Welke motor wordt het?

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie

Met welke motor zou je gaan?

Peiling eindigde op vr jan 25, 2008 00:16

CRF250x
0
Geen stemmen
CRF450x
6
21%
WR250F
0
Geen stemmen
WR450F
6
21%
EXC250
0
Geen stemmen
EXC450
1
3%
EXC530
5
17%
LC4 660 replica
9
31%
oldtimer
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 29
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Even dagdromen...
Stel je hebt een onbegrenst budget.
Op welke motor rijd je naar Dakar?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Wel met een CRF450 natuurlijk , maar dan geen X versie :evil:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

toch niet met een R?
vindt zo,n 660 replica erg erg mooi.
maar een drbig gaston versie in het geel ook heel erg gaaf
Net zoals de hnp 900 rr.
Niet de motoren van dexe tijd maar wel (voor mij) erg mooie machines.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Wel met een R.

Maar waar praat ik eigenlijk over want ik wil helemaal niet naar Dakar :?

Laat mij maar liever off-road ritjes en motocross wedstrijdjes rijden 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

ding weegt niks 97 kilo droog met 56 pk?
zijn mooie brommers

maar kun je daarmee ook heel veel kilometers rijden achter elkaar.
dacht dat ze daaromde x gemaakt hadden.
maar ik heb er ook geen verstand van.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Ik wil in de toekomst toch eens een Honda gaan rijden. Dat was mijn eerste liefde (cr500) en Ik denk een CRF450X mijn laatste :roll:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Rolando schreef:Ik wil in de toekomst toch eens een Honda gaan rijden. Dat was mijn eerste liefde (cr500) en Ik denk een CRF450X mijn laatste :roll:
Ik zou zeggen , kom eens een keer testen op mijn Rekluse CRF450R :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

ik mis de Beamers, de 525 (want die 530 moet zich nog bewijzen..), de Huskies, de Cagiva 2cil.

Ga die poll eens even gauw aanpassen?? :roll:
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Voorlopig gaat de 450X aan de leiding in de poll en ja die 450X'n zijn dat nu eenmaal gewoon, aan de leiding te gaan en blijven!!!!!!!!!!!!
You're free to do as we tell you!
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Ik mis die nieuwe KTM 690 Rally in het lijstje.
Ik denk als je echt een unlimited budget hebt dat een KTM 690 Rally Leasing de beste optie is.
Volledige ondersteuning vanuit KTM, fabrieksblok, semi-fabrieks vering, toegang tot fabrieksbanden van Michelin voor de marathon etappes (dan heb je de 2e dag ook nog noppen), KTM snelle assistentie truck service, etc..
Kost een paar centen maar dan heb je wel iets.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.

PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol
#777 - Mijn fotoboekenplank
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

erwindob schreef:Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.

PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol
Jij bent een bescheiden mens :D

Gas Gas, Aprilia, Suzuki, Kawasaki en nog een paar merken missen in zijn geheel. Maar dit zijn niet de merken waar erg snel voor gekozen wordt, toch? Tenminste om welke reden zou ik op een Aprilia gaan als KTM, Yamha en Honda al zoveel ervaring heeft in de Dakar :?
Henno van Bergeijk was twee jaar geleden op een XT 500, dat doe ik hem zowieso niet na, dus doe mij maar een moderne motor dan heb ik een grotere kans van aankomen, ik heb op 530 EXC gestemd.
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

mis de RXV 8)
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Ik mis ook wat :?
Maar als ik toch uit het lijstje moet kiezen dan de oldtimer.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Als het budget toch onbeperkt is, waarom dan niet gewoon meteen een rallymotor? (690 rally??)
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dr_Bean schreef:Als het budget toch onbeperkt is, waarom dan niet gewoon meteen een rallymotor? (690 rally??)
Hier moet ik eerlijk toegeven dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de ontwikkelingen van ktm en ja vorig jaar reden de toppers ook al op de 690, niet?
Maar dan komt de 660 het dichtst bij jouw keuze in de buurt.
Van vorig jaar kan ik me nog goed herinneren dat die 690 's zoveel versnellingsbak problemen had en ook dat Frans er ook mee te maken had. Het zal mij benieuwen wat dit jaar weer gaat brengen.
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Volgens mij staan er dit jaar ongeveer 90 privateers met een nieuwe 690 rally aan de start, enige nederlander met een prive 690 is Teus Visser. Die was meteen om nadat die afgelopen jaar met de motor van Frans Verhoeven had gereden.
Het blok is nu wel goed voor elkaar met de 690, volgens mij is er tijdens de egypte en dubai rally geen kapot gegaan.
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

690 = injectieblok
mooie motor de 690 enduro
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

De Rally 690 heeft een carburateur. Injectie en de woestijn wordt moeilijk, als hij dan niet meer wil kan je hem laten staan.
Alleen de standaard productie 690 heeft injectie de Supermoto en al dat spul
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

De BMW/Touratech/Schalber rally motoren hebben al jaren injectie, de fiets van Henk Knuiman ook, alle rallywagens ook. Ik zie niet waarom KTM binnen een paar jaar niet ook op de rallyfietsen injectie zal hebben.
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Het probleem van injectie in een rally/enduro zie ik ook niet: Ik denk zelfs dat het betrouwbaarder KAN zijn dan een carburateur, met veel fijne kanaaltjes en kwetsbare lichte onderdeeltjes.

Probleem is gewoon dat een carburateur 100 jaar ontwikkeling achter zich heeft, en een injectiesysteem op dit soort motoren gewoon nog vrij nieuw is.


Wat ik begrepen had: Dat 690 versnellingsbakprobleem kwam doordat de uitgaande as brak, omdat er 1 ontwerpfoutje in zat (een te scherpe overgang van dik naar dun), wat er bij een last minute wijziging ingezlopen was (en dus op de testfietsen niet naar voren kwam).
Dat is er natuurlijk meteen uitgehaald!! verder was dat blok vorig jaar al uitgebreid getest voor de rally.
Gebruikersavatar
Hoelio
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 19, 2006 11:29
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Mijne favo staat d'r ook niet tussen...

Dan maar d'oldtimer :idea:
Je moet niet doen, je moet niet laten!
jootman
Berichten: 114
Lid geworden op: do jan 11, 2007 01:03
Locatie: Hael

erwindob schreef:Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.
Ik hoor ook niets anders dan dat oudere motoren een stuk degelijker zijn dan moderne snelle motoren.
Ik heb een XR gehad die na 20 jaar pas een nieuwe bigend nodig had. zuiger en alle rest was nog goed...Dat blokje was nog nooit open geweest..Dat lukt met hedendaagse motoren niet volgens mij...
Het betrof een XR 250 uit 1987
God shave the queen
Plaats reactie