Het is van een kennis, maar je mag mij ook mailen!!!
Heden morgen is mij trouwe YAMAHA gestolen in Handel bij de OTR rit,
de motor stond aan de achterkant van de inschrijfhal aan de straatzijde naast de Bavaria container. In een fractie van een minuut was het gepiept tevens helm en GPS kwijt.
Met 10 man snel alles afgezocht echter tot nu toe zonder resutaat. Nog bedankt hiervoor
Meteen politie aangiften gedaan en in diverse computers getikt.
Hou aub oren en ogen open voor eventueele tip die lijd naar de daders.
Eigenschap motor: Yamaha WR 450F blauw
MN-SJ-73
Bj. 2005
Framenr is JYACJ07W000001660
GPS steun, renthal stuur, veel beschadigingen,Kenda trackmaster
banden
13000 km op teller
Garmin GPS 60 cx
Kenny helm blauw
Eventuele tip tot terugvinden krijgt standbeeld in de Riethoeve.
Zo zie je maar dat het geen top motor hoeft te zijn om gejat te worden.
PS: Ook de motors van Jan en Rini v. Boxtel zijn gestolen uit hun bestelbus.
Theo
GESTOLEN YAMAHA
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Rolando op vr nov 02, 2007 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is weer K.U.T ... als je die gasten te pakken krijgt dan handen en ballen afhakken!
Als ie niet al in Polen staat dan kan het handig zijn om de frame en motornummers ook even te noemen. Het kenteken "verdwijnt" toch...
Als ie niet al in Polen staat dan kan het handig zijn om de frame en motornummers ook even te noemen. Het kenteken "verdwijnt" toch...
Tnx (geedit)Wortel schreef:Dit is weer K.U.T ... als je die gasten te pakken krijgt dan handen en ballen afhakken!
Hij is blauw!!KTM125sx schreef:Een foto is altijd handig
-
- Contacteer:
Dat zijn ze allemaal, maar als iemand hem kan herkennen aan speciale stickers ofzo maak je wat meer kans
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
wordt er trouwens ooit wel eens een motor terug gevonden die gejat is?
Ik heb er nooit van gehoord...
-
- Contacteer:
Heb het ook nog nooit gehoord
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Nope. En van de bestelwagen ook niets.
Moet inderdaad leuk rijden zijn daar, zeker als je het niet zelf moet financieren.
Ben blijkbaar niet de enige met dit vermoeden.Wortel schreef: Als ie niet al in Polen staat ...
Moet inderdaad leuk rijden zijn daar, zeker als je het niet zelf moet financieren.
-
ik, woonde in utreg, had een dominator..voor 13 dagen..klomp schreef:wordt er trouwens ooit wel eens een motor terug gevonden die gejat is?
kreeg na 10 dagen brief van de RDW dat ie weer op mijn naam stond, bleek dat de politie na 3 dagen s'nachts een stel krulle bollen zag slepen met m'n fiets.. zat een dikke spijker in de a-band
stond vast met 2 dikke kettingen.. daarna met 4
soms heb je mazzel..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bij een vriend van me in Lommel is een KTM uit de schuur gestolen die ze in de bus van hem gezet hebben. Sleutels uit huis gejat!!!
Nog steeds geen spoor.
Nog steeds geen spoor.
-
das helemaal zuur
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
óf hij gaat idd richting polen oid, of hij staat binnen no time in onderdelen op ebay (duitsland dan). wat daar aan onderdelen staat verbaas ik me altijd over, zijn gewoon hele motoren gestript want ze bieden alles aan, weet zeker dat een groot gedeelte geen heldere zaak is
Allways replace the cheapest parts first
Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar bij de offroad en enduro's die erom bekend staan dat er gestolen wordt zou je eens een lokker moeten neer zetten. Hiermee bedoel ik dat er een aanhanger en of een motor ergens "onbewaakt" staat, webcam of iets gelijks erop gericht. De niet rechtmatige eigenaren die de spullen meeneemt achtervolgen tot aan hun huis. Zal je misschein een paar motoren meer kunnen terughalen. Je kan tegenwoordig heel gemakkelijk een zendertje in het frame kwijt die getracked kan worden.
