bij de 06 was dit een probleem,de kleppen die durfden stukgaan,dit is dan ook een nadrukkelijke terugroepactie geweest. dit was dan voor de 250modellen,bij de 450 zijn geen problemen geweest. 1blokje op de zoveel gaat toch stuk door een fabriefout en dan heb je degenen die hun boeltje niet onderhouden. heb al enkele blokken zo stuk gezien en dat waren degenen waar geen olie meer op was omdat ze de oliestop hadden afgevezen uit jalouzie in de cross of eentje die enorm veel olie gebruikte en zonder olie is gekomen en dan nog eentje die had water binnengehad en na alles gekuist te hebben dan toch de big end het van begeven had.stimpie schreef:bij yamaha yzf 250 en 450 heb ik dit al vaker gezien.
je hebt dan ook nog van de verhalen van de kleppen die durven breken op de 450 en dan geef ik je mijn opinie, slecht onderhoud of mensen die nog steeds denken dat het een 2takt is die je mag laten huilen. zo ken ik er eentje die springt en of dat nu 10m of 50m die gas gaat niet toe zelfde als die aan de start staat, op 30sec staat zen motor al te plafoneren en zo tot de 1ste bocht als die toe moet.
we hebben er toch denk ik een 40tal rondrijden die op onderhoud komen en weet dus wat de meest voorkomende problemen zijn.
greetz