losse schouder

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Buit
Berichten: 4
Lid geworden op: do okt 04, 2007 21:34
Locatie: Lieren

Sinds een onderonsje met een berkeboom heb ik een li. schouder die nogal los in de banden hangt en dat geeft nogal eens problemen. Tijdens het rijden valt het wel mee maar na het vallen zit de boel wel eens niet goed op zijn plek. is er een hulpmiddel (zeg maar knieband voor de schouder) in de handel
goed goan en gas d'r bie'j
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Heb ik ook gehad.
Therapie, trainging en een spuit helpen redelijk.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

beste is de spieren rondom je schouder goed te trainen dat die het meeset opvangen en de boel op hun plek houd.

Er zijn ook schoder braces maar dat zijn enorme dingen die niet lekker zitten onder je harnas en eigenlijk de boel moeten fixeren en dus niet geschikt zijn voor dynamisch gebruik(crossen)

Wel kun je je laten intapen maar dit moet je dan iedere keer voor een rit laten doen en ook daarvan is het fixerende effect tijdens activiteiten niet heel erg goed.
Als ze het wel goed intapen dan kun je helaas weinig met je schoduer doen en dat is ook niet de bedoeling.

duss....

spier training om te begnen stabiliteit (kleine spieren geen max kracht) is de actieve stabiliteit goed dan verder met max kracht/volume zodat je een moie beschermlaag krijgt.
Helaas heeft trainen geen snel resultaat en zul je consequent en langdurig moeten trainen vordat resultaat er is.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Offroadlover
Berichten: 26
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 09:50
Locatie: Limburg

Training is altijd ok, en zal zeker je wat beschermen tegen valpartijen etc....maar indien je op het verkeerde moment je spieren ontspant , zal je schouder toch uit de kom schieten hoor.
Enige oplossing zoals ik , na 8 keer uit de kom soms met tussenposen van 1jaar ...., operatie .
Heb mijn rechterschouder nu al meer dan 10 jaar geleden laten opereren , met een perfect resultaat .
Nooit meer uit de kom gehad sindsdien , echt aan te raden , want je elastieken zijn gerokken en dat krijg je nooit meer in orde zonder operatie .
Er zijn verschillende oplossingen , ofwel zet men een schroefje in je kapsel zodat deze de boel erin houd , ofwel legt men er een spier over zodat deze het geheel weer erin houd , ofwel zoals ik spant men de ligamenten weer aan en hersteld men het kapsel met titanium pinnen.
Ik ben zeer tevreden met deze oplossing misschien bestaan weer nieuwe technieken , maar ik kan weer alles doen squashen , crossen etc..
Suc6
Gebruikersavatar
big M
Berichten: 94
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:48
Locatie: apeldoorn

Nou da s lekker dan :? , kun je mooi wat conditie training bij hennie lentink gaan doen :D
En veel mastudingese met links oefenen :lol:
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

Operatie zal de gemiddelde orthopeed.chirug pas doen nadat zoals bij jezelf er regelmatig schouder luxatie optreden.
Zeker is dat een goede oplossing maar ook eentje die men pas als laatste zal verkiezen, denk ik.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Plaats reactie