cr500 tuner??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
cross/ratbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 21:23

ik kocht vorige week een cr500 uit 89 en op de cilinder staat WB wie is dit en wat maakt het verschil ??

:?: :?: :?: :?: :?: :?: 8)
crossblok
Berichten: 22
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 21:04
Locatie: Goes

Hallo ik denk dat je WR bedoel en dat is Wim Rensen uit Holten. Meestal als zo'n 500 getuned wordt rijdt hij wat soepeler. Onderin iets minder vermogen en bovenin loopt hij wat langer door in toeren dus topt de motor niet ineens af.
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Nee Wim Rensen is het niet geweest..

Heb zelf sinds een paar maand ook een CR 500 en ook in die van mij staat in de cilinder WB gegrafeerd.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wie dat is.

De vorige eigenaar vertelde dat het tunen van een 500 meestal gedaan wordt om hem ietsje gebruiksvriendelijker te maken.

Ik vond de 500 direct na aankoop goed te berijden. Heb er een HGS van voor tot achter opgezet, dus niet meer die lange demper die tot voorbij je achterspatbord gaat (CMX racing service verkoopt bijna alles voor de 500) en nu gaat hij als een raket!

Lange armen krijg je er wel van, voor de offroad ritten pak ik meestal de KTM die toch wat makkelijker rijd, maar met zo'n 500 steek je de meesten wel de gek aan (op de rechte stukken dan).
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

WB staat voor Wieger Boersma uit Bergen (L). Hij heeft (had?) daar een motorzaak en was vroeger bekend in de enduro wereld met zijn Boersma Honda's. Hij bouwde veel crossers om naar enduro. Ik heb daar destijds (1990) mijn eerste Honda 125 cc gekocht en laten keuren.
Is ook jarenlang sponsor geweest van Hans Koenen, in de tijd van Kees van der Ven en Carlo Hulsen een goede senior 500CC.

Ps . Jan Willem, gaat de KTM eruit???
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
cross/ratbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 21:23

ja dat kan kloppen er heb bij mijn cr een standaart op gezeten en het frame nr is ook verbouwt met slagletters.,,het is ooit een enduro geweest dus..
aha ik wort al wijzer.. :wink:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Zou leuk zijn als we hem op het forum krijgen, om wat te vertellen over zijn toenmalige tuning.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie