het pijpje in de uitlaat is het enigste wat hoort blijven te zitten
derest mag er af
alle yamaha WR450 rijders
Moderator: ghulst
Heb men carbu aangepast volgens volgende settings:
Model (400 - 426 - 450): WR450F ‘06
Timing (WR-YZ): WR (grey-wire cut)
Main jet: 170
Pilot Jet: 48
Starter Jet: 72
Pilot air Jet: stock
Leak Jet: 35
Fuel screw (turns out): stock (1,75 out)
Needle model/Clip position: OBDUS 4th clip
Airbox lid (on or off): off
Pipe: yz-cross
Altitude where you ride: 0-2000ft
Temperature where you ride: 30-85 F (0-30 °C)
Dit is wat ik indertijd met men yammie heb gedaan, hij ging hiermee als een patat uit een patattekanon...
Model (400 - 426 - 450): WR450F ‘06
Timing (WR-YZ): WR (grey-wire cut)
Main jet: 170
Pilot Jet: 48
Starter Jet: 72
Pilot air Jet: stock
Leak Jet: 35
Fuel screw (turns out): stock (1,75 out)
Needle model/Clip position: OBDUS 4th clip
Airbox lid (on or off): off
Pipe: yz-cross
Altitude where you ride: 0-2000ft
Temperature where you ride: 30-85 F (0-30 °C)
Dit is wat ik indertijd met men yammie heb gedaan, hij ging hiermee als een patat uit een patattekanon...
Sigmans in Bakel is DE Yamaha specialist bij uitstek.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Is toch Noord Brabant
Niet in het noorden maar wel de beste en de meeste ervaring.
Niet in het noorden maar wel de beste en de meeste ervaring.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Misschien moet ik maar eens met mijn trailertje naar het warme zuiden afzakken maar zal eerst nog eens in mijn regio informeren.adje schreef:Is toch Noord Brabant
Niet in het noorden maar wel de beste en de meeste ervaring.
Het is echter ook niet zo dat ik het uiterste uit m'n WR wil halen. Lukt ook (nog) niet
Waar het mij om gaat is dat de motor lekker loopt en de huidige afstelling veilig is voor het blok. Kan iemand mij vertellen of het knallen in de uitlaat schadelijk is?
Knallen in de uitlaat doet een motor meestal als die te arm staat op de Pilot jet ( stationair sproeier )
Bij kouder wordend weer verhoog ik deze sproeier met 1 maat en dan is dat probleem meestal opgelost.
Bij kouder wordend weer verhoog ik deze sproeier met 1 maat en dan is dat probleem meestal opgelost.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Bedankt voor je reactie Ad. Ik heb de Pilot jet afgelopen zomer vergroot van standaard 45 naar #48 en toen was het knallen idd voorbij. Een week geleden gereden in de vorstperiode begon het knallen af en toe weer...
Het zal dus idd te maken hebben met de weersgesteldheid. Ik accepteer het incidentele knalletje maar en wacht op hogere temperaturen.
Het zal dus idd te maken hebben met de weersgesteldheid. Ik accepteer het incidentele knalletje maar en wacht op hogere temperaturen.
Je kan ook nog een kleine wijziging aan de afstelling van je carb doen door de mengselschroef onder de vlotterkamer.
Als je deze indraaid dan maak je het mengsel armer en uitdraaien is rijker.
Dit kan net de oplossing zijn om het knallen in de uitlaat te verhelpen.
Als je deze indraaid dan maak je het mengsel armer en uitdraaien is rijker.
Dit kan net de oplossing zijn om het knallen in de uitlaat te verhelpen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/