Hallo, ik heb al jaren een knmv offroad licentie, hierbij betaal ik ook lidmaatschap voor de knmv (omdat ik dacht dat dit lidmaatschap verplicht was).
nu las ik laatst ergens dat je ook een offroad licentie kan aanschaffen zonder lidmaatschap aan de knmv te betalen, de knmv zelf is hier vaag over.
zijn er mensen die hier iets over kunnen vertellen ?
Groeten,
Johnny
knmv offroad licentie
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
![Verdrietig/Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ik denk dat je het precies goed zegt.
Een offroadlicentie kan zonder lidmaatschap
de KNMV doet daar zo vaag mogelijk over
(vermoedelijk worden er niet genoeg mensen lid om de goede dingen die ze allemaal doen voor motorrijders en de motorsport, zoals .... uh, tsja, wat eigenlijk)
Een offroadlicentie kan zonder lidmaatschap
de KNMV doet daar zo vaag mogelijk over
(vermoedelijk worden er niet genoeg mensen lid om de goede dingen die ze allemaal doen voor motorrijders en de motorsport, zoals .... uh, tsja, wat eigenlijk)
#777 - Mijn fotoboekenplank
Je bedoelt zeker hun jeugdplan, om dan toch maar vooral goede crossers structureel te verkrijgen, opdat we volgend jaar weer mogen meedoen (van de knmv) aan de MdN?
Of een goed enduro-beleidsplan, zodat we ooit met de Wec mee kunnen doen.
Of een goed enduro-beleidsplan, zodat we ooit met de Wec mee kunnen doen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik dacht dat de organiserende motorclubs dat allemaal zelf mochten doen bij de offroadritjes/enduro's en ik vermoed dat ze dan (in ruil voor dat elke rijder een KNMV licentie moet hebben) de KNMV mogen noemen als "goeie referentie".
wr450f'05 schreef:Ik ben ook lid van de KNMV, deze zorgen voor een hele hoop vergunningen.
Als je eens goed op hun site kijkt dan kun je een hele hoop doen bij de KNMV.
ik ben nu 4 jaar lid van de knmv, heb ze nog nooit ergens voor nodig gehad.
rij alleen off the road ritten, deze worden voor 99,9% georganiseerd door de lokale motorclubs (HULDE).
het enige wat de knmv doet is je motor afkeuren als je toevallig net te laat bent met een wiellagertje vervangen.
Conclusie: hulde aan de motorclubs en lokale boeren/overheden.
Dat mailtje heb ik ook gehad.
Ik betaal dus ook altijd voor jan met de korte achternaam het lidmaatschap van de KNMV
Maar goed dat ik dat nu weet.
Ik betaal dus ook altijd voor jan met de korte achternaam het lidmaatschap van de KNMV
![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Maar goed dat ik dat nu weet.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/3347/rekluseclutchcoverredcustom4dz.jpg)
http://www.rekluse.com/
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/8333/rekluseclutchcustom0od.jpg)
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/3347/rekluseclutchcoverredcustom4dz.jpg)
In veel gevallen snap ik de ongenoegen van mensen over de KNMV
Maar mijn ervaring is iets anders. Het zijn allemaal vrijwillegers die bij de off-road of enduro's staan te controleren. Het is goed dat ze er zijn en de keuringen doen want er zijn genoeg motoren die veel te veel geluid maken of andere gebreken hebben. Zeker omdat we met zoveel mensen op zo een kleine afmeting wonen is het toch nodig rekening met mensen te houden die niet zo motorminded zijn. De KNMV zorgt met alle controles dat er zo min mogelijk schade en overlast gemaakt wordt. En wat kost zo een lidmaatschap nou helemaal per jaar, je krijgt er ook nog een mooi tijdschrift voor. Zeker weet ik dat zij het in elk geval goed met ons voor hebben want het staat toch nog altijd voor: Kon. Ned. MOTORrijders Vereniging.
Dus de aanvallen tegen de KNMV zijn in veel gevallen niet goed doordacht.
Maar mijn ervaring is iets anders. Het zijn allemaal vrijwillegers die bij de off-road of enduro's staan te controleren. Het is goed dat ze er zijn en de keuringen doen want er zijn genoeg motoren die veel te veel geluid maken of andere gebreken hebben. Zeker omdat we met zoveel mensen op zo een kleine afmeting wonen is het toch nodig rekening met mensen te houden die niet zo motorminded zijn. De KNMV zorgt met alle controles dat er zo min mogelijk schade en overlast gemaakt wordt. En wat kost zo een lidmaatschap nou helemaal per jaar, je krijgt er ook nog een mooi tijdschrift voor. Zeker weet ik dat zij het in elk geval goed met ons voor hebben want het staat toch nog altijd voor: Kon. Ned. MOTORrijders Vereniging.
@Sanne
Ik sta achter wat je zegt. En tegelijkertijd zeg ik dat de KNMV als belangenbehartiger bar weinig werk verzet om onze hobby ook werkelijk te behartigen.
Ze zouden zich meer in kunnen zetten zodat we als off-roaders iets meer ruimte en mogelijkheden hebben om te rijden. Want ik kan zo geen off road omgeving opnoemen waar je niet van de motor afgeschoten wordt door een of andere boa die meent dat je criminele activiteiten aan het plegen bent tijdens de zondagrit...
Daarnaast heb ik ook het idee dat juist die lokale verenigingen zich eigen een slag in de rondte werken om de rit te organiseren incl vergunningen en zo. Volgens mij doet de KNMV ook in dit plaatje te weinig, maar misschien dat anderen op dit forum daar meer vanaf weten.
Gr Mark
Ik sta achter wat je zegt. En tegelijkertijd zeg ik dat de KNMV als belangenbehartiger bar weinig werk verzet om onze hobby ook werkelijk te behartigen.
Ze zouden zich meer in kunnen zetten zodat we als off-roaders iets meer ruimte en mogelijkheden hebben om te rijden. Want ik kan zo geen off road omgeving opnoemen waar je niet van de motor afgeschoten wordt door een of andere boa die meent dat je criminele activiteiten aan het plegen bent tijdens de zondagrit...
Daarnaast heb ik ook het idee dat juist die lokale verenigingen zich eigen een slag in de rondte werken om de rit te organiseren incl vergunningen en zo. Volgens mij doet de KNMV ook in dit plaatje te weinig, maar misschien dat anderen op dit forum daar meer vanaf weten.
Gr Mark
Sanne, wat het geluid betreft ben ik het volledig met je eens, echter dit kan de organiserende club ook controleren.Sanne schreef:In veel gevallen snap ik de ongenoegen van mensen over de KNMV
als ik een beetje speling op mijn wiellager heb doe ik daar niemand kwaad mee, en hier ben ik wel eens op afgekeurd.
de kosten vallen inderdaad wel mee, maar het gaat mij om het principe.
ik betaal deze mensen en vervolgens gaan ze mij controleren en niet helpen.
een goed voorbeeld is de offroad rit in "de wijk" hier is geen knmv bij en wel geluidskeuring.
ook handel is een positief voorbeeld.
Johnny
Ik waardeer ook zeker het werk dat alle KNMV vrijwilligers voor ons doen. Maar daar gaat het lidmaatschap en licentie geld dus ook niet heen.Sanne schreef:In veel gevallen snap ik de ongenoegen van mensen over de KNMV
('t zou deels zogezegd voor een verzekering zijn, en die is duurder geworden nadat er vliegtuigen in een paar gebouwen zijn gevlogen
![Vraagteken/Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
had een mailtje gestuurd naar de knmv met de vraag of je lid moet zijn om een licentie aan te vragen.
kreeg de volgende reactie:
Goede morgen,
Dat is niet mogelijk. Naast een licentie is een KNMV lidmaatschap verplicht.
Met vriendelijke groet,
KNMV
Joyce van Dam,
Afdeling Sport
kloppen de berichten die ik ooit heb gelezen van mensen die niet lid zijn en wel een licentie hebben dan toch niet ?
kreeg de volgende reactie:
Goede morgen,
Dat is niet mogelijk. Naast een licentie is een KNMV lidmaatschap verplicht.
Met vriendelijke groet,
KNMV
Joyce van Dam,
Afdeling Sport
kloppen de berichten die ik ooit heb gelezen van mensen die niet lid zijn en wel een licentie hebben dan toch niet ?
-
Ik heb wel het goedkoopste lidmaatschap... Daar heb je ook weer gradaties in.johnny07 schreef:kloppen de berichten die ik ooit heb gelezen van mensen die niet lid zijn en wel een licentie hebben dan toch niet ?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
ik heb ook de goedkoopste, ik leg me er maar bij neer.speedphreax schreef:Ik heb wel het goedkoopste lidmaatschap... Daar heb je ook weer gradaties in.johnny07 schreef:kloppen de berichten die ik ooit heb gelezen van mensen die niet lid zijn en wel een licentie hebben dan toch niet ?
hierbij komt dat ik hem nu digitaal kan aanvragen(dit scheelt 20 euro)
dit kan volgens mij niet als je niet lid bent.
allemaal bedankt voor de reacties.
't lijkt er inderdaad op dat het niet meer kan zonder (bij online aanvragen op knmv.nl)
wel een beperkt lidmaatschap voor offroad licentie en monteurs.
bij een enduro licentie moet per se een lidmaatschap met hulpdienst, terwijl je helemaal geen hulp mag accepteren tijdens de enduro
![Beschaamd/Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Beschaamd/Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
wel een beperkt lidmaatschap voor offroad licentie en monteurs.
bij een enduro licentie moet per se een lidmaatschap met hulpdienst, terwijl je helemaal geen hulp mag accepteren tijdens de enduro
Is die website van de KNMV zo slecht gebouwd of ben ik de enige die last heeft met de lay-out op die aanvraag pagina's?? De knoppen kun je soms niet eens zien laat staan indrukken omdat er een andere "web laag" overheen zit...
misschien heeft er nog niemand over geklaagd?wr450f'05 schreef:Dat is al ik weet niet hoe lang zo, ik snap niet dat ze daar nog niks aan gedaan hebben.
-
Komt omdat je waarschijnlijk Firefox gebruikt. In Internet Explorer werkt het wel goed. Met Firefox kom je ook een eind als je de stylesheets uitschakelt. Dit is gebouwd door prutsers. Verder heb ik geen verstand van IT hoor...
Nog steeds een beetje pissig speedspeedphreax schreef: Verder heb ik geen verstand van IT hoor...
![Heel kwaadaardig/Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/8333/rekluseclutchcustom0od.jpg)
Nee hoor.. dit probleem had ik vorig jaar al en toen heb ik ook al diverse browsers geprobeerd en ook nu faalt het in IE en in FF. Er is sindsdien niets veranderd. Het is gewoon broddelwerk.... Dat geld dat ze hebben uitgegeven aan deze website bouwer moeten ze maar gauw terugeisen....speedphreax schreef:Komt omdat je waarschijnlijk Firefox gebruikt. In Internet Explorer werkt het wel goed. Met Firefox kom je ook een eind als je de stylesheets uitschakelt. Dit is gebouwd door prutsers. Verder heb ik geen verstand van IT hoor...
-
Nee hoor... gewoon irritant... zoals altijd eigenlijkadje schreef:Nog steeds een beetje pissig speedspeedphreax schreef: Verder heb ik geen verstand van IT hoor...
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Maar op mijn PC (Win XP met IE 7) doet hij het prima... In Firefox niet
Gebruik je nog IE 6?