Hallo noppers,
Ik rij een ktm lc4-400 uit '95.
Op deze motor valt niet te rijden zo beroerd loopt ie.
Stationair loopt ie prima,aanstarten ook geen probleem zowel koud als warm.Maar nu komt het,onder het rijden begint ie zomaar te haperen,wil niet goed doortrekken en dan plots pakt hij het weer even op en trekt wel weer goed tot dat ie begint te ploffen en knallen.Dan is het net of ie smoort als ik gas blijf geven,doe ik op deze ogenblik de gashendel dicht dan blijft ie wel mooi stationair lopen en slaat niet af geef ik weer gas dan ploft en knalt ie weer.Als ik gedoseerd gas geef heb ik minder last.De ontsteking staat volgens de monteur goed,dus dat ik maar geloven.Ik denk zelf dat er iets mis is met de carberateur.alles is trouwens schoongemaakt.Hebben jullie nog een idee.
mvg Henk.
Beroerd lopen.
Moderator: ghulst
een LC4 400 moet als een zonnetje kunnen lopen, je zou er een ei op de tank kunnen balanceren...
Ik zou eerst eens bougie en bougiedop eens vervangen.
Daarna carburateur nog eens nakijken op losse onderdelen(zit je gasnaald nog wel vast? Je hoofdsproeier zit nog vast? Rookt ie?
Ik zou eerst eens bougie en bougiedop eens vervangen.
Daarna carburateur nog eens nakijken op losse onderdelen(zit je gasnaald nog wel vast? Je hoofdsproeier zit nog vast? Rookt ie?
Hallo wortel,
De ktm rookt niet,en een nieuwe bougie is geplaatst.
De carburateur was nagezien,alles schoon gemaakt en gecontroleerd volgens de monteur dus daar lag het niet aan.De ontsteking hadden ze wel afgesteld.Dus ik afgelopen zondag de motor even goed testen en dat was dus twee keer niks.Zo beroerd liep ie.
mvg Carpio.
De ktm rookt niet,en een nieuwe bougie is geplaatst.
De carburateur was nagezien,alles schoon gemaakt en gecontroleerd volgens de monteur dus daar lag het niet aan.De ontsteking hadden ze wel afgesteld.Dus ik afgelopen zondag de motor even goed testen en dat was dus twee keer niks.Zo beroerd liep ie.
mvg Carpio.
Ik weet niet wat ze aan de ontsteking hebben afgesteld want dei is elektronisch je kan hoogstens de grondplaat iets verdraaien maar als de merktekentjes niet in lijn staan gaat ie alleen maar slechter lopen.
Bougiedop?
Is ie uitelkaar geweest? Ratelt ie? Zo ja dan kan het zijn dat je nokkenasketting slap hangt en misschien een tandje verschoven is. Controleer even de nokkenas kettingspanner.
Bougiedop?
Is ie uitelkaar geweest? Ratelt ie? Zo ja dan kan het zijn dat je nokkenasketting slap hangt en misschien een tandje verschoven is. Controleer even de nokkenas kettingspanner.
Er zit nog geen nieuwe bougiedop op.
Je vroeg of ie ratelde,nee niet echt alleen die bekende lawaai van de koppeling.Trek je de koppeling in.... weg lawaai.Maar dat is een bekende euvel bij ktm las ik.Heb de monteur nog gebeld,en die wil er een nieuwe ontsteking in zetten.Is dit wel een juiste optie?
Je vroeg of ie ratelde,nee niet echt alleen die bekende lawaai van de koppeling.Trek je de koppeling in.... weg lawaai.Maar dat is een bekende euvel bij ktm las ik.Heb de monteur nog gebeld,en die wil er een nieuwe ontsteking in zetten.Is dit wel een juiste optie?
-
Vervang die dop inderdaad maar eens. Ik had exact dezelfde symptomen door een bougiedopcarpio schreef:Er zit nog geen nieuwe bougiedop op.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Hallo noppers,
Ik heb de bougiedop vervangen maar dit geeft geen resultaat.
De ontsteking is nog niet binnen,dus ik kan jullie nog niet vertellen of dat het probleem was.Even een ander vraagje,is HXC demper een opvoer uitlaat?Maakt nogal een hoop lawaai.Wat is eigenlijk de standaard sproeierbezetting van een lc4-400.
Gr Carpio.
Ik heb de bougiedop vervangen maar dit geeft geen resultaat.
De ontsteking is nog niet binnen,dus ik kan jullie nog niet vertellen of dat het probleem was.Even een ander vraagje,is HXC demper een opvoer uitlaat?Maakt nogal een hoop lawaai.Wat is eigenlijk de standaard sproeierbezetting van een lc4-400.
Gr Carpio.
-
ik heb het probleem ook een keer gehad,
controleer de electriciteit kabels en of je alles goed vast hebt zitte.
controleer de electriciteit kabels en of je alles goed vast hebt zitte.
Honda Cr125