

al heel erg bedankt, heb je toevallig ook een vaag idee van de kostprijs?
Sjokske

O-ringen of losse cups is een kwestie van enkele Pleuroo's, maar als er eventueel een nieuw zuigertje in één van de hydraulische cilinders moet komen wordt het wat meer (enkele tientjes per stuk denk ik).
Je kunt ook (als het daaraan ligt tenminste) een kompleet nieuw koppelingshendel aanschaffen (pakkumbeet € 100,= afhankelijk van het type).
Kijk eens voor richtprijzen op :
http://www.mx-selfkant.de/
(Klikken op > TM Racing > TM OriginalTeile > Fahrwerk 125-300cc)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie