transalp blok in een xr600
Moderator: ghulst
Niet gedaan maar ik kan wel al inschatten dat het niet zal passen. Je zult dus het frame moeten aanpassen. En wat is je doel kwa vermogen, koppen, rijeigenschappen enz.?
-
Ik heb eens iets soortgelijks gedaan,maar dan toch anders.
Heb namelijk een Yamaha XS650 blok in een XR gehangen.
Past uiteraard ook niet en toen ik het blok er eindelijk in hing na een hoop zaag, buig, pas en laswerk, bleek de ketting loop t.o.v. het draaipunt van de achterbrug niet lekker.
Uiteindelijk dus ook dit draaipunt verlegd inclusief de bevestiging voor het pro-link en een aanpassing aan de demper.
Aansluiting voor luchtfilterkast was onmogelijk en dus maar K&N gemonteerd )))
Toen de voetsteunen nog verplaatst en uiteindelijk ongeveer 3000 km mee gereden.
Motor is nog niet optimaal maar het geeft wel voldoening!
Buizen van een XR lassen wel lekker
Lijken speciaal gemaakt te zijn voor dit soort ombouw projecten.
Als het je te doen is om er een bruikbare motor van te maken zou ik er niet aan beginnen.
Als je gewoon lekker van de straat wil zijn, tja,
Ga toch krassen / ehhhh crossen!!!
Succes,
Fr@venture
Heb namelijk een Yamaha XS650 blok in een XR gehangen.
Past uiteraard ook niet en toen ik het blok er eindelijk in hing na een hoop zaag, buig, pas en laswerk, bleek de ketting loop t.o.v. het draaipunt van de achterbrug niet lekker.
Uiteindelijk dus ook dit draaipunt verlegd inclusief de bevestiging voor het pro-link en een aanpassing aan de demper.
Aansluiting voor luchtfilterkast was onmogelijk en dus maar K&N gemonteerd )))
Toen de voetsteunen nog verplaatst en uiteindelijk ongeveer 3000 km mee gereden.
Motor is nog niet optimaal maar het geeft wel voldoening!
Buizen van een XR lassen wel lekker
Lijken speciaal gemaakt te zijn voor dit soort ombouw projecten.
Als het je te doen is om er een bruikbare motor van te maken zou ik er niet aan beginnen.
Als je gewoon lekker van de straat wil zijn, tja,
Ga toch krassen / ehhhh crossen!!!
Succes,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt