welke banden mogen nu wel en wat mag niet
ik heb nu een fim band van bridgestone maar
ik vind de grip maar matig
banden voor otr ritten
Moderator: ghulst
Hoe is jullie ervaring met goedgekeurde 'dot' banden (dus geen FIM goedkeur) ? Persoonlijk vindt ik de BF Goodrich wel goed, beter als een IRC qua grip. Zijn er nog (achter)banden die qua grip in de buurt komen van een Michelin S12 of Kenda K771 maar wel een dot nr hebben dat jullie weten ? Voor vindt ik trouwens de Michelin Enduro comp IV erg goed.
Ik vind een Michelin Baja wel een fijne band.
geen FIM, wel DOT/wegkeur. Nophoogte meer dan 13mm
geen FIM, wel DOT/wegkeur. Nophoogte meer dan 13mm
#777 - Mijn fotoboekenplank
Ik rijd op het moment met een Michelin enduro comp IV voor en achter, super fijne band alleen vrij snel versleten, deze band is FIM goedgekeurd dus nooit problemen.
Ik rij ook wel eens met een Kenda K760 wel DOT geen FIM(heeft iets meer grip), af en toe wel eens een discussie gehad bij een OTR keuring maar nooit echt serieuse problemen. De kenda is vele malen goedkoper en gaat iets langer mee, veel harder rubber.
Mijn ervaring is wel dat de keuze banden die je maakt heel erg persoonlijk is. Je zult moeten proberen wat je fijn vind rijden.
Ik rij ook wel eens met een Kenda K760 wel DOT geen FIM(heeft iets meer grip), af en toe wel eens een discussie gehad bij een OTR keuring maar nooit echt serieuse problemen. De kenda is vele malen goedkoper en gaat iets langer mee, veel harder rubber.
Mijn ervaring is wel dat de keuze banden die je maakt heel erg persoonlijk is. Je zult moeten proberen wat je fijn vind rijden.
Kenda achterband trakmaster K760 110/100-18 of 120/100-18Noppy schreef:Adje kan ws je vraag goed beantwoorden!
Kenda voorband trakmaster K760f 80/100-21 of Kenda voorband enduro K777f ( FIM ) 90/90-21
Ik rij zelf met de combinatie K760 110/100-18 en K777f 90/90-21 en vind het goed werken.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Zelf ben ik eens afgekeurd op mijn achterband (S12) en heb ik ter plaatse een MEFO er op laten zetten. Ze worden meestal voor ongeveer 70 euro aangeboden. Op zich een aardige band met mega noppen! Ik heb de MEFO sinds kort op de CR 500 en dat stuurt stukken beter dan de bijnaversleten trackmaster die er op zat. Wat een kut band is die trackmaster trouwens als je hem er af wilt halen!
Op de 300 nu een IRC band en die bevalt me prima en is trouwens behoorlijk slijtvast.
In Havelte zag ik trouwens iemand afgekeurd worden op een cross voorband. Zelf nog nooit meegemaakt. Is dat nieuw dat ze daar ook op keuren?
Voor Manderveen wil ik de CR 500 eens meenemen. De KTM komt altijd door de keuring, maar de 500 kon wel eens problemen opleveren met de HGS demper. De standaard lange demper heb ik niet meer. Wat denken jullie?
Op de 300 nu een IRC band en die bevalt me prima en is trouwens behoorlijk slijtvast.
In Havelte zag ik trouwens iemand afgekeurd worden op een cross voorband. Zelf nog nooit meegemaakt. Is dat nieuw dat ze daar ook op keuren?
Voor Manderveen wil ik de CR 500 eens meenemen. De KTM komt altijd door de keuring, maar de 500 kon wel eens problemen opleveren met de HGS demper. De standaard lange demper heb ik niet meer. Wat denken jullie?
Dat was hoogstwaarschijnlijk ik (knappe jongen (... ) met knappe ktm 250 tweetakt Hij keek daarna naar mn achterband, "oh das wel n enduro" toen dacht ik dat hij ging zeggen: nou vooruit dan maar... maar nee, "moet je ff je voorband wisselen en dan kan je rijden"jwrtuning schreef:Zelf ben ik eens afgekeurd op mijn achterband (S12) en heb ik ter plaatse een MEFO er op laten zetten. Ze worden meestal voor ongeveer 70 euro aangeboden. Op zich een aardige band met mega noppen! Ik heb de MEFO sinds kort op de CR 500 en dat stuurt stukken beter dan de bijnaversleten trackmaster die er op zat. Wat een kