Jaja, een startprobleem
Ik heb de checklist overlopen, en ik weet de oorzaak nog steeds niet. Jullie kunnen mij ongetwijfeld helpen met jullie kennis!
Ik heb hem pas binnengebracht bij mijn dealer, voor een nieuwe zuigerlager.
Dit alles is in orde en de dealer heeft hem laten proefdraaien.
Niks abnormaal vond hij. Ik kom thuis met m'n motor en wil hem de volgende dag eens in gang kicken. Hij startte wel, maar viel na een paar seconden stil (met de choke op).
Ik draai de bougie eraf: Pikzwart en kletsnat.
Ik reinig ze wat met benzine, kuis ze af, ontvlam ze even en steek ze er terug op.
Hetzelfde verhaal. Even lopen op choke, en dan weer stilvallen. Bougie wéér zwart en kletsnat. (Ik heb tussen de 2 pogingen een aantal maal zonder bougie staan kicken)
Is dit mijn Reed Valve ?
Omdat hij blijkbaar te rijk staat ?
Nu start ie niet meer, maar dat komt omdat de bougie nu stuk is, niet ?
Wie weet antwoord ?
Startprobleem
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Vermoed een software probleem in: Coole gadget: Mix It ! (Update) service pack 1, en daardoor overmatige smering.
Zit er geen doek ofzo in de inlaat?
Vlotter die blijft hangen? Maar dan overstroomt de carburateur meestal (maw is zichtbaar)
Nieuwe bougie kun je natuurlijk eens proberen. Ze slaan nogal eens door als de motor een keer goed verzopen is geweest. Dan gaat hij intern vonken waardoor de motor afslaat.
Zit er geen doek ofzo in de inlaat?
Vlotter die blijft hangen? Maar dan overstroomt de carburateur meestal (maw is zichtbaar)
Nieuwe bougie kun je natuurlijk eens proberen. Ze slaan nogal eens door als de motor een keer goed verzopen is geweest. Dan gaat hij intern vonken waardoor de motor afslaat.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Demonteer die maar eens en kijk of er toevallig geen heel klein hoekje van één (of allebei) de membraanplaatjes afgebroken is.KTM125sx schreef:Is dit mijn Reed Valve ?
Heb ik verschillende keren meegemaakt toen ik nog een beetje kartte (uiteraard met een ............. TM-blok).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Na het proefdraaien na de reparatie van die lager, heeft de dealer hem met het benzinekraantje nog open, tegen de muur gezet. De carburateur is daardoor wat overgelopen, met als gevolg dat hij verzoop. Nieuwe bougie gekregen en hij loopt weer als een lammetje.
Toch bedankt.
Toch bedankt.