Hallo..
Mijn Honda XR 600 viel laatst tijdens het rijden plotseling stil.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Het was heel abrupt: zonder aankondiging hield hij ermee op
Omdat hij nogal onder het zand zit heb ik de bougie nog niet losgehad, dus ik weet niet of hij vonkt, maar kan een bougie er tijdens het rijden opeens mee ophouden?
Zelfde vraag voor de ontstekingsspoel?
voor degenen die van leedvermaak houden: ik was 16 km van huis, en heb dat stuk naar huis gelopen met de motor aan de hand:P
Xr viel uit tijdens rijden
Moderator: ghulst
Ik kan nu een lijst op gaan noemen van ik gok ongeveer 268 dingen, maar dat doe ik niet.
Het antwoord is dat het echt alles kan zijn met zo'n uitleg.
Je zult toch eerst op onderzoek uit moeten gaan.
Eerste is krijgt hij benzine tweede is krijgt hij vonk, daarna word het wat lastiger.
Het antwoord is dat het echt alles kan zijn met zo'n uitleg.
Je zult toch eerst op onderzoek uit moeten gaan.
Eerste is krijgt hij benzine tweede is krijgt hij vonk, daarna word het wat lastiger.
CRF450X '08
Wat bij de XR600 nogal eens gebeurd is dat de ontstekings spoel doorbrand dat kan hele rare problemen geven omdat ie dan soms wel en soms niet doet of natuurlijk plotseling helemaal niet als deze spoel dan net niet genoeg spanning kan genereren voor en vonk.
De ontstekingsspoel is samen met de lichtspoel en ik geloof zelfs de pulsgever inelkaar gewikkeld en het kan ook dat deze drie spoelen sluiting hebben met elkaar.
Maw check je spoel..
De ontstekingsspoel is samen met de lichtspoel en ik geloof zelfs de pulsgever inelkaar gewikkeld en het kan ook dat deze drie spoelen sluiting hebben met elkaar.
Maw check je spoel..
Grote kans ontstekingsspoel. In het verleden 2x mee gemaakt. Als je 'm laat wikkelen opletten of even vermelden dat ie goed hittebestendig moet zijn. Zit verschil in wie of waar (of hoe) ze 'm wikkelen. 1e keer had ik 'm na een paar maanden weer kapot, toen ergens anders laten wikkelen, begrepen m'n verhaal meteen. Daarna niet meer kapot gegaan.
Ook een grote kans dat het iets heel anders is zoals wr450 al zei.
Ik heb meer dan 130000 km op een (1) XR600 gereden, nooit een stukke spoel gehad. Wel eens water/vuil-bougiekap problemen.
- Maak de zaak gewoon eerst eens goed schoon, kapje eraf en effe nazien en effe een nieuw bougietje erin.
- tap effe de carb af en spoel die heel even door (kan je meteen zien of er benzine in zit )
Meld het dan hier als ie het nog niet doet.
Ik heb meer dan 130000 km op een (1) XR600 gereden, nooit een stukke spoel gehad. Wel eens water/vuil-bougiekap problemen.
- Maak de zaak gewoon eerst eens goed schoon, kapje eraf en effe nazien en effe een nieuw bougietje erin.
- tap effe de carb af en spoel die heel even door (kan je meteen zien of er benzine in zit )
Meld het dan hier als ie het nog niet doet.
- allardcr250
- Berichten: 69
- Lid geworden op: do sep 27, 2007 21:25
- Locatie: Drenthe
Ik gok in dit geval ook op de ontsteking spoel,dit ook 2x met een xr mee gemaakt. Verder wil het cdi kastje het ook nog wel eens begeven bij deze machines.
cr250
Paar goede wandelschoenen ................jootman schreef:bedankt voor de tips
ik ga er maar eens aan beginnen, ik was hem echt spuugzat na de wandeling haha
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
16 km van huis, is nog vrij luxe;jootman schreef: voor degenen die van leedvermaak houden: ik was 16 km van huis, en heb dat stuk naar huis gelopen met de motor aan de hand:P
De ontsteking van mijn maat's XR ging kapot in Algerije. Ik heb hem toen 500 km gesleept naar Spanje.
Deze XR had het probleem al vaker gehad.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Het kunnen inderdaad 10000mogelijkheden zijn!.
Ik heb ook een xr gehad en 3 keer gehad dat hij plots uitviel. Bij mij was het:
- Ontstekingspoel
- Bougie
- Ketting door midden getrokken en vastgeslagen bij voortandwiel en carter
Het kunnen vele dingen zijn. Maar als die 'plots' uitvalt en niet 1keer meer ontsteekt, dan heeft het bijna altijd te maken met het ontstekingscircuit.
Ik heb ook een xr gehad en 3 keer gehad dat hij plots uitviel. Bij mij was het:
- Ontstekingspoel
- Bougie
- Ketting door midden getrokken en vastgeslagen bij voortandwiel en carter
Het kunnen vele dingen zijn. Maar als die 'plots' uitvalt en niet 1keer meer ontsteekt, dan heeft het bijna altijd te maken met het ontstekingscircuit.
verstand op nul en nadenken
haha ik zeg al niks meer:PFreek schreef:16 km van huis, is nog vrij luxe;jootman schreef: voor degenen die van leedvermaak houden: ik was 16 km van huis, en heb dat stuk naar huis gelopen met de motor aan de hand:P
De ontsteking van mijn maat's XR ging kapot in Algerije. Ik heb hem toen 500 km gesleept naar Spanje.
Deze XR had het probleem al vaker gehad.
Met het motto : 'het kan altijd erger' heb je echt een gelukkig leven!
Toch heb ik deze motor gekocht omdat het een van de degelijkste crossmotoren zou zijn...Iemand een betere suggestie?
God shave the queen
DRZ-400
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Grote kans dat je spoel dan is doorgebrand. Dit is niet moeilijk om zelf te controleren!. Je kunt dit al meten door je stekkers die uit je blok komen bij je vliegwiel kant los te maken en door te meten.
verstand op nul en nadenken
Ik zou hem niet wegbrengen je kunt de spoel gewoon doormeten met een multimeter.jootman schreef:Hij vonkt niet, andere bougie geprobeerd, maar zonder effect.
ik breng hem toch maar weg denk ik dit weekend
Er is vast wel iemand in het Xr gedeelte van het forum die weet wat de weerstandswaarden moeten zijn.
Bespaard je een hoop geld als je het zelf doet, en het is niet moeilijk om te doen.
De rede dat die spoel doorbrand is overigens gewoon omdat ie te heet wordt. En dat komt eigenlijk omdat het blok/de olie een beetje erg heet wordt.
Mijn XR had een oliekoeler... en dus 90 a 100 graden olietemp.
Ik heb nooit de spoel stuk gehad, en ben toch wel met 45 a 50 graden in de zomer door de sahara getrokken, met bepakking etc.
Verder: Idd, meet de spoel gewoon even. En als ie stuk is: Over laten wikkelen!
Waarden hangen een beetje van het modeljaar af, maar als het er veel naast zit zegt dat wel genoeg:
Bobine:
- primair <1 Ohm
- secundair (bougiekant) 7 - 11 kOhm
Hoogspanningsspoel (de verdachte)
- 230 a 320 Ohm
pulsgeverspoel (ook mogelijk)
- 360 a 440 Ohm
- Pulsgever-gap: 0,7mm (die is ook kritisch en leidt tot moeilijk starten)
succes
Mijn XR had een oliekoeler... en dus 90 a 100 graden olietemp.
Ik heb nooit de spoel stuk gehad, en ben toch wel met 45 a 50 graden in de zomer door de sahara getrokken, met bepakking etc.
Verder: Idd, meet de spoel gewoon even. En als ie stuk is: Over laten wikkelen!
Waarden hangen een beetje van het modeljaar af, maar als het er veel naast zit zegt dat wel genoeg:
Bobine:
- primair <1 Ohm
- secundair (bougiekant) 7 - 11 kOhm
Hoogspanningsspoel (de verdachte)
- 230 a 320 Ohm
pulsgeverspoel (ook mogelijk)
- 360 a 440 Ohm
- Pulsgever-gap: 0,7mm (die is ook kritisch en leidt tot moeilijk starten)
succes