CRF450 vs EXC450 3,5 mille prijsverschil

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Surfroy01

Dag meiden, tijdje afwezig geweest hiero maar ben druk druk met werk hier in de zandbak geweest. Woon nu dus in Qatar - Midden Oosten maar tot de volgende zomer, dan zit mijn assignment erop. In de weekenden veel tijd aan zwembad/op strand/zee door gebracht en heel veel circuitdagen met de Ducati op Losail gedaan afgewisseld met mijn 4WD door de desert knallen.

Nu wordt het tijd om een enduro erbij te nemen voordat ik hier weg ben. Tevens mag ik al mijn voertuigen belastingvrij meenemen als ik ze maar minimaal een half jaar op naam in het buitenland heb gehad. Jullie begrijpen dat ik haast moet maken nu met die enduro!

Het liefst zou ik een KTM nemen, de EXC450 lijkt mee een fraaie kandidaat echter deze is 3,5 mille duurder :shock: hier dan de Honda CFR 450 (welke nieuw hier nog geen 5 mille kost :o ).

Dus mijn vraag aan jullie meiden, waar zouden jullie voor gaan, mijn hart zegt KTM, maar mijn verstand de Honda.......
mmrizio

Is de CRF ook compleet met kenteken en alles om 'm legaal in NL op de weg te krijgen? Een kenteken bij een EXC zou geen problemen mogen geven...

Volgens mij is in NL een HM CRF (enduro) duurder dan de EXC, maar er zijn vast wel experts die dat kunnen verduidelijken.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Houten Klaas

Surfroy01 schreef:Dag meiden, tijdje afwezig geweest hiero maar ben druk druk met werk hier in de zandbak geweest. Woon nu dus in Qatar - Midden Oosten maar tot de volgende zomer, dan zit mijn assignment erop. In de weekenden veel tijd aan zwembad/op strand/zee door gebracht en heel veel circuitdagen met de Ducati op Losail gedaan afgewisseld met mijn 4WD door de desert knallen.

Nu wordt het tijd om een enduro erbij te nemen voordat ik hier weg ben. Tevens mag ik al mijn voertuigen belastingvrij meenemen als ik ze maar minimaal een half jaar op naam in het buitenland heb gehad. Jullie begrijpen dat ik haast moet maken nu met die enduro!

Het liefst zou ik een KTM nemen, de EXC450 lijkt mee een fraaie kandidaat echter deze is 3,5 mille duurder :shock: hier dan de Honda CFR 450 (welke nieuw hier nog geen 5 mille kost :o ).

Dus mijn vraag aan jullie meiden, waar zouden jullie voor gaan, mijn hart zegt KTM, maar mijn verstand de Honda.......
Een exc voor 8500,00 is ook niet echt goedkoop. Allicht goedkoper dan hier, maar over een half jaar vindt je ze hier ook voor 8500 gebruikt.
Sjokske

De CRF is dus een crosser, terwijl de EXC een enduro is.
Bij invoeren in Nederland zul je voor allebei een nederlands kenteken moeten zien te scoren neem ik aan, dus zul je ook voor allebei nog eens BPM moeten lappen denk ik (belastingvrij invoeren, hoef je dan geen invoerrechten te dokken maar wel BPM of ook geen BPM, ikkenieweet).
Als de kosten voor het kenteken voor allebei ongeveer gelijk zijn denk ik dat de Honda iets goedkoper gaat zijn aan het einde van de rit, een koplampunitje en achterlicht gaat de nek niet breken.
Maar heb je al een buitenlands kenteken op de KTM en je kunt dit zonder al te veel kosten naar Nederlands kenteken omzetten tegenover een Honda zonder kenteken + invoeren in Nederland + kenteken zien te regelen + ombouwsetje + alsnog die @#^%&**$#-BPM dan zal het weinig uit gaan maken in prijs.
Om aan een lang verhaal een kort einde te maken : ik weet het ook niet (maar er zitten nog wel wat Anaconda's onder het maaiveld denk ik).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Surfroy01

Bedankt voor de 'hulp'. Het is zo dat de CRF450X die ik op het oog heb hier (en ook op de NL Honda site.http://www.honda.nl/content/tweewielers ... alerij.php ) met verlichting aangeboden wordt. De CRF450R is de cross versie zonder verlichting volgens mij. Ik wil de X dan ook hier op kenteken krijgen. Dan kan ik hem met een export kenteken later in NL invoeren. Volgens mij kan de X versie in NL toch ook op kenteken geleverd worden?

Er is een belasting regeling dat wanneer je aantoonbaar meer dan een half jaar woonachtig en een voertuig in het buitenland op je naam hebt gehad, je deze als 'huisraad' mee naar NL kunt nemen. Dan hoeft daar geen BTW, BPM of wat dan ook over betaald te worden, ongeacht de leeftijd van het voertuig. Jullie begrijpen dat ik ook mijn Volvo XC70 (nieuw gekocht voor 30 Mille - in NL 70) en mijn Ducati 998 meeneem als huisraad.

Toevallig gisteren een paar gasten gesproken die bezig zijn met CRF450R's te kopen, we gaan nu proberen een deal te sluiten door 3 fietsen in 1 megakoop te doen. Ik denk dat mijn keuze nu wel ongeveer gemaakt is..... :?

Overigens zijn de KTM en Honda in NL ongeveer even duur, dus die 3,5 mille steek ik gewoon in mijn zak als ik hier die Honda koop.....
Sjokske

Surfroy01 schreef:Volgens mij kan de X versie in NL toch ook op kenteken geleverd worden?
Yep.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Joop

Surfroy01 schreef:Bedankt voor de 'hulp'. Het is zo dat de CRF450X die ik op het oog heb hier (en ook op de NL Honda site.http://www.honda.nl/content/tweewielers ... alerij.php ) met verlichting aangeboden wordt. De CRF450R is de cross versie zonder verlichting volgens mij. Ik wil de X dan ook hier op kenteken krijgen. Dan kan ik hem met een export kenteken later in NL invoeren. Volgens mij kan de X versie in NL toch ook op kenteken geleverd worden?

Er is een belasting regeling dat wanneer je aantoonbaar meer dan een half jaar woonachtig en een voertuig in het buitenland op je naam hebt gehad, je deze als 'huisraad' mee naar NL kunt nemen. Dan hoeft daar geen BTW, BPM of wat dan ook over betaald te worden, ongeacht de leeftijd van het voertuig. Jullie begrijpen dat ik ook mijn Volvo XC70 (nieuw gekocht voor 30 Mille - in NL 70) en mijn Ducati 998 meeneem als huisraad.

Toevallig gisteren een paar gasten gesproken die bezig zijn met CRF450R's te kopen, we gaan nu proberen een deal te sluiten door 3 fietsen in 1 megakoop te doen. Ik denk dat mijn keuze nu wel ongeveer gemaakt is..... :?

Overigens zijn de KTM en Honda in NL ongeveer even duur, dus die 3,5 mille steek ik gewoon in mijn zak als ik hier die Honda koop.....

Ik denk dat als je de Honda koopt dan wel het kenteken een half jaar op jouw naam moet staan , anders moet je (denk ik) alsnog belasting betalen in Nederland.
Surfroy01

Dat zeg ik, daarom ga ik hem zo snel mogelijk aanschaffen op kenteken, zodat ie per zomer 2008 minimaal een half jaar op mijn naam hier gestaan heeft. Morgen is het weekend hierzo, ws zaterdag ffies bij de dielurt langs, kijken of er nog wat vanaf kan.....
You're free to do as we tell you!
Plaats reactie