Luchtfilter

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gert

Heeft er iemand ervaring met K&N luchtfilter op de Big, is dat ding zijn geld waard?
En wat moet er bij een groot onderhoud (40.000km) naast afstellen kleppen, balansasketting, regelen carbus en filters wisselen zeker nog gebeuren? Ik vind mijnen Big namelijk zo goed dat ik er nog wel 40.000km wil bij doen.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Ik ben bang dat je binnen ons clubje dan de eerste word met een K&N filter,of Peter Laurens zou er een op moeten hebben.
maar ik denk dat het pas zin heeft als je er ook een andere (lees dikkere) voorpijp op zet
en met die combinatie zul je waarschijnlijk/zeker de sproeier bezetting van je carb's aan moeten passen
onderhoud officieel :
luchtfilter schoonmaken elke 3000 km vervangen om de 12000 km
bougies vervangen elke 12000 km
olie & filter elke 6000 km
balansas ketting controleren/spannen elke 12000 km
kleppen stellen elke 6000 km (even goed kijken of je nokas/tuimelaars niet zijn versleten)
benzine filter vervangen elke 6000 km
benzine slangen vervangen elke 4 jaar (doet niemand,wel even controleren)
rem vloeistof verversen elke 2 jaar (na 40000 km is het waarschijnlijk goed om om de zuigertjes van je remklauw schoon te maken en van nieuwe rubbers te voorzien)
remslangen vervangen elke 4 jaar (geloof niet dat iemand dat doet)
verder alle kabels en boute en moeren controleren op afstelling en vastzitten
het is ook aan te raden om je koppelings kabel er even af te halen en goed door te smeren want er blijft nog wel eens vocht in de onderste bocht staan waardoor hij vast kan roesten

veel plezier er mee en heb je misschien zin om morgen (zondag 18 mei)mee te rijden met de asfalt rit langs wat duitse motortreffs,zie verderop in dit forum
of het 1e internationale DR BIG TREFFEN in juni Sühl Duitsland ?
hans h
have BIG fun

D.F.M.T.
peter laurens

ja zeker ik heb kn filters en filters van twinair voor in het zand.
Je haalt de hele filterkast weg en dan moet je 2 aanzuig buizen maken waar de filters weer opkomen en deze zet je vast met slang klemmen.
En heel belangrijk is grotere sproeiers maat 140 standaard 130 dus 4 maten groter.
Je moet ook een andere stationersproeier monteren ook groter.
standaard 50 moet naar 60 of zoals ik gedaan heb gewoon een boor er doorheen
vergeet de uitlaat niet te veranderen en de klepspeling en timing want hij wordt een stuk heter!!! dus ook weer andere bogie,s en zo ga je maar door
Plaats reactie