Even dagdromen...
Stel je hebt een onbegrenst budget.
Op welke motor rijd je naar Dakar?
Welke motor wordt het?
Moderator: ghulst
Wel met een CRF450 natuurlijk , maar dan geen X versie
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
toch niet met een R?
vindt zo,n 660 replica erg erg mooi.
maar een drbig gaston versie in het geel ook heel erg gaaf
Net zoals de hnp 900 rr.
Niet de motoren van dexe tijd maar wel (voor mij) erg mooie machines.
vindt zo,n 660 replica erg erg mooi.
maar een drbig gaston versie in het geel ook heel erg gaaf
Net zoals de hnp 900 rr.
Niet de motoren van dexe tijd maar wel (voor mij) erg mooie machines.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Wel met een R.
Maar waar praat ik eigenlijk over want ik wil helemaal niet naar Dakar
Laat mij maar liever off-road ritjes en motocross wedstrijdjes rijden
Maar waar praat ik eigenlijk over want ik wil helemaal niet naar Dakar
Laat mij maar liever off-road ritjes en motocross wedstrijdjes rijden
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ding weegt niks 97 kilo droog met 56 pk?
zijn mooie brommers
maar kun je daarmee ook heel veel kilometers rijden achter elkaar.
dacht dat ze daaromde x gemaakt hadden.
maar ik heb er ook geen verstand van.
zijn mooie brommers
maar kun je daarmee ook heel veel kilometers rijden achter elkaar.
dacht dat ze daaromde x gemaakt hadden.
maar ik heb er ook geen verstand van.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ik wil in de toekomst toch eens een Honda gaan rijden. Dat was mijn eerste liefde (cr500) en Ik denk een CRF450X mijn laatste
Ik zou zeggen , kom eens een keer testen op mijn Rekluse CRF450RRolando schreef:Ik wil in de toekomst toch eens een Honda gaan rijden. Dat was mijn eerste liefde (cr500) en Ik denk een CRF450X mijn laatste
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
ik mis de Beamers, de 525 (want die 530 moet zich nog bewijzen..), de Huskies, de Cagiva 2cil.
Ga die poll eens even gauw aanpassen??
Ga die poll eens even gauw aanpassen??
Ik mis die nieuwe KTM 690 Rally in het lijstje.
Ik denk als je echt een unlimited budget hebt dat een KTM 690 Rally Leasing de beste optie is.
Volledige ondersteuning vanuit KTM, fabrieksblok, semi-fabrieks vering, toegang tot fabrieksbanden van Michelin voor de marathon etappes (dan heb je de 2e dag ook nog noppen), KTM snelle assistentie truck service, etc..
Kost een paar centen maar dan heb je wel iets.
Ik denk als je echt een unlimited budget hebt dat een KTM 690 Rally Leasing de beste optie is.
Volledige ondersteuning vanuit KTM, fabrieksblok, semi-fabrieks vering, toegang tot fabrieksbanden van Michelin voor de marathon etappes (dan heb je de 2e dag ook nog noppen), KTM snelle assistentie truck service, etc..
Kost een paar centen maar dan heb je wel iets.
Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.
PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol
PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol
#777 - Mijn fotoboekenplank
Jij bent een bescheiden menserwindob schreef:Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.
PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol
Gas Gas, Aprilia, Suzuki, Kawasaki en nog een paar merken missen in zijn geheel. Maar dit zijn niet de merken waar erg snel voor gekozen wordt, toch? Tenminste om welke reden zou ik op een Aprilia gaan als KTM, Yamha en Honda al zoveel ervaring heeft in de Dakar
Henno van Bergeijk was twee jaar geleden op een XT 500, dat doe ik hem zowieso niet na, dus doe mij maar een moderne motor dan heb ik een grotere kans van aankomen, ik heb op 530 EXC gestemd.
mis de RXV
Als het budget toch onbeperkt is, waarom dan niet gewoon meteen een rallymotor? (690 rally??)
Hier moet ik eerlijk toegeven dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de ontwikkelingen van ktm en ja vorig jaar reden de toppers ook al op de 690, niet?Dr_Bean schreef:Als het budget toch onbeperkt is, waarom dan niet gewoon meteen een rallymotor? (690 rally??)
Maar dan komt de 660 het dichtst bij jouw keuze in de buurt.
Van vorig jaar kan ik me nog goed herinneren dat die 690 's zoveel versnellingsbak problemen had en ook dat Frans er ook mee te maken had. Het zal mij benieuwen wat dit jaar weer gaat brengen.
Volgens mij staan er dit jaar ongeveer 90 privateers met een nieuwe 690 rally aan de start, enige nederlander met een prive 690 is Teus Visser. Die was meteen om nadat die afgelopen jaar met de motor van Frans Verhoeven had gereden.
Het blok is nu wel goed voor elkaar met de 690, volgens mij is er tijdens de egypte en dubai rally geen kapot gegaan.
Het blok is nu wel goed voor elkaar met de 690, volgens mij is er tijdens de egypte en dubai rally geen kapot gegaan.
Het probleem van injectie in een rally/enduro zie ik ook niet: Ik denk zelfs dat het betrouwbaarder KAN zijn dan een carburateur, met veel fijne kanaaltjes en kwetsbare lichte onderdeeltjes.
Probleem is gewoon dat een carburateur 100 jaar ontwikkeling achter zich heeft, en een injectiesysteem op dit soort motoren gewoon nog vrij nieuw is.
Wat ik begrepen had: Dat 690 versnellingsbakprobleem kwam doordat de uitgaande as brak, omdat er 1 ontwerpfoutje in zat (een te scherpe overgang van dik naar dun), wat er bij een last minute wijziging ingezlopen was (en dus op de testfietsen niet naar voren kwam).
Dat is er natuurlijk meteen uitgehaald!! verder was dat blok vorig jaar al uitgebreid getest voor de rally.
Probleem is gewoon dat een carburateur 100 jaar ontwikkeling achter zich heeft, en een injectiesysteem op dit soort motoren gewoon nog vrij nieuw is.
Wat ik begrepen had: Dat 690 versnellingsbakprobleem kwam doordat de uitgaande as brak, omdat er 1 ontwerpfoutje in zat (een te scherpe overgang van dik naar dun), wat er bij een last minute wijziging ingezlopen was (en dus op de testfietsen niet naar voren kwam).
Dat is er natuurlijk meteen uitgehaald!! verder was dat blok vorig jaar al uitgebreid getest voor de rally.
Mijne favo staat d'r ook niet tussen...
Dan maar d'oldtimer
Dan maar d'oldtimer
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Ik hoor ook niets anders dan dat oudere motoren een stuk degelijker zijn dan moderne snelle motoren.erwindob schreef:Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.
Ik heb een XR gehad die na 20 jaar pas een nieuwe bigend nodig had. zuiger en alle rest was nog goed...Dat blokje was nog nooit open geweest..Dat lukt met hedendaagse motoren niet volgens mij...
Het betrof een XR 250 uit 1987
God shave the queen