Zelf wil ik weleens zo een project opzetten. Maar met medewerking van onze blauwe vrienden of niet is de vraag. Ik zal eens informeren of zoiets mogelijk is. Moet er god#33$me niet aan denken dat ze mijn motorfiets meenemen zonder het te vragen!!
Zelf wil ik weleens zo een project opzetten. Maar met medewerking van onze blauwe vrienden of niet is de vraag. Ik zal eens informeren of zoiets mogelijk is. Moet er god#33$me niet aan denken dat ze mijn motorfiets meenemen zonder het te vragen!!
Jawel gebeurt wel eens, mijn suzuki werd in 2004 gepikt.klomp schreef:wordt er trouwens ooit wel eens een motor terug gevonden die gejat is?
Een dag later hadden ze haar en de dader te pakken.....
Nu 4 rechtszaken en een veroordeling van de dader verder kreeg ik onlangs een brief van m'n advokaat dat de dader momenteel onvindbaar is.... en de dossier word afgesloten....
Dus als ik ooit eens veel geluk heb dan betaald hij me nog +_ 7000 Euro.
Sanne schreef:Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar bij de offroad en enduro's die erom bekend staan dat er gestolen wordt zou je eens een lokker moeten neer zetten. Hiermee bedoel ik dat er een aanhanger en of een motor ergens "onbewaakt" staat, webcam of iets gelijks erop gericht. De niet rechtmatige eigenaren die de spullen meeneemt achtervolgen tot aan hun huis. Zal je misschein een paar motoren meer kunnen terughalen. Je kan tegenwoordig heel gemakkelijk een zendertje in het frame kwijt die getracked kan worden.
medewerking ga je niet krijgen,want alle dingen die je daar opsomt zijn schending van de privacy en uitlokking,daar doen ze niet aan mee en ga jij nog voor betalen...
been there done that....
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
De enige oplossing is gewoon als je gaat meedoen bij een OTR laat je motor nooit onbeheerd achter of met gigantische sloten ergens aan vast maken.
En voor thuis gewoon twee gigantische herders in de schuur leggen die niks van je heel laten als ze je niet kennen.
Ik weet het het is erg zat dat het moet, maar je hebt tegenwoordig geen andere keus meer.
Als je je motor onbeheerd achterlaat en je hebt hem goed verzekerd krijg je nog niks van de verzekering, want dan noemen ze het uitlokken van diefstal.(ik heb het meegemaakt)
Ik weet zeker als er iemand een motor bij mij weghaalt en ik kom erachter, reken erop dat hij/zij de rest van zijn leven door een infuus moet eten, als de honden hem nog niet te pakken hebben gehad.
En voor thuis gewoon twee gigantische herders in de schuur leggen die niks van je heel laten als ze je niet kennen.
Ik weet het het is erg zat dat het moet, maar je hebt tegenwoordig geen andere keus meer.
Als je je motor onbeheerd achterlaat en je hebt hem goed verzekerd krijg je nog niks van de verzekering, want dan noemen ze het uitlokken van diefstal.(ik heb het meegemaakt)
Ik weet zeker als er iemand een motor bij mij weghaalt en ik kom erachter, reken erop dat hij/zij de rest van zijn leven door een infuus moet eten, als de honden hem nog niet te pakken hebben gehad.
