ik ben benieuwd naar de jetting van jullie carb
dus
#hooft sproeier
#naald
#stationar
alle yamaha WR450 rijders
Moderator: ghulst
Stationair, fabrieks setting. Bijna geen problemen behalve af en toe de flotterbak leeg laten lopen omdat ie vervuilt is. Maar daar is een aflaat voor, schroefje los draaien en dan loopt het vuil mee naar buiten. Natuurlijk niet waar KNMV mensen bij staan
Ook in gebergte gebieden is het een prima setting.
Mijn broer rijdt ook vanaf nieuw de motor stationair en vind dat ook prima.
Maar vanwaar deze vraag, heb je plannen?
Hoofd sproeier: #165
Naald: stand 4
Stationair: #45
kopietjes van werkboek nodig?
Ook in gebergte gebieden is het een prima setting.
Mijn broer rijdt ook vanaf nieuw de motor stationair en vind dat ook prima.
Maar vanwaar deze vraag, heb je plannen?
Hoofd sproeier: #165
Naald: stand 4
Stationair: #45
kopietjes van werkboek nodig?
Hummm, dat kan dus waarschijnlijk beter, of heb je alle combi's al geprobeerd?Sanne schreef:Stationair, fabrieks setting.
Hoofd sproeier: #165
Naald: stand 4
Stationair: #45
O btw, is dit je wintersetting of zomersetting?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Aan tuning heb ik nog nooit gedaan. Eerst leren rijden dan maar eens de motor kietelen. Dus zomers en winters zijn bij mijn motorfiets het zelfde. Nee echt, meer dan genoeg vermogen. Vanonder uit en in hoog toeren alles is prima. En daarbij vind ik het eerlijk gezegd gekloot om aan de cabarateur enzo te sleutelen. Schoonmaken en sleutelen vind ik noodzakelijk kwaad, op mijn werk sleutel ik al meer dan voldoende
Misschien heeft Sanne wel een andere demper/pijp? Zou kunnen.
Maar misschien is Sanne d'r afstelling wel toppie. Het gaat mij erom dat iedereen goed nadenkt over zijn afstelling en niet klakkeloos alles overneemt. Elke motor reageert anders, en zeker met de huidige koude, kan dat net verkeerd zijn.
Maar misschien is Sanne d'r afstelling wel toppie. Het gaat mij erom dat iedereen goed nadenkt over zijn afstelling en niet klakkeloos alles overneemt. Elke motor reageert anders, en zeker met de huidige koude, kan dat net verkeerd zijn.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Inderdaad zit er bij mij niet meer de standaard demper onder. Dit alles met het oog op warmlopen tegen te gaan. Want met de standaard stalen uitlaat in het zachtzand is toch wel slecht voor de motor want dan wordt ze veel te heet.
@Huskie, ik ben een mannetje.
@Huskie, ik ben een mannetje.
Volgens mij komt het vuil door het luchtfilter naar binnen, zal wel heel fijn stof zijn.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat zou je denken maar heb dit ook gehad tijdens een erg stoffig ritje in zeer fijn zand..had daarna een laagje bruin drek in de vlotterbakjes
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dit wist ik eerlijk gezegd ook niet voordat ik je voor de eerste keer in Bergeijk zagSanne schreef: @Huskie, ik ben een mannetje.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Je zal de eerste niet zijn geweest en vast ook niet de laatsteadje schreef:Dit wist ik eerlijk gezegd ook niet voordat ik je voor de eerste keer in Bergeijk zagSanne schreef: @Huskie, ik ben een mannetje.
Ik heb mijn hoofd gebroken over dit vuil in de vlotterbak: je verwacht inderdaad dat het niet via de filter komt, de lucht via de filter wordt voor het grootste deel meteen door de venturi heen getrokken. Ik kan mijn WR426 vergelijken met een WR450 (van een mederijder) waarvan de filters van beide motoren door dezelfde persoon zijn ingeolied. Maar ik denk dat de afwijkende constructie van de filterbak mee kan spelen?
Heb ook al gezocht via de ontluchtings- en overstortslangen maar dat was het ook niet, ik had de uiteinden in een vatje gemaakt en deze redelijk stofdicht gemaakt zodat ook stof hierin niet ingezogen kon worden (als dat al zou gebeuren).
accelaratiepomp: membraan sluit de open verbinding naar vlotterbak af, dus die kant het ook niet zijn....
zal toch wel de filter zijn denk ik....
Heb ook al gezocht via de ontluchtings- en overstortslangen maar dat was het ook niet, ik had de uiteinden in een vatje gemaakt en deze redelijk stofdicht gemaakt zodat ook stof hierin niet ingezogen kon worden (als dat al zou gebeuren).
accelaratiepomp: membraan sluit de open verbinding naar vlotterbak af, dus die kant het ook niet zijn....
zal toch wel de filter zijn denk ik....
waarom zou een standaard demper heter lopen? Ik denk dat een blok te heet loopt door een te arm mengsel.....of mis ik iets?Sanne schreef:Inderdaad zit er bij mij niet meer de standaard demper onder. Dit alles met het oog op warmlopen tegen te gaan. Want met de standaard stalen uitlaat in het zachtzand is toch wel slecht voor de motor want dan wordt ze veel te heet.
@Huskie, ik ben een mannetje.
wr450 staat standaard zowizoo al standaard veel te arm, voor hem goed te doen lopen moet je de setting van een cross gebruiken en al die troelala er af smijten. ook de bijgeleverde naald steken, loopt als een zonnetje dan.
zal op het werk eens kijken welke sproeierbezetting we styeeds gebruiken.
greetz
zal op het werk eens kijken welke sproeierbezetting we styeeds gebruiken.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Wat bedoel je met troelala?Klx300R schreef:wr450 staat standaard zowizoo al standaard veel te arm, voor hem goed te doen lopen moet je de setting van een cross gebruiken en al die troelala er af smijten. ook de bijgeleverde naald steken, loopt als een zonnetje dan.
zal op het werk eens kijken welke sproeierbezetting we styeeds gebruiken.
greetz
En hoe kan iets nou beter worden als je al dik tevreden bent met een standaard setting? Is het dan niet zo dat je de motor meer belast dan nodig is?
Eens ben ik het, met de stelling dat de motor fabrieks uit eventueel te arm staat, maar waarom zouden ze dat doen bij Yamaha?
Dat is heel simpel vanwege de milieu eisen, er zit van alles op zo'n ding waardoor je aan de milieu eisen komt.Sanne schreef:Wat bedoel je met troelala?Klx300R schreef:wr450 staat standaard zowizoo al standaard veel te arm, voor hem goed te doen lopen moet je de setting van een cross gebruiken en al die troelala er af smijten. ook de bijgeleverde naald steken, loopt als een zonnetje dan.
zal op het werk eens kijken welke sproeierbezetting we styeeds gebruiken.
greetz
En hoe kan iets nou beter worden als je al dik tevreden bent met een standaard setting? Is het dan niet zo dat je de motor meer belast dan nodig is?
Eens ben ik het, met de stelling dat de motor fabrieks uit eventueel te arm staat, maar waarom zouden ze dat doen bij Yamaha?
Dit word er echter door iedereen afgehaald, en dan is eigenlijk wel het beste om je carb afstelling ook wat te wijzigen.
Als je dit niet doet zal die motor echt niet kapot lopen als je hem niet maximaal gebruikt.
Laat je wr eens afstellen bij reytec in Paal (Belgie)
Deze hebben hier nogal wat ervaring in.
Er worden idd wat leidingen afgesloten, deze worden in de fabriek aangesloten om zo de emissienorm te halen.
Je gaat sowieso een andere naald moeten steken ( een rechte ipc conisch)
De mijne is door hun afgesteld en dat is dag en nacht verschil.
Deze hebben hier nogal wat ervaring in.
Er worden idd wat leidingen afgesloten, deze worden in de fabriek aangesloten om zo de emissienorm te halen.
Je gaat sowieso een andere naald moeten steken ( een rechte ipc conisch)
De mijne is door hun afgesteld en dat is dag en nacht verschil.
e'en naald is altijd conisch hoor, het verschil is gewoon dat degene die erin zit geen regelgroeven heeft, je kan hem dus niet rijker of armer zetten.
en met die troelala bedoel ik dus die stalen pijpjes en dergelijke op de rechterkant van het blok,moet er allemaal af en mooi toegemaakt worden.
greetz
en met die troelala bedoel ik dus die stalen pijpjes en dergelijke op de rechterkant van het blok,moet er allemaal af en mooi toegemaakt worden.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Toen ik men wr450 van een ander uitlaat voorzien heb Leovinci (enkel achterste pot) en de hoofdsproeier met 1 of 2 maten vergroot heb (weet het niet meer) was dit een zeer groot verschil. Vroeger 3de op Awiel, nu 4de.
Ik twijfel juist dat ik de ralentisproeier ook best wat zou vergroten want als ik gas dichtdraai durft hij wel eens ploffen in de uitlaat maar ik ondervind er verder geen last van en hij rijdt goet.
Is het niet klx300?????????
Trekt just soms wat naar de beken.
Ik twijfel juist dat ik de ralentisproeier ook best wat zou vergroten want als ik gas dichtdraai durft hij wel eens ploffen in de uitlaat maar ik ondervind er verder geen last van en hij rijdt goet.
Is het niet klx300?????????
Trekt just soms wat naar de beken.
een blok loopt niet warm omdat de uitlaat minder doorlaat heeft, dan klimt hij gewoon minder snel in zijn toeren en heeft minder topvermogen..... warm lopen komt omdat het mengsel te arm is en daardoor is het koelend effect van verdampende benzine in de cilinderruimte weg.mx jake schreef:een standaard WR demper is erg geknepen
en een snellere demper heeft een grotere doorlaat, waardoor je uitlaatgas sneller weg kan, waardoor je blok het iets minder warm krijgt
het klopt wel dat de yamaha in de krat een te kleine sproeiersetting heeft en een hele hoop andere restrictors om ons milieu heel te houden en om aan de typegoedkeuering te voldoen, maar ja, daar koop je hem niet voor. Ik bedool dan ook met fabriekssetting de setting die in de manual staat, afijn, die is boven al uitgebreid beschreven.
Ik heb 3 weken langer op mijn WR450 model 2007 moeten wachten omdat de dealer hem nog moest "afstellen". Toen ik hem kreeg bleek het pijpje uit de uitlaat te zijn verwijderd maar kon verder niets ontdekken. Wel bleek hij, bij het snel dichtdraaien van het gas bij het afremmen hard te knallen. Na het lezen van enkele soortgelijke onderwerpen op dit forum heb ik een stationaire sproeier #48 geplaatst. Het knallen is behoorlijk afgenomen maar komt soms nog voor. Wellicht heeft het ook met de weersomstandigheden te maken? Is het knallen ook schadelijk voor de motor? De motor lijkt verder goed te lopen. Alvast bedankt voor jullie adviezen.Ik twijfel juist dat ik de ralentisproeier ook best wat zou vergroten want als ik gas dichtdraai durft hij wel eens ploffen in de uitlaat maar ik ondervind er verder geen last van en hij rijdt goet.