Ik weet dat dit vaker is gevraagd op het forum.
Toch vraag ik een paar suggesties voor het afstellen van mijn ktm 450 sx voor de standrace:
Tandwielverhouding. Hoe ga ik die aanpassen? 1 tandje groter voor voldoende?
Wat doe ik met de bandenspanning in mulle zand. rij nu meestal met 0.9 bar.
Hoe stel ik de vering in in dat mulle zand? Juist hard of juist zacht, of laat ik de vering zoals ik het op de crossbaan ook prettig vind?
Bij mijn SX kan ik de balhoofdhoek instellen (2 posities) Ik heb hier nooit angezeten dus weet niet of deze juist hel stijl, voor goed stuurwerk staat, of minder stijl, dus meer geschikt voor de rechte stukken. Zou het relevant zijn om dit in te stellen i.v.m. rechte stuk?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
afstelling voor de strandrace
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Tandwiel 1 groter voor ging niet passen. Ben nu achter teruggegaan naar 45.
Verder laat ik de boel maar voor wat het is. Gewoon gaan!
Verder laat ik de boel maar voor wat het is. Gewoon gaan!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Met de banden durf ik wel zachter te gaan als 0,9.
eigenlijk kun je beter "voelen"aan de band, sommige banden voelen nog hard aan als ze bijna leeg zijn, andere juist weer niet.
Wat betrefd die balhoofdhoek zou ik toch gaan voor de betere rechtdoorstabiliteit, ikzelf heb de poten gelijk met de bovenste kroonplaat gezet, en de ingaande demping 4 klikken zwaarder als standaard, dit dus voor de strandrace op advies van www.vanlaarsuspension.nl
Ik maak me eigenlijk nog de meeste zorgen over het zicht, hoe hou je in hemelsnaam je bril schoon, maar hopen dat de roll-off niet klem loopt,
maar als er een beetje regen of zeewater bij komt, dan vrees ik het ergste
En zorg ik er voor dat bij de verplichte pitsstop m'n maatje klaarstaat met een verse bril,
Zijn er nog truukjes om te voorkomen dat de roll-off klemloopt???
eigenlijk kun je beter "voelen"aan de band, sommige banden voelen nog hard aan als ze bijna leeg zijn, andere juist weer niet.
Wat betrefd die balhoofdhoek zou ik toch gaan voor de betere rechtdoorstabiliteit, ikzelf heb de poten gelijk met de bovenste kroonplaat gezet, en de ingaande demping 4 klikken zwaarder als standaard, dit dus voor de strandrace op advies van www.vanlaarsuspension.nl
Ik maak me eigenlijk nog de meeste zorgen over het zicht, hoe hou je in hemelsnaam je bril schoon, maar hopen dat de roll-off niet klem loopt,
maar als er een beetje regen of zeewater bij komt, dan vrees ik het ergste
En zorg ik er voor dat bij de verplichte pitsstop m'n maatje klaarstaat met een verse bril,
Zijn er nog truukjes om te voorkomen dat de roll-off klemloopt???
Er is een bril van Scott te koop waarvan de buitenkant van de lens met "bobbeltjes" bewerkt is.(op de plek waar je roll-off) overheen glijdt.stimpie schreef:En het help!wr450f'05 schreef:Visdraad over het vizier heen
Dus tussen het glas en de roll-off span je twee visdraadjes.
Dan gaat hij nooit meer vast zitten
Dit zou dus hetzelfde effect geven als de "visdraad" truuk.
Ik weet alleen niet of het werkt
Het zijn inderdaad de nieuw (duurdere) Scott brillen die dit hebben.daan LC8 schreef:Er is een bril van Scott te koop waarvan de buitenkant van de lens met "bobbeltjes" bewerkt is.(op de plek waar je roll-off) overheen glijdt.stimpie schreef:En het help!wr450f'05 schreef:Visdraad over het vizier heen
Dus tussen het glas en de roll-off span je twee visdraadjes.
Dan gaat hij nooit meer vast zitten
Dit zou dus hetzelfde effect geven als de "visdraad" truuk.
Ik weet alleen niet of het werkt
Ik heb ook nog geen ervaringen hierover gehoord, daar de mensen die zo'n bril hebben, het glas al verwisseld hebben met een Light Sensitive glas.
rij liever met een vis draadje ,dat hinderd het zicht niet zo veel als die "bobbeltjes" van eenscott bril.Rolando schreef:Het zijn inderdaad de nieuw (duurdere) Scott brillen die dit hebben.daan LC8 schreef:Er is een bril van Scott te koop waarvan de buitenkant van de lens met "bobbeltjes" bewerkt is.(op de plek waar je roll-off) overheen glijdt.stimpie schreef: En het help!
