Hoi,
enkele vraagjes
Ik ben gestart met de restauratie van mijn "Twinshocker" (met 2takt luchtgekoelde Rotax)uit begin jaren'80
1. wat is het nut van de "rubberen stukjes" die tussen de koelribben zitten ? is dit tegen het kapot vibreren van de koelribben ? Of mag ik die gerust weglaten ?
2. Cilinderwand en piston hebben duidelijke slijtage-sporen. Wie heeft een goed adres, liefst Belgisch of Nederlands Limburg / Brabant. Er zit nu een zuiger in van Elko (= König Oostenrijk, geaffilieerd met Mahle) Waarschijnlijk een overmaat van 74.27 mm i.p.v. de originele 74.00 mm
3. Wie kan er mijn frame / motor goed + goedkoop (ik hoef geen factuur ...) glasparelstralen en poederlakken ?
4. Iemand ervaring met het laten aanbrengen van een Nicasil laag op zo'n oude cylinder ?
5. Als er iemand nog tips heeft --> altijd welkom !!
Bedankt alvast,
Jo VdB
Vragen bij restauratie van 2-takt Rotax
Moderator: ghulst
Beste Jo de rubbertjes tussen de koelribben zijn tegen het trillen en zingen van de koelribben,laat ze maar eens weg en je begrijpt dan wel wat ik bedoel....
Kun je niet gewoon de cilinder laten slijpen en er een overmaat van bv Wiseco inzetten???kijk anders even in een Noppennieuws daarin staan adressen genoeg die cilinders opknappen(powerseal etc.)
Tja het spuiten...mijn beroep is autospuiter...en ik heb het al zo druk
Succes verder!
Kun je niet gewoon de cilinder laten slijpen en er een overmaat van bv Wiseco inzetten???kijk anders even in een Noppennieuws daarin staan adressen genoeg die cilinders opknappen(powerseal etc.)
Tja het spuiten...mijn beroep is autospuiter...en ik heb het al zo druk
Succes verder!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
1: inderdaad tegengaan van het "zingen"
2: http://www.powerseal.nl hebben daar volgens mij wel meer ervaring mee .
Ik heb in mijn oude rm (ui 1981) ook wiseco zuiger gehad, was enige fabriekant die nog zulke grote hadden .
Ik denk trouwens dat als je er een nicasil laag in laat maken (wat op gietijzerencilinder gewoon kan) je misschien wel weer een orginele maat zuiger erin kan stoppen (goedkoop is het trouwens niet).
voor welke motor is het trouwens allemaal
Rudy die ook twinshock heeft gereden
2: http://www.powerseal.nl hebben daar volgens mij wel meer ervaring mee .
Ik heb in mijn oude rm (ui 1981) ook wiseco zuiger gehad, was enige fabriekant die nog zulke grote hadden .
Ik denk trouwens dat als je er een nicasil laag in laat maken (wat op gietijzerencilinder gewoon kan) je misschien wel weer een orginele maat zuiger erin kan stoppen (goedkoop is het trouwens niet).
voor welke motor is het trouwens allemaal
Rudy die ook twinshock heeft gereden
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
1. Werd vooral bij de enduro fietsen gedaan om lawaai(zingen) te verminderen en scheuren tegen te gaan. Op een oude Maico GS cilinder die ik heb liggen zit het ook op.
2. Ik heb bij een oude twinshock Maico van me nicasil aan laten brengen. Volgens de tussenpersoon is dit bij Mahle zelf gebeurd, of een vertegenwoordiging ervan. Ik had een website adres maar ben ik kwijt. Overigens heb ik er nog niet meegereden dus kan je geen ervaring vertellen
3. Kon ik zelf, niet bijzonder goed wel goedkoop
4. Zie punt twee. Ik heb trouwens wel een alu bus gemaakt. Nicasil schijnt beter te hechten op alu dan staal. Voor staal was ik op zoek naar een bedrijf dat me er een keramiek laag op kan maken.
5. Een tip, blijf bellen waar je onderdelen blijven. Het heeft me al met al drie maand geduurd om de nicasil laag erop te krijgen.
Ik kan misschien nog een adres voor Rotax delen uit een Engels blad vinden. Moet ik wel even zoeken, ik heb het blad uitgeleend. Stuur anders maar een e-mail: wijlens28@zonnet.nl
2. Ik heb bij een oude twinshock Maico van me nicasil aan laten brengen. Volgens de tussenpersoon is dit bij Mahle zelf gebeurd, of een vertegenwoordiging ervan. Ik had een website adres maar ben ik kwijt. Overigens heb ik er nog niet meegereden dus kan je geen ervaring vertellen
3. Kon ik zelf, niet bijzonder goed wel goedkoop
4. Zie punt twee. Ik heb trouwens wel een alu bus gemaakt. Nicasil schijnt beter te hechten op alu dan staal. Voor staal was ik op zoek naar een bedrijf dat me er een keramiek laag op kan maken.
5. Een tip, blijf bellen waar je onderdelen blijven. Het heeft me al met al drie maand geduurd om de nicasil laag erop te krijgen.
Ik kan misschien nog een adres voor Rotax delen uit een Engels blad vinden. Moet ik wel even zoeken, ik heb het blad uitgeleend. Stuur anders maar een e-mail: wijlens28@zonnet.nl