Wortel schreef:
Een test analyse over frame geometrie en verschillende afstellingen in verschillend terrein door verschillende (top) rijders is toch veel te duur voor dit soort blaadjes.
Eens, bij 5 van de 6 stond er in de tabel niets over het aantal graden of de naloop. Dat had voor mij wel wat kunnen verklaren van het rijgedrag.
En met dit soort testen heb je toch altijd een dilemma; ik ben ook lid van de Nederlandse Ski Vereniging. In hun lijfblad worden regelmatig carve ski's getest door wedstrijdskiërs en ski-leraren.
Maar daar treed toch wel een klein probleem op; op een afgezette piste testen ze ski's met over de 100 km/u, terwijl 99% van deze ski-klasse verkocht wordt aan toeristen/recreanten omdat daar het grote geld te verdienen is.
Het zelfde geld voor motoren die voor 90% alleen bereden worden tijdens off-roadritjes (MON of KNMV) of een rondje rond de kerk. Het maximale wordt er zelden uitgehaald, dus ze worden misschien op 65% van hun kunnen bereden. Je kunt mij niet wijs maken dat iedereen hier op het forum op topnivo MX- of enduro-wedstrijden rijdt, toch?
Vanuit dat oogpunt is het ook wel fair om er een recreant tussen te zetten. Had dan Mirjam v/d Pol er bij gezet plus een recreërende man. Dat had een uitgewogener beeld gegeven dan een recreërende v....
Ik ben meer het type van de recreant dus voor mij was het evengoed nuttig. De Duitse endurobladen komen mij bij testen iig veel degelijker over dan het Nederlandse noppennieuws.
Noppy