Dit zou dus hetzelfde effect geven als de "visdraad" truuk.
Ik weet alleen niet of het werkt
Ik heb ook nog geen ervaringen hierover gehoord, daar de mensen die zo'n bril hebben, het glas al verwisseld hebben met een Light Sensitive glas.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
MMM, heb ik me nog nooit druk over gemaakt, maar ik rij dan ook een enduro fiets (EXC 520).
Ik pak de EXC ook wel eens voor woon-werk verkeer als het helemaal niet anders kan, en rij dan 30 km snelweg achter elkaar.
En dan loopt hij ook niet vast.
Ben er destijds wel eens mee bezig geweest (carb setting),
weet niet meer wat er in zit, maar heb het wel ergens opgeschreven.
Zijn er nog ervaringsdeskundigen die weten wat voor hoofdsproeier er in zou moeten voor een strandrace??
Ik pak de EXC ook wel eens voor woon-werk verkeer als het helemaal niet anders kan, en rij dan 30 km snelweg achter elkaar.
En dan loopt hij ook niet vast.
Ben er destijds wel eens mee bezig geweest (carb setting),
weet niet meer wat er in zit, maar heb het wel ergens opgeschreven.
Zijn er nog ervaringsdeskundigen die weten wat voor hoofdsproeier er in zou moeten voor een strandrace??
Ja, sorry dat ik er over begin. Het schijnt dat jullie meer bezig zijn met of je 120km/u haalt of 130km/u. Lekker belangrijk op stuk vlak zand.
Je verliest het toch weer in het mulle zand.
Een motor die lekker offroad rijdt daardoor dus wat krap staat gaat het in dat zware zand knap heet krijgen.
Je verliest het toch weer in het mulle zand.
Een motor die lekker offroad rijdt daardoor dus wat krap staat gaat het in dat zware zand knap heet krijgen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
huskie schreef:Wel vreemd dat jullie het niet over de carb set-up hebben. Niemand is bang voor een gat in zijn zuiger wegens arm mengsel?
Ik heb er als hoofdsproeier inzitten: 182
Naald type N hangt vrij hoog.
KTM 520 EXC.
zou dat rijk genoeg zijn?
Daan
En de verse banden er al op??daan LC8 schreef:huskie schreef:Wel vreemd dat jullie het niet over de carb set-up hebben. Niemand is bang voor een gat in zijn zuiger wegens arm mengsel?
Ik heb er als hoofdsproeier inzitten: 182
Naald type N hangt vrij hoog.
KTM 520 EXC.
zou dat rijk genoeg zijn?
Daan
Husky heeft wel een punt. Ik heb me voorgenomen om mijn bike niet helemaal door de toeren heen te janken. Wil hem graag heel houden. Rijden met beleid dus. Is de enige optie een grotere sproeier plaatsen of zijn er nog andere tips om de boel niet te heet te laten worden?huskie schreef:Ja, sorry dat ik er over begin. Het schijnt dat jullie meer bezig zijn met of je 120km/u haalt of 130km/u. Lekker belangrijk op stuk vlak zand.
Je verliest het toch weer in het mulle zand.
Een motor die lekker offroad rijdt daardoor dus wat krap staat gaat het in dat zware zand knap heet krijgen.
Motor loopt nu goed. Heb niet veel trek in om mijn carb afstelling om zeep te helpen. Heeft het volgende zin: Gasnaald een tandje omhoog, luchtschroef iets dichter?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Hoe kunnen we de boel het beste beschermen tegen het zout?
Zit er aan te denken om de hele bike in te spuiten met het een of ander. Wax of parafine o.i.d.
Na de cross in iedergeval de eerste de beste wasplaats opzoeken!
Zit er aan te denken om de hele bike in te spuiten met het een of ander. Wax of parafine o.i.d.
Na de cross in iedergeval de eerste de beste wasplaats opzoeken!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
nou ik spuit mijn motor altijd in met een olie diesel mengsel dat je zelf ff mengt en door de verfspuit op de motor spuit. dit voorkomt roest en plakken van zand, je krijgt hem ook heel simpel schoon . alleen moet je opletten dat je je zadel ect waar je zit afveegt ivm gladheid .
en natuurlijk meteen erna goed afspuiten helpt ook een hoop
en natuurlijk meteen erna goed afspuiten helpt ook een hoop
staatscrossbeheer gaat als een speer
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heb als winter rijder goed ervaring met siliconenspray, beschermt voor zo'n 3 maanden..Fox-kid schreef:Hoe kunnen we de boel het beste beschermen tegen het zout?
Zit er aan te denken om de hele bike in te spuiten met het een of ander. Wax of parafine o.i.d.
Na de cross in iedergeval de eerste de beste wasplaats opzoeken!
wel remschijfen afdekken bij het inspuiten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997