Hallo
Ik heb een yamaha yzf450 het blok is kapot gelopen.. drijfstang afgebroken. kop kapot cilinder enz.
Het carter zit ook een gat in rechter deel.
Heeft iemand daar onderdelen van liggen van zo'n blok of misschien een compleet blok..??
Groetjes
Michael
BLOK KAPOT GELOPEN YAMAHA YZF450
Moderator: ghulst
carter is misschien nog te lassen? cilinderkop kost ongeveer 850 euro voor een yzf 250 dus dat zal wel ongeveer het zelfde zijn. dat is wel enkel voor de kop dus zonder kleppen enz enz . 2dehands zijn ze weinig of niet te vinden.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
als het een yz betreft kan ik je aleen zeggen dat ze stuk gaan door niet tijdig te kontroleren of vervangen van slijtage onderdelen en/of gebrekkig onderhoud.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Zoals ik al beschreef is het een yzf450
maar haal hem morgen uit elkaar.. heb nog deze week vakantie dus dat komt goed uit.. kan ik lekker gaan sleutelen.. en wat zoeken naar tweede hands onderdelen.. ik weet wat het kost allemaal.. duur grapje..
Michael
maar haal hem morgen uit elkaar.. heb nog deze week vakantie dus dat komt goed uit.. kan ik lekker gaan sleutelen.. en wat zoeken naar tweede hands onderdelen.. ik weet wat het kost allemaal.. duur grapje..
Michael
eens op ebay kijken voor een kop met cilinder ze staan er denkelijk wel op maar inderdaad het is een duur grapje
staatscrossbeheer gaat als een speer
ik rij met een yamaha yfz450 (quad) is bijna het zelfde blok
en daar gebeurt dit ook nog wel eens bij
ik weet niet hoe oud je fiets is, maar ik heb al diverse mensen geproken die het niet meer de moeite vinden om hem te maken
nu begin je met :
carters €500/600
krukas revisie €150
krukas lagers €..
balans breekt dan vaak €150
cilinder €450
zuiger €140
kop €...
kleppen 5x €100
oliepomp €
dist ketting €30
pakking set € 70
het aanzuigfilter naar de oliepomp is ook vaak kapot
heb er al diverse gezien waar zelfs de bak van kapot is
heb nog diverse onderdelen liggen
en daar gebeurt dit ook nog wel eens bij
ik weet niet hoe oud je fiets is, maar ik heb al diverse mensen geproken die het niet meer de moeite vinden om hem te maken
nu begin je met :
carters €500/600
krukas revisie €150
krukas lagers €..
balans breekt dan vaak €150
cilinder €450
zuiger €140
kop €...
kleppen 5x €100
oliepomp €
dist ketting €30
pakking set € 70
het aanzuigfilter naar de oliepomp is ook vaak kapot
heb er al diverse gezien waar zelfs de bak van kapot is
heb nog diverse onderdelen liggen
Laatst gewijzigd door mx jake op wo jan 02, 2008 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
never drive faster then your angel can fly
Hey mx jake.
Hij is uit 2005
en wat heb jij dan allemaal nog liggen? en waar kom je vandaan want om nou 200 km voor onderdelen te gaan rijden is ook de moeite niet.. ik kom uit de omg eindhoven.
Ik weet wat alles precies kost... maar ik probeer het toch op een zo goedkope mogelijke manier te maken.. of ik moet ergens een blok goedkoop aan kunnen komen.. had misschien al iemand.. vroeg er 1250 Euro voor..Maarja ik ben echt iemand die dit een uitdaging vind om te maken.. heb er al ervaring mee dus dat scheelt en veel goed gereedschap.
Hij is uit 2005
en wat heb jij dan allemaal nog liggen? en waar kom je vandaan want om nou 200 km voor onderdelen te gaan rijden is ook de moeite niet.. ik kom uit de omg eindhoven.
Ik weet wat alles precies kost... maar ik probeer het toch op een zo goedkope mogelijke manier te maken.. of ik moet ergens een blok goedkoop aan kunnen komen.. had misschien al iemand.. vroeg er 1250 Euro voor..Maarja ik ben echt iemand die dit een uitdaging vind om te maken.. heb er al ervaring mee dus dat scheelt en veel goed gereedschap.
ik heb een kop (zonder kleppen)
een nieuw cilinder 470cc met nieuwe zuiger
ik woon in zeeland
ik heb eventueel belangstelling voor je kickstart-as kompleet met tandwielen /veer
dus alles wat in je blok zit voor de kickstarter
een nieuw cilinder 470cc met nieuwe zuiger
ik woon in zeeland
ik heb eventueel belangstelling voor je kickstart-as kompleet met tandwielen /veer
dus alles wat in je blok zit voor de kickstarter
Hey jake
Als ik jou onderdelen voor mijn motor nodig heb, dan kan ik slechts mijn kickstarter onderdelen eruit gaan halen he..
Is een beetje lastig starten dan haha.
Maar wat moet jij voor voor die kop en cilinder hebben dan?
Groetjes
Michael
Als ik jou onderdelen voor mijn motor nodig heb, dan kan ik slechts mijn kickstarter onderdelen eruit gaan halen he..
Is een beetje lastig starten dan haha.
Maar wat moet jij voor voor die kop en cilinder hebben dan?
Groetjes
Michael
ik denk alvast vooruit
als je rekeing te hoog word voor reparatie
kan je ook overwegen om alles te verkopen en een ander blok te kopen
470cc cilinder+zuiger €600 =nieuw, nooit gemonteerd
kop €300
als je rekeing te hoog word voor reparatie
kan je ook overwegen om alles te verkopen en een ander blok te kopen
470cc cilinder+zuiger €600 =nieuw, nooit gemonteerd
kop €300
contacteer anders www.sds-racing.be als dit niet te ver is voor jou (zijn wel weekje toe nu) die hebben nog wel wat occazie onderdelen liggen.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
Ik heb al tijden een goedlopende YZF400 te koop voor een eurootje of 1750.. Als ik deze prijzen zie, dan is het geen wonder dat hij niet verkoop...
Moet ik van nood hem er maar bij houden..
Nou ja..kan er ook nog wel bij...hahahaa!
Moet ik van nood hem er maar bij houden..
Nou ja..kan er ook nog wel bij...hahahaa!
Graag zou ik eens weten hoelang er met die YZ dan gereden is (Km's --->> Uren draaitijd). Toch vreemd dat die zomaar ineens stuk vliegt zonder iets abnormaals te horen hier of daar
-
zoiets?
Auw!
Auw!
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Ik lees en hoor vaak dat bij zulke schades vaak het vastlopen zijn van de big end of top end, of dat er een klep afbreekt.
Oorzaak, onderhoud?
Oorzaak, onderhoud?
verstand op nul en nadenken
Zozo wat een reaktie's allemaal.
En wat een foto's.. ziet er indderdaad allemaal niet fris uit ik vraag me ook nog steeds af hoe zoiets nou kan gebeuren..slecht onderhoud? of gewoon ergens een haarscheurtje,(fabrieksfoutje) of iets dergelijks.
Ga vandaag het blok splitsen eens kijken wat er allemaal kapot is.zal wel flink in de pappieren lopen.
Gr
Michael
En wat een foto's.. ziet er indderdaad allemaal niet fris uit ik vraag me ook nog steeds af hoe zoiets nou kan gebeuren..slecht onderhoud? of gewoon ergens een haarscheurtje,(fabrieksfoutje) of iets dergelijks.
Ga vandaag het blok splitsen eens kijken wat er allemaal kapot is.zal wel flink in de pappieren lopen.
Gr
Michael