Heeft iemand ervaring et de levensduur van de zuiger van een EXC 450.
Ik overweeg een tweedehands EXC 450 te kopen.
Hoe vaak moet daarvan de zuiger vervangen worden.
Is 10.000 km en 230 uur looptijd mogelijk met 1 zuiger?
Zo ja, moet ie dan nu echt vervangen worden, of....
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Groete,
Fr@venture
Standtijd zuiger EXC450
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
(mooie avatar)
Ik heb op Advrider verhalen gelezen van lui die bij soortgelijke km standen tot preventieve revisie over gingen. Vind ik een hele mooie prestatie voor een endurofiets.
Het ligt denk ik heeeel sterk aan hoe de fiets gebruikt is.
Meten = weten?
Ik heb op Advrider verhalen gelezen van lui die bij soortgelijke km standen tot preventieve revisie over gingen. Vind ik een hele mooie prestatie voor een endurofiets.
Het ligt denk ik heeeel sterk aan hoe de fiets gebruikt is.
Meten = weten?
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
bij mijn 525exc heb ik de zuiger,distrubutieketting en 2 inlaat kleppen vervangen op 10000km.de inlaatkleppen waren serieus ingesleten en van de zuiger was het beste er af.voor mij persoonlijk zijn het oersterke moterblokken .
Ik doe het zo:
Na 50 uur nieuwe zuigerveren
Na 100 uur nog een keer nieuwe zuigerveren
Na 150 uur nieuwe zuiger.
Het was bij mij nodig, en dat terwijl ik nooit lang door rij met een vies filtertje, en hij is nog goed afgesteld ook..
Na 50 uur nieuwe zuigerveren
Na 100 uur nog een keer nieuwe zuigerveren
Na 150 uur nieuwe zuiger.
Het was bij mij nodig, en dat terwijl ik nooit lang door rij met een vies filtertje, en hij is nog goed afgesteld ook..
Honda crf 250
ik heb de zuiger van mijn 525 na 250 uur preventief vervangen maar zelfs de zuigerveren waren nog binnen de specs. De teflon laag op de zijkant was nog nauwelijks afgesleten. Eigenlijk was het nog niet nodig. Het ding verbruikte ook geen druppel olie.
De inlaat kleppen zijn na 250 uur een beetje ingeslagen en eigenlijk wel aan vervanging toe.
Rij ik dan als een oud omaatje of is dat blok zo sterk??
De inlaat kleppen zijn na 250 uur een beetje ingeslagen en eigenlijk wel aan vervanging toe.
Rij ik dan als een oud omaatje of is dat blok zo sterk??
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik denk dat het van geval tot geval scheelt. Ik heb de mijne gereviseerd bij 145 uur en toen was het smallend stuk en een paar baktandwielen ook. De inlaat kleppen waren ook zwaar ingeslagen maar de zuiger was nog als nieuw.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Bedankt mannen,
Al met al klinkt dat toch alsof zo'n blokje na 200 uur wel aan een grondige inspectie toe is.
De vraag is dan natuurlijk wat je tegen komt.
Iemand ideen over de prijzen van:
- nieuwe zuigersetje
- nieuwe kleppen
- bak-tandwieltjes
Ik hoor nog niemand over de koppeling?
Thanx,
Fr@venture
Al met al klinkt dat toch alsof zo'n blokje na 200 uur wel aan een grondige inspectie toe is.
De vraag is dan natuurlijk wat je tegen komt.
Iemand ideen over de prijzen van:
- nieuwe zuigersetje
- nieuwe kleppen
- bak-tandwieltjes
Ik hoor nog niemand over de koppeling?
Thanx,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Ik meende betaald te hebben ... (adviesprijzen)
zuiger : zo'n 220 €
kleppen : inlaat 25 €/stuk , uitlaat 45 €/stuk
distributieketting : 60 €
tandwielen : zo'n 40-60 € /stuk
nokkenas : zo'n 140 € (de mijne was ingelopen)
Jo VdB
zuiger : zo'n 220 €
kleppen : inlaat 25 €/stuk , uitlaat 45 €/stuk
distributieketting : 60 €
tandwielen : zo'n 40-60 € /stuk
nokkenas : zo'n 140 € (de mijne was ingelopen)
Jo VdB
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Hmmm, al met al dus zo'n dikke 600 Euro.
Komen natuurlijk ook nog een paar pakkingen bij en olie en een dagje sleutellen. Maar al met al nog lang geen 1000 Euro.
Valt dus eigenlijk best nog wel mee...........
't is alleen zo lullig om je net (2e hands) aangeschafte motor meteen helemaal uiteen te halen
Toch 's kijken hoe ik die kosten in de tweedehands prijs moet verwerken.
Komen natuurlijk ook nog een paar pakkingen bij en olie en een dagje sleutellen. Maar al met al nog lang geen 1000 Euro.
Valt dus eigenlijk best nog wel mee...........
't is alleen zo lullig om je net (2e hands) aangeschafte motor meteen helemaal uiteen te halen
Toch 's kijken hoe ik die kosten in de tweedehands prijs moet verwerken.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Fr@ , ik was al "bang" dat de met de aanschaf van een KTM de gezelligheid voorbij zou zijnFr@venture schreef:
't is alleen zo lullig om je net (2e hands) aangeschafte motor meteen helemaal uiteen te halen
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250