Voor Henk V., Klomp en nog vele andere Husa-lovers, gespot op Thumpertalk. Is behoorlijk vernieuwend :
Radicale Husa 2009
Moderator: ghulst
Gaaf ding....
Ze hebben het blok op z'n kop gezet. Heel inventief.
Maar wat zou het voordeel moeten zijn?
De massa komt hierdoor hoger te liggen, maar de krukas wel meer centraal!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
De Husaberg werd de laatste jaren inderdaad wel een beetje gedateerd. Weinig veranderingen ook. Dit is in ieder geval wel weer iets heel anders en ook helemaal in de geest van Husaberg: Compromisloos en innoverend.
Ik had het wel net ietsje mooier gevonden als de cylinder parralel met de framebuis had gelopen
Ik had het wel net ietsje mooier gevonden als de cylinder parralel met de framebuis had gelopen
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
vernieuwing is idd iets goeds, maar daarom niet per defenitie mooier...KTM125sx schreef:Prachtige machine toch ?
Vernieuwing is iets goeds klomp:p
Husaberg moest in mijn ogen wel iets aan die trend gaan doen, ik vond ze hondslelijk, maar nu niet meer
Maar goed, smaken verschillen
Misschien verandert m'n mening als ik 'm in het echt zie.
(Had ik met de oude modellen ook)
-
Het voordeel zit misschien in de voorste framebuizen die verder van het wiel staan.
Hoewel, als je over een boomstam wil wippen komt ie misschien klem tussen frame en voorwiel.
Hoewel, als je over een boomstam wil wippen komt ie misschien klem tussen frame en voorwiel.
ktm300mxc
De velgen vind ik dus echt wel mooi
Ben benieuwd of dit de toekomst gaat worden voor KTM
Ben benieuwd of dit de toekomst gaat worden voor KTM
Laatst gewijzigd door Sjokske op do nov 08, 2007 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Die hajje ze nie.
Nieuwe tactiek van diverse fabrikanten denk ik. Heb in wedstrijden al diverse KTM's niet verder zien kunnen vanwege geen stampertje. Hoewel ik 'm op mijn huidige brommertje nog nooit nodig heb gehad (en dit in tegenstelling tot die op mijn ex 2004-model ) vind ik het toch een veilig idee dattie er op zit.
De uitlaatpijp is ook nogal een aardige spaghetti-kronkel
Toch vind ik 'm voor de rest niet verkeerd smoelen.
Nieuwe tactiek van diverse fabrikanten denk ik. Heb in wedstrijden al diverse KTM's niet verder zien kunnen vanwege geen stampertje. Hoewel ik 'm op mijn huidige brommertje nog nooit nodig heb gehad (en dit in tegenstelling tot die op mijn ex 2004-model ) vind ik het toch een veilig idee dattie er op zit.
De uitlaatpijp is ook nogal een aardige spaghetti-kronkel
Toch vind ik 'm voor de rest niet verkeerd smoelen.
Niet zo mooi als die andere blauwe , maar toch een mooi model ja.
Idd toch wel een mooi machien , maar aan mooi alleen heb je niets
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
De moeder van een ouwe kameraad zei altijd wanneer hij weer met een mooi liefke met slecht karakter thuis aankwam : "Van een mooi bord kun je niet eten".
Zijn antwoord : "Maar van een vies bord niet lekker"
Zijn antwoord : "Maar van een vies bord niet lekker"
geweldig ding om te zien hoor alleen die foute kleur he
Het subframe is volgens MotorVerte van plastic (plastiek zeggen de Belgen geloof ik).
http://www.motoverte.com/site/revolutio ... 26810.html
Zien jullie dat doorkijkgaatje onder de buddy seat?
Het is wel radicaal anders, hou ik wel van!
Zo'n subframe kan nooit veel kosten, die kan je dan straks kopen bij Acerbis
http://www.motoverte.com/site/revolutio ... 26810.html
Zien jullie dat doorkijkgaatje onder de buddy seat?
Het is wel radicaal anders, hou ik wel van!
Zo'n subframe kan nooit veel kosten, die kan je dan straks kopen bij Acerbis
Ben je een drent ofzo..... jemig wat nuchteradje schreef:Idd toch wel een mooi machien , maar aan mooi alleen heb je niets
Tis iig innoverend, we gaan weer heel wat moois zien op de tracks.
Hiermee is Honda en yamaha verwezen tot de OldSchool motoren
-
- Contacteer:
Ik zie het voordeel eerlijk gezegd ook niet helemaal. De massa van de cilinderkop zit qua zwaartepunt nog grotendeels gelijk dus dat zal het niet zo doen.huskie schreef:
Gaaf ding....
Ze hebben het blok op z'n kop gezet. Heel inventief.
Maar wat zou het voordeel moeten zijn?
De massa komt hierdoor hoger te liggen, maar de krukas wel meer centraal!
Misschien dat een versnellingsbak wel zwaarder is dan wij denken, en het daarom gunstiger is deze ze neer te zetten?
En zo zit de krukas meer in het midden van de motor, waardoor het kantel effect bij gas dichtdoen/los draait wat groter word (al vraag ik me af hoeveel behoefte je hier aan hebt?)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
De ligging ban het blok heeft het meeste te maken met gyroscopisch effect. Handling is erg goed bij deze motor. Draait af zoals een 125.
Subframe is idd van plastic, is gecombineerd met de tank. Filter zit op de normale husaberg plaats.
Ziet er naar uit dat husaberg hier wel iets heel goeds heeft.
Misschien een keer ander blauw voor Sjokske, kan die ook een keer met echte vering rijden
Subframe is idd van plastic, is gecombineerd met de tank. Filter zit op de normale husaberg plaats.
Ziet er naar uit dat husaberg hier wel iets heel goeds heeft.
Misschien een keer ander blauw voor Sjokske, kan die ook een keer met echte vering rijden
Zonde van al dat geel (op het plastic dan) ja.henk-v schreef:geweldig ding om te zien hoor alleen die foute kleur he
Hmmmm, zie eigenlijk nergens WP op staan, en de achterveer is geel. Zouden ze dan toch eindelijk voor Zweeds hebben gekozenmech schreef:Misschien een keer ander blauw voor Sjokske, kan die ook een keer met echte vering rijden
Of is het in het kader van anti-discriminatie Yellow Power geworden ?
Eigenlijk vind ik maar één enduromotor echt spuuglelijk, daar zou ik m'n schoonmoeder niet eens op willen zetten (Tip : het is niet wat je denkt ).wr450f'05 schreef:Ik vind het een heel apart ding.
Maar zoals met veel aparte dingen vind ik het spuuglelijk.
Laatst gewijzigd door Sjokske op vr nov 09, 2007 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig, tenminste, mij welSjokske schreef:Eigenlijk vind ik maar één enduromotor echt spuuglelijk, daar zou ik m'n schoonmoeder niet eens op willen zetten (Tip : het is niet wat je denkt ).
#777 - Mijn fotoboekenplank
Wat is het
kop op antwoord
kop op antwoord