CRF450X '08
-
Ik denk dat dat ook wel afhankelijk is van de polisvoorwaarden. Vanuit mijn verzekeraar worden er geen eisen gesteld aan de sloten dus een stuurslot is in feite genoeg. Pas bij hogere bedragen moet je een ART gekeurd slot hebben of eventueel zelfs een alarm. Ik heb dat speciaal laten bevestigen en ik heb het ook zwart op wit.wr450f'05 schreef:Als je je motor onbeheerd achterlaat en je hebt hem goed verzekerd krijg je nog niks van de verzekering, want dan noemen ze het uitlokken van diefstal.(ik heb het meegemaakt)
Maar goed... de mijne is nog nooit gejat dus ik heb nog niet het geluk gehad om het te testen. Het blijven natuurlijk ratten bij die verzekeraars. Als ze maar even de kans krijgen dan keren ze niets uit.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Dat is een punt dat vaak vergeten (niet gelezen) wordt. Een ART 4 sterren slot is vereist en het "eigen" slot van de motor, stuurslot dus.
In het geval van mij en de Yamaha wel.
Een ART 4 sterren slot kost zo rond de 45 euro, maar wel de moeite waard. Vaak vraagt de verzekering nog naar een aankoop bewijs, naast de 2 meegeleverde sleutels.
Ik weet iemand die ze verkoopt
Een ART 4 sterren slot kost zo rond de 45 euro, maar wel de moeite waard. Vaak vraagt de verzekering nog naar een aankoop bewijs, naast de 2 meegeleverde sleutels.
Hoi Sanne,Sanne schreef:Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar bij de offroad en enduro's die erom bekend staan dat er gestolen wordt zou je eens een lokker moeten neer zetten. Hiermee bedoel ik dat er een aanhanger en of een motor ergens "onbewaakt" staat, webcam of iets gelijks erop gericht. De niet rechtmatige eigenaren die de spullen meeneemt achtervolgen tot aan hun huis. Zal je misschein een paar motoren meer kunnen terughalen. Je kan tegenwoordig heel gemakkelijk een zendertje in het frame kwijt die getracked kan worden.
Ik vind het ook geen probleem om je daarmee eens te helpen. Ik denk alleen dat je eerder zult moeten ingrijpen met een fotocamera en een video (gezichten, kentekens, maar ook crosstenue's). Die gasten naar huis laten rijden en volgen is beslist geen optie zoals al gezegd is. Je hebt kans dat ze die gasten tijdelijk aanhouden, maar dat jij je motor niet terugkrijgt Ze verklaren gewoon dat ze hem ergens gekocht hebben voor 2.000 Euro, ook al weet jij dat dat niet zo is. Politie kan niets anders doen dan de motor teruggeven aan het boefje, aangezien het kenteken nog niet als gestolen bekend staat, want er is nog geen procesverbaal. Lastig hoor!
Met de medewerking van de politie zou dit een goed plan zijn. Dan weten zij tenminste dat de motor van jou is. Maar zonder de medewerking van de politie is het je doodvonnis tekenen. Jij kan zogezegd niet bewijzen dat ze hem gestolen hebben. Het verhaal zelf vertellen (Dat je ze je motor hebt zien stelen en ze bent gevolgd) gaat nogal onrealistisch overkomen bij hen. Motor kwijt en geen straf.
Het zal inderdaad niet echt makkelijk zijn om de politie hieraan mee te laten werken, heb wel al iemand van een ander forum benaderd die agente is, ze heeft nog niet gereageerd. ook een kennis van mij is politie agent geweest, eens horen wat hij hierover te zeggen heeft. Nee het is ook niet makkelijk voor de politie, ze hebben het al zo druk met de fietsers die wel of niet met licht rijden en of het licht dan wel of niet vast zit aan de fiets
Heel stiekem denk ik aan zo een televisie programma als opgelicht, met de camera erachter aan.
Heel stiekem denk ik aan zo een televisie programma als opgelicht, met de camera erachter aan.
-
- Contacteer:
Boksmotyre http://www.boksmotyre.nl/Rolando schreef:Dat is een punt dat vaak vergeten (niet gelezen) wordt. Een ART 4 sterren slot is vereist en het "eigen" slot van de motor, stuurslot dus.
Een magnum slot met ART 4 sterren en 1mtr lange ketting.
Ik denk in elke goede zaak te verkrijgen € 65,-
En zo zijn er meerdere zaken Goede zaken rolando
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl