Correct taalgebruik in forums a.u.b.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jo VdB

Hallo,

zonder de taalpurist te willen uithangen, vind ik wel dat het noodzakelijk is voor de goede verstaanbaarheid van het forum, dat we proberen om correct algemeen Nederlands te gebruiken in onze communicatie met elkaar.

Een schrijffout of een dt-fout mag al eens kunnen :wink: , maar persoonlijk vind ik dat alle andere vormen van "schriftelijke taalverkrachting" dienen vermeden te worden.

En dan denk ik aan teksten in de aard van "ebde gij goe" i.p.v "heb je/hebt gij goed " enz.

Dit verhoogt m.i. absoluut de leesbaarheid van de teksten.

Gegroet,

Jo VdB
San,dman (Joost)

Ik doe iig mijn best Jo. :) Dient opgemerkt te worden dat ik wegens een accidentje, een beetje problemen heb met zowel ruiken (doet hier niets terzake, maar kom) als met taal. Zowel spreken (bijna niet merkbaar) als schrijven (wel erg merkbaar). Hierdus op voorhand mn excuses voor de vele spelfouten in mn postings :).

Als ik er echt op let en langzaam typ/schrijf, dan lukt me ook wel zonder fouten, mr forums lees ik meestal snel/reply ook vlug :).

Greets
Joost

P.S. Mocht je met je hoofd ooit een tak rammen, zorg dan dat ie aan de bovenkant van je helmklep afschuift, ipv van eronder. :shock:
schiepepiepe

moet je godgeloeiendegodnondejuu niet euver weurt beginne manne.
ich kom oet remuunj, en schrief wie ich det wil manne.
en idderein dae det neet ken leaze......mot zig maar eine wiekse

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :twisted:
Jo VdB

@ Schiepepiepe,

"de gustibus, coloribus et mulieribus non est dispudandum"... :D

@ Sandman,

Is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld !! En het moet ook personen met een mindere kennis van het Nederlands (bv. zij met een andere moedertaal) niet weerhouden om hier zinnige dingen te publiceren.
Mijn excuses , Joost, indien ik je gekwetst zou hebben met mijn vraag aan de "forum-leden in het algemeen" .

Enfin, ik hoor wel als ik te prekerig overkom !
(Maar pastoor zal ik dan toch niet worden...)

Jo VdB
pruus
Contacteer:

enne? ene remunjse op 't kanaal hiee? Mosse kloekke menke? Watte, hoofse nix te kloekke? Kloekke manne, is hie jen tramhalte!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
actualludo
Contacteer:

ok jo ik zal er op letten (op mijn dialect uit oost vlaanderen e ) tzal nie gemakkelijk zijn maar we werken eraan 8) 8) 8) enne kzal drie wees gegroetjes lezen om het goed te maken :shock: :shock:
leve de elec starters
Zot
Contacteer:

Mag dit geneuzel alstublieft van sticky af?
Afbeelding
Plaats reactie