Wel, zoals sommigen mss weten heb ik een KTM 125.
Ik merkte een tijdje geleden dat hij onderin wat slap was, dat hij er niet volledig doorkwam. Ik heb hem dan maar eens een keer opnieuw afgesteld, en dat merkte ik wel, maar het was toch nog niet zoals het hoorde (vooral in de 2de vitesse).
Dus ik besloot hem een keer binnen te brengen bij de KTM dealer hier in de buurt. Ik ken hem redelijk goed en hij wist mij meteen te vertellen (na het losvijzen van het kapje van de motor) dat er speling op de drijfstang zat.
Vandaag ging ik m'n motor dan weer halen. Het bleek niet de drijfstang te zijn en ook niet de zuiger, die waren trouwens allebei prima in orde.(Wat voor mij al een opluchting was)
Er was bij het monteren van een nieuwe zuiger door de vorige eigenaar waarschijnlijk iets misgelopen en de boosdoener was deze:
De dealer vertelde me dat dit weinig voorkomt dat alles nog in orde is terwijl je zuigerlager vervangen moet worden.
Ik vroeg mij af, heb ik hier serieus veel geluk gehad ?
Of komt die vaker voor ?
De motor liep dus niet op al zijn krachten toen ik hem binnenbracht, ik kijk er dus naar uit om de volgende keer eens te gaan rijden !
grtz
Veelvoorkomend voorval of niet ?
Moderator: ghulst
ik vervang om de 15 uren met zuiger en zuiger lager bij mijn kx250 en dit weekend is het lager stuk gegaan en al de stukjes van de lager hebben tussen de zuiger en cilinderkop gezetten en tussen de krukas en carters. gelukkig was er niets aan de cilinderwand.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Te krappe speling dus. Maar hoe kan hij dan in eerste instantie speling hebben gevoelt?
En dacht dat het krukaslager/drijfstanglager was?
Het zou me verbazen als je Ktm nu harder zou lopen, want ik denk dat er meer aan de hand is. Maar we wachten je test af.
En dacht dat het krukaslager/drijfstanglager was?
Het zou me verbazen als je Ktm nu harder zou lopen, want ik denk dat er meer aan de hand is. Maar we wachten je test af.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
mijn zuiger had een uurtje of 6 a 7 dus het lager ook .KTM125sx schreef:Mijn zuiger zit er nog maar 5u in, dus hij moest nog niet vervangen worden...
De lager was ook niet in stukjes zoals bij jou. Hij liep gewoon uiterst stroef.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering