Hoi allemaal.
Ik ben momenteel aan het studeren voor mijn examens op de Hogeschool.
Ik volg een ICT-richting dus ik moet ook kunnen programmeren.
Ik was daarnet bezig met programmeren en besloot om eens iets zelf in elkaar te steken.
Het eindresultaat is een programma'tje geworden dat de mengverhouding berekent voor jou. Enkel het aantal liter benzine ingeven én de mengverhouding aanduiden en het berekent direct hoeveel liter of ml olie je nodig hebt.
Ik denk zelf dat het voor sommigen zeer handig kan zijn:) Zoals het ook voor mij is trouwens:)
Enige opmerkingen of tips voor een uitgebreider programma zijn altijd welkom !
http://users.skynet.be/fb045236/Mengverhouding.exe
Coole gadget: Mix It ! (Update) service pack 1
Moderator: ghulst
-
Haha.. een beetje moeite voor niets... Vul onderstaande eens in in Google:
5liter*2%
et viola!
5liter*2%
et viola!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik denk dat jij zeker nog meer te leren hebt over IT dan ik...(Heb je ondertussen uit je antwoord gegooid)
Oké, je kan het op google vinden, maar bij mij is het nog altijd meer moeite om je browser te openen, google in te typen, de formule in te typen dan gewoon op je bureaublad het programma te openen.
Nog een verschil: Mijn programma werkt offline, jou google functie niet.
Het was trouwens maar een testje voor mijn examen van programmeren, het was geen contest fzo ?
Oké, je kan het op google vinden, maar bij mij is het nog altijd meer moeite om je browser te openen, google in te typen, de formule in te typen dan gewoon op je bureaublad het programma te openen.
Nog een verschil: Mijn programma werkt offline, jou google functie niet.
Het was trouwens maar een testje voor mijn examen van programmeren, het was geen contest fzo ?
je programmatje werkt hier niet, vraagt naar een of ander programma.
leek me wel leuk initiatief... heb wel geen pc in de werkplaats, maar wel een maatbeker voor 2takt te mengen waar alle verhoudingen opstaan:)
greetz
leek me wel leuk initiatief... heb wel geen pc in de werkplaats, maar wel een maatbeker voor 2takt te mengen waar alle verhoudingen opstaan:)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Komkom, niet zo snel op je tenen getrapt zijn!
Kritiek is juist heel goed, dan krijg je een andere kijk op de dingen die je gemaakt hebt.
Mischien zijn de mensen die eerder gereageerd hebben wel voorbij de fase dat ze echt dit programmatje nodig hebben, maar anderen, zeker de beginners kunnen dit goed gebruiken!
Ik heb het laten zien aan een vriend van me, altijd maar bellen hoeveel olie er in moet. Nu kan hij het eindelijk zelf!
Mooie creatie
Kritiek is juist heel goed, dan krijg je een andere kijk op de dingen die je gemaakt hebt.
Mischien zijn de mensen die eerder gereageerd hebben wel voorbij de fase dat ze echt dit programmatje nodig hebben, maar anderen, zeker de beginners kunnen dit goed gebruiken!
Ik heb het laten zien aan een vriend van me, altijd maar bellen hoeveel olie er in moet. Nu kan hij het eindelijk zelf!
Mooie creatie
Honda crf 250
Kheb een iets uitgebreidere versie gemaakt, waar je tot 1:20 kan gaan.
Ik heb ook even de procenten erbij gezet, omdat sommigen daar liever mee werken.Het blijft dezelfde link, het is gewoon geupdate.
PS: voor diegenen die met komma's willen werken (bvb 20,6 liter), je moet wel degelijk de "," gebruiken ipv de "." want het puntje werkt niet correct zie ik juist.
grtz
Ik heb ook even de procenten erbij gezet, omdat sommigen daar liever mee werken.Het blijft dezelfde link, het is gewoon geupdate.
PS: voor diegenen die met komma's willen werken (bvb 20,6 liter), je moet wel degelijk de "," gebruiken ipv de "." want het puntje werkt niet correct zie ik juist.
grtz
-
Had ik inderdaad uit het antwoord gehaald omdat het nogal lomp was maar ik zie dat jij er geen moeite mee hebt. Als jij denkt dat je meer van IT weet dan ik dan moet je dat zelf weten. Je hebt vast gelijk!KTM125sx schreef:Ik denk dat jij zeker nog meer te leren hebt over IT dan ik...(Heb je ondertussen uit je antwoord gegooid)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik vond het gewoon nogal neerkijkend overkomen, en ik laat me niet zomaar door iedereen doen. Vandaar die reactie.speedphreax schreef:Had ik inderdaad uit het antwoord gehaald omdat het nogal lomp was maar ik zie dat jij er geen moeite mee hebt. Als jij denkt dat je meer van IT weet dan ik dan moet je dat zelf weten. Je hebt vast gelijk!KTM125sx schreef:Ik denk dat jij zeker nog meer te leren hebt over IT dan ik...(Heb je ondertussen uit je antwoord gegooid)
KTM125sx heeft moeite gedaan en iedereen heeft commentaar.
Toch leuk geprobeerd, maar kon hem ookniet openen.
Ik heb een 4-takt en hoef niet te mengen
Vroeg hij bij jou ook naar een speciaal programma ?Rolando schreef:KTM125sx heeft moeite gedaan en iedereen heeft commentaar.
Mag ik vragen welk exact ?
Ik zou niet weten welk programma hij nodig heeft voor een .exe file ?
"kan juiste toepassing niet initialiseren" geeft hij aan met een foutcode.
-
- Contacteer:
Typisch IT, 80% werkend is voldoende komt er nog een service pack?
Het is leuk dat je zoiets maakt, maar nieuw is het niet.
Voor de geintereseerden een werkende:
http://www.suzuki-zr50.eu/index.php?opt ... &Itemid=32
Nogal op de teentjes getrapt als je aangeeft dat je wel slimmer zult zijn lijkt me he omdat iemand aangeeft dat je het ook anders kunt doen. Dit soort programma's bestaan al zo lang.KTM125sx schreef:Ik vond het gewoon nogal neerkijkend overkomen, en ik laat me niet zomaar door iedereen doen. Vandaar die reactie.speedphreax schreef:Had ik inderdaad uit het antwoord gehaald omdat het nogal lomp was maar ik zie dat jij er geen moeite mee hebt. Als jij denkt dat je meer van IT weet dan ik dan moet je dat zelf weten. Je hebt vast gelijk!KTM125sx schreef:Ik denk dat jij zeker nog meer te leren hebt over IT dan ik...(Heb je ondertussen uit je antwoord gegooid)
Het is leuk dat je zoiets maakt, maar nieuw is het niet.
Voor de geintereseerden een werkende:
http://www.suzuki-zr50.eu/index.php?opt ... &Itemid=32
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Op mijn werk werkt het wel.KTM125sx schreef:Ah oké.
Ik ga er geen tijd meer insteken:)
Toch bedankt.
Heet met .net toepassingen te maken waarschijnlijk!!
Hee KTM125sx laat je niet ontmoedigen door die ontaktische boeren hierzo hoorr... ik begrijp dat het een programmaatje is om het programmeren te oefenen.
Natuurlijk is dit een simpel programmaatje dat makkelijk door maatstreepjes op een vulbeker kan worden vervangen dat weet jij ook wel.... maar daar gaat het niet om...
Programmeren is nu eenmaal leuk, zelfs al zijn er al tig van soortgelijke programma's. Wellicht kan je als volgende stap iets verzinnen om bijvoorbeeld moeilijker motor gerelateerde formules te berekenen zoals bijvoorbeeld versnellingsbak verhoudingen en relatie's daarmee met koppel/ vermogen en daaruit berekende theoretische snelheid en acceleratie (misschien wel in een grafiekje). Expansie uitlaat volumes, venturie zaken, compressieverhoudingen etc. etc.. Wie weet zijn er hier mensen die iets berekend willen zien..
Tuurlijk die programma's zijn er ook al te vinden op het internet maarre daar gaat het toch helemaal niet om? Programmeren is nu eenmaal leuk...en het zorgt ervoor dat je je zelf moet dwingen om een vraagstuk tot in detail te doorgronden en te begrijpen hoe iets werkt.
Veel succes gewenst met je studie ...Groeten van een mede-ICT-er...
Natuurlijk is dit een simpel programmaatje dat makkelijk door maatstreepjes op een vulbeker kan worden vervangen dat weet jij ook wel.... maar daar gaat het niet om...
Programmeren is nu eenmaal leuk, zelfs al zijn er al tig van soortgelijke programma's. Wellicht kan je als volgende stap iets verzinnen om bijvoorbeeld moeilijker motor gerelateerde formules te berekenen zoals bijvoorbeeld versnellingsbak verhoudingen en relatie's daarmee met koppel/ vermogen en daaruit berekende theoretische snelheid en acceleratie (misschien wel in een grafiekje). Expansie uitlaat volumes, venturie zaken, compressieverhoudingen etc. etc.. Wie weet zijn er hier mensen die iets berekend willen zien..
Tuurlijk die programma's zijn er ook al te vinden op het internet maarre daar gaat het toch helemaal niet om? Programmeren is nu eenmaal leuk...en het zorgt ervoor dat je je zelf moet dwingen om een vraagstuk tot in detail te doorgronden en te begrijpen hoe iets werkt.
Eindelijk iemand die m'n doel begrijpt...Wortel schreef:Hee KTM125sx laat je niet ontmoedigen door die ontaktische boeren hierzo hoorr... ik begrijp dat het een programmaatje is om het programmeren te oefenen.
Mijn doel was inderdaad niet om iets te maken dat nog niet bestond of niet kan vervangen worden door iets anders...(Bijna alles bestaat al trouwens)
Ik wou gewoon even iets proberen, want het geeft altijd voldoening als het lukt en als er zelfs mensen zeggen dat ze jou programma gaan gebruiken!
Elk programma is vervangbaar, en er zijn dan ook 1000'den versies van éénzelfde principe, gewoon wat anders geformuleerd.
Er zijn héél veel merken van motoren, en het zou ook niet zo plezant zijn als er maar één merk zou zijn (Dan had iedereen een Yamaha bvb, dan zou de fun er toch af zijn hé ?). Een mens wil nu eenmaal keuze hebben. Ook bij motoren is er aan elk merk wel iets verschillend, alsook bij programma's. Voor de ene is een ander programma'tje weer gemakkelijker, voor een ander is dat van mij weer handig, en dan zijn er nog die het gewoon uit het hoofd doen.
Als ik hier goede reacties had opgekregen zou ik de moed hebben om het programma te willen uitbreiden met de voorbeelden die jij aanhaalt.
Nu zal ik dat zeker nog proberen, maar ik ga niet meer de moeite doen om het hier te posten. Een ezel stoot zich geen 2 keer weet je wel.
Grtz