bodemonderzoek (links)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
heya all,
afgelopen zondag maar weer eens de wei ingetrokken met mijn DR.
Super weertje, niet te nat maar ook precies tussen de buien door. Perfect om eens lekker in de kuil te ijmuiden te spelen tussen de dodges en puchjes.
Met mijn nieuwe (oude) karoo van zappa prima uit de voeten in het zand, met wat extra gas kwam ik overal.... hier ontbreekt dan nog een nopje om hem er echt lekker bruut overheen te knallen. Nog steeds die trailmax van dunlop, waar ik al aardig aan begin te wennen.
Wasbordjes met gepaste snelheid beproefd en wat blijkt; hoe harder je erover heen gaat en een soort cadans vind word het een peuleschil. Alleen of mijn vering het kon waarderen weet ik niet, want het waren zo links en rechts toch pittige knallen die ze te verduren kregen met mijn extra 105kg op de motor. Afin hadden ze maar geen vering moeten zijn...
Na een uurtje geklooit te hebben besloot ik achter een crf 450 aan te gaan, die een bocht toch wat makkelijker pakte als ik. Helaas hapte mijn voorwiel in een harde klei-kuil, waardoor ik ernaast/onder mijn DR terecht kwam. Het ging niet hard, maar resulteerde wel in een pijnlijk scheenbeen en dikke knie/enkel..
Gelukkig geen blijvend letsel en alleen een gebroken ego.
Binnenkort ga ik eens bij het Robbenoord bos checken of ik daar ook nog een bochtje kan afsnijden.
afgelopen zondag maar weer eens de wei ingetrokken met mijn DR.
Super weertje, niet te nat maar ook precies tussen de buien door. Perfect om eens lekker in de kuil te ijmuiden te spelen tussen de dodges en puchjes.
Met mijn nieuwe (oude) karoo van zappa prima uit de voeten in het zand, met wat extra gas kwam ik overal.... hier ontbreekt dan nog een nopje om hem er echt lekker bruut overheen te knallen. Nog steeds die trailmax van dunlop, waar ik al aardig aan begin te wennen.
Wasbordjes met gepaste snelheid beproefd en wat blijkt; hoe harder je erover heen gaat en een soort cadans vind word het een peuleschil. Alleen of mijn vering het kon waarderen weet ik niet, want het waren zo links en rechts toch pittige knallen die ze te verduren kregen met mijn extra 105kg op de motor. Afin hadden ze maar geen vering moeten zijn...
Na een uurtje geklooit te hebben besloot ik achter een crf 450 aan te gaan, die een bocht toch wat makkelijker pakte als ik. Helaas hapte mijn voorwiel in een harde klei-kuil, waardoor ik ernaast/onder mijn DR terecht kwam. Het ging niet hard, maar resulteerde wel in een pijnlijk scheenbeen en dikke knie/enkel..
Gelukkig geen blijvend letsel en alleen een gebroken ego.
Binnenkort ga ik eens bij het Robbenoord bos checken of ik daar ook nog een bochtje kan afsnijden.
-
he sander, ach is weer wat anders dan rechts
maar respekt dat je in de kuil gaat spelen op je trailmax achter..
zou er toch wat anders op leggen... stonemaster bv.. http://www.africanqueens.nl/pagina/banden
slaat je vering helemaal door? [ duidelijke DONK?]
achter veer kan je straker zetten maar voor moet je dan andere veren steken.. want die DONK is erg slecht voor je BIG..
sterkte met je knie/enkel/scheen
blijf spelen
zappa
maar respekt dat je in de kuil gaat spelen op je trailmax achter..
zou er toch wat anders op leggen... stonemaster bv.. http://www.africanqueens.nl/pagina/banden
slaat je vering helemaal door? [ duidelijke DONK?]
achter veer kan je straker zetten maar voor moet je dan andere veren steken.. want die DONK is erg slecht voor je BIG..
sterkte met je knie/enkel/scheen
blijf spelen
zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de vering is perfect (donk zit op de bank bij az)
thx voor de bandentip, maar ik rij eerst deze trailmax op en dan koop ik waarschijnlijk t63/karoo. omdat ik veel over de weg moet en deze nog enigsins acceptabel wil rijden.
thx voor de bandentip, maar ik rij eerst deze trailmax op en dan koop ik waarschijnlijk t63/karoo. omdat ik veel over de weg moet en deze nog enigsins acceptabel wil rijden.
Lekker spelen! Leren doen je met vallen en opstaan.
Succes met je herstel
Succes met je herstel
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
dat zijn al die stoffige types hier800S schreef:geen zorgen, ik ben gewoon weer van de partij....
en een beetje hardleers
verre van stoffig geloof ik......
vandaag even in robbenoordbos gekeken of je er leuk uit de voeten kon, en wat blijkt.... jawel er zijn wat mogelijkheden!
Alleen jammer dat ik een x de verkeerde keuze maakte en in een drijfzand spoor terecht kwam, alles wat ik probeerde pakte verkeerd uit... waardoor ik noodgedwongen Dr big in de sloot ernaast moest parkeren.
Kilo Utrecht Tango zou ik zeggen; daar staat mijn pracht tot aan het zadel in het slootje wat erg naar een sceptic tank rook.
Eerst dacht ik om een kraanmachinist die in de buurt werkte om hulp te vragen, maar ik zag het licht en heb mijn fiets op een gespleten boomstam kunnen leggen en hem zo uit de sloot getrokken... gelukkig was de oever niet zo stijl!
Helaas geen foto`s kunnen nemen, maar het zag er wel spectaculair uit
Belooft nog een lange week te gaan worden zo.......
oh ja ; terrein (zuid)bij sluisgatweg is dus knudde
vandaag even in robbenoordbos gekeken of je er leuk uit de voeten kon, en wat blijkt.... jawel er zijn wat mogelijkheden!
Alleen jammer dat ik een x de verkeerde keuze maakte en in een drijfzand spoor terecht kwam, alles wat ik probeerde pakte verkeerd uit... waardoor ik noodgedwongen Dr big in de sloot ernaast moest parkeren.
Kilo Utrecht Tango zou ik zeggen; daar staat mijn pracht tot aan het zadel in het slootje wat erg naar een sceptic tank rook.
Eerst dacht ik om een kraanmachinist die in de buurt werkte om hulp te vragen, maar ik zag het licht en heb mijn fiets op een gespleten boomstam kunnen leggen en hem zo uit de sloot getrokken... gelukkig was de oever niet zo stijl!
Helaas geen foto`s kunnen nemen, maar het zag er wel spectaculair uit
Belooft nog een lange week te gaan worden zo.......
oh ja ; terrein (zuid)bij sluisgatweg is dus knudde
-
jammer dat je geen foto's hebt
wees maar blij dat een 800 hebt ipv een 750, lucht filter zit hoger
dus neem maar aan dat ie het nog deed
en wie had de vieste laarsen? paard rij vriendin of jij? en wie rook het sterkst?
stel voor dat je binnenkort hier maar weer eens komt spelen, kan ik een oogje op je houden
Je maakt wat mee zeg! Doet me denken aan mijn tijden toen ik nog met de big speelde
Valt nog mee dat je hem in je eentje eruit hebt kunnen halen.
En start hij inderdaad nog? Met me 750 in n frankrijk eens te hard door een doorwading gereden waardoor me big begon te proesten...not good
En start hij inderdaad nog? Met me 750 in n frankrijk eens te hard door een doorwading gereden waardoor me big begon te proesten...not good
Suzuki DR 750SK Big '89
-
toen je nog met je BIG speelde, dat was toen je nog een jonge god was? hoe lang staat ie nu stil?Shifty-PK schreef:Je maakt wat mee zeg! Doet me denken aan mijn tijden toen ik nog met de big speelde
bij de 800 zitten de lucht happers direkt onder het zadel ipv van achter de zijkap.. wees blij dat je die k&O filters niet gemonteerd hebt
Bijna 2 maanden maar straks is die weer helemaal top fit en kan ik er verre reizen mee maken en de OER meer rijden!zappa.suzuki schreef:toen je nog met je BIG speelde, dat was toen je nog een jonge god was? hoe lang staat ie nu stil?Shifty-PK schreef:Je maakt wat mee zeg! Doet me denken aan mijn tijden toen ik nog met de big speelde
bij de 800 zitten de lucht happers direkt onder het zadel ipv van achter de zijkap.. wees blij dat je die k&O filters niet gemonteerd hebt
Met de k&o luchtfilter zul je een box moeten maken met een mooie luchthapper onder het zadel of tussen de tanks.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
voel ik me daar ook een beetje jalOERs??
-
geef je nu licht of ben je gewoon vuur rood?
... of hij ruikt nu naar vis
al met al stonden we dinsdag middag in de spuitstraat, dus ik hoop dat de lak niet te veel is aangetast
ik denk dat ik dit onderwerp maar ga laten voor wat het is, want het word bijna geñant,.........
time to move on
shifty, ben je nog op de info avond van oer bij eindhoven geweest, en zo ja hoe was het?
ik denk dat ik dit onderwerp maar ga laten voor wat het is, want het word bijna geñant,.........
time to move on
shifty, ben je nog op de info avond van oer bij eindhoven geweest, en zo ja hoe was het?
-
ach, we hebben allemaal onze momenten..
we allemaal onze momenten
ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn dr 1400 uur vertrokken
van middag regen pak aan ongeveer 6okm door het zand en50km over het harde asfalt. ben van plan er ooit een dr800 er bij te kopen maar een betere als wat ik nu heb 73000km waar van 35000km door het zand.
groeten dl650 dr800 !!! herjo
ik ben langzaam afscheid aan het nemen van mijn dr 1400 uur vertrokken
van middag regen pak aan ongeveer 6okm door het zand en50km over het harde asfalt. ben van plan er ooit een dr800 er bij te kopen maar een betere als wat ik nu heb 73000km waar van 35000km door het zand.
groeten dl650 dr800 !!! herjo
-
arme herjo, gaat z'n BIG missen
ga je met de dl ook op zondag het zand in?
we zien je vast wel weer bij de BDM ofzo..
groeten zappa
ga je met de dl ook op zondag het zand in?
we zien je vast wel weer bij de BDM ofzo..
groeten zappa
Nee, ik was eerder al bij de OER presentatie in Apeldoorn geweest.800S schreef:
Suzuki DR 750SK Big '89
-
vandaag weer lekker in het bos gespeelt
was heerlijk rustig en modderig, +-40cm diepe poelen modder door geploegd..
modder fonteinen tot 2 meter ver aan weerskanten
na een km's lang super modderig ruiterpad gestopt voor een peukje, blok was hand lauw van al het modder
na 40 km weer het bos uit en op weg naar huis boodschappen doen..
werd een beetje raar aangeken
bleek m'n knappe smoeltje een beetje erg onder de modder te zitten
thuis m'n water dichte laarsen leeg gegoten [ zet de schachten van m'n laarsen zo wijd mogelijk en rits de broek er over heen dicht maar bij diepe plassen slaat het water toch de laarsen in ]
wat rijd zo'n BIG toch lekker buiten op k760's
wil morgen weer
was heerlijk rustig en modderig, +-40cm diepe poelen modder door geploegd..
modder fonteinen tot 2 meter ver aan weerskanten
na een km's lang super modderig ruiterpad gestopt voor een peukje, blok was hand lauw van al het modder
na 40 km weer het bos uit en op weg naar huis boodschappen doen..
werd een beetje raar aangeken
bleek m'n knappe smoeltje een beetje erg onder de modder te zitten
thuis m'n water dichte laarsen leeg gegoten [ zet de schachten van m'n laarsen zo wijd mogelijk en rits de broek er over heen dicht maar bij diepe plassen slaat het water toch de laarsen in ]
wat rijd zo'n BIG toch lekker buiten op k760's
wil morgen weer
-
ga je doen dan??800S schreef:
hopelijk zaterdags niet te druk met volk
vandaag (zondag) op het industrie terrein bij vuilcentrale alkmaar wezen stoeien
erg zanderig en eigenlijk niet te doen op die trialmax
diepe sporen en ingegraven tot aan de as waren geen pretje.....
maar de spatlap werkte afdoende
na een klein uurtje uitgeput over een ex-maisveldje naar huis ( 80km/h)
moet nog steeds een leuke route voor ons bedenken zappa, zal van de week nog een paar rondjes doen
erg zanderig en eigenlijk niet te doen op die trialmax
diepe sporen en ingegraven tot aan de as waren geen pretje.....
maar de spatlap werkte afdoende
na een klein uurtje uitgeput over een ex-maisveldje naar huis ( 80km/h)
moet nog steeds een leuke route voor ons bedenken zappa, zal van de week nog een paar rondjes doen