afstellen carburateur (XR600)

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Noppers,

M'n motor rijd nu, maar nog niet lekker. Wellicht dat iemand het lichtpuntje kan zijn in de donkere wereld van.......de carburateur!
Vooralsnog moet ik m'n motor starten en laten lopen met de choke half open. Lijkt mij duidelijk een probleem in de afstelling van lucht en brandstof. Daarbij heb ik gelezen dat een andere uitlaat ook invloed kan hebben op de afstelling. Is dat zo?
Tevens houd de motor in tijdens het rijden, volgas gaat lekker, maar als ik bijvoorbeeld halfgas wil rijden dan happert ie. Heeft bovenstaand allemaal te maken met de afstelling van de carburateur en is het een kwestie van schoonmaken en terugzetten naar de fabrieksafstellingen, of kunnen er meer punten meespelen?

Dan heb ik nog 1 probleem, de 3e versnelling. Op een of andere manier wil ie niet lekker rijden in z'n 3. Naar z'n 3 schakelen gaat al moeizaam als ik vlot wil doorschakelen, doe ik het rustig dan gaat ie beter. Maar goed, als ie dan in z'n 3e versnelling zit en ik dan m'n gas opentrek slipt ie door.....soms hersteld ie zichzelf en kan ik verder rijden. Maar meestal schakel ik door naar z'n 4e. M'n koppelingsplaten kunnen het echter niet zijn, die zijn reeds vervangen. Iemand een idee?

Fijn trouwens dat het forum het weer doet!

Groet,

Richard
Theo

Waarschijnlijk heb je dan een vet probleem, die 90er XR600 die ik heb heeft hezelfde, maar dan in de 2e en 3e versnelling, net alsof de ketting veel te slap staat en over de vertanding schiet. Bij navraag bleek dat waarschijnlijk een paar tandjes pleitte zijn van de tandwielen in de versnellingsbak!
Dringend advies was dan ook om direct te stoppen met rijden, omdat die stukjes wel eens in de oliepomp terecht zouden kunnen komen, en dan is het helemaal einde oefening.

Tot nu toe heb ik nog niet de moed verzameld/tijd gehad/zin er in/plaats voor om het versnellingsbakje uiteen te slopen.....

Veel suk6 in elk geval!
Arno
Berichten: 58
Lid geworden op: za nov 16, 2002 23:56
Locatie: Reuver

Nou meneer Theo, dat hebben ze je ook aardig in de tes gezeikt, je kan een motor ook beter van een bekende kopen, dan weet te tenminste wat je koopt :-(
egbert
Berichten: 38
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 21:47
Locatie: Voorschoten
Contacteer:

OH OH dat heb ik met mijn xr600 ook meegemaakt en dat koste me toen ongeveer 900 guldentjes aan tandwielen bij motorcross(n)Aad te Bleiswijk
:( nu heb ik de mazzel dat ik zelf niet de onhandigste ben en er een uitgebreid wpl. handboek bij heb aangeschaft.maar het is toch een leuke operatie geworden en leerzaam waarschijnlik heeft de vorige eigenaar bij onze machines niet altijd de koppellinghandel kunnen vindenmaar nu is het weer een fijn versnellingsbakkie.succes. :wink:
Plaats reactie