Tikker de tik tik tik

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Ik heb mijn klepspeling gecontroleerd en nu zijn 3 kleppen goed qua speling. Alleen 1 is te krap (inlaat). Voelermaat 0,05mm past er met gemakt tussen en 0,10mm net niet. te krap dus :!:

Wat is hier een mogelijke oorzaak van?
Nu weet ik natuurlijk niet of het ook waar is, maar volgens de oude eigenaar zitten er nieuwe kleppen in.
verstand op nul en nadenken
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

laat me raden , de linker inlaatklep ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Euhmm ligt er aan hoe het blok voor je staat.

Als de uitlaatkant naar mij toegericht staat dan is het de linker inlaat klep.
Of anders: de inklaat klep die het verst van de distributieketting zit.

Alle advies is welkom. CRF is nieuw voor mij :!:
verstand op nul en nadenken
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

barry! schreef:Als de uitlaatkant naar mij toegericht staat dan is het de linker inlaat klep.
Dan sta je er aan de rechterkant dwars voor en zitten er twee inlaatkleppen achter elkaar :idea: :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

zucht... :D . Nog duidelijker :P :
Als ik op de motor zit de rechter inkaat klep
verstand op nul en nadenken
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Meestal is het de linkse inlaatklep die er het slechtste aan toe is.
Tenminste , dat heb ik elke keer gehad.
Bij mijn huidige 2007 crf450r heb ik gelukkig nog geen probleem mee gehad.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Oke dat is duidelijk.
Ik zit mij af te vragen wat ik zal doen.
cilinderkop er aftrekken en kleppen laten controleren.
Of eerst opnieuw stellen, na 2 ritjes opnieuw na meten en dan conclusie trekken. (ik neem aan dat wanneer speling weer krap is, dat er iets niet in dehaak is).
Het gaat mij er om, net zoals velen anderen, dat ik geen vastnaaier krijg doordat ik hem alleen bijgesteld heb en nog even aankijk of de speling niet veranderd. Maar lostrekken doe je het liefst ook niet...
Maar wat is wijsheid....
verstand op nul en nadenken
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Als je klep nog niet helemaal op 0 speling staat dan moet je die gewoon even stellen door middel van er een dunner shimmetje onder te leggen.
Als je nu nog maar 0.05mm speling hebt moet je er dus een 0.12mm dunner onder leggen.
De inlaat speling voor een CRF450 moet zijn 0.16mm +- 0.03mm.
Ik zet die speling altijd expres aan de ruime kant ( liever te veel dan te weinig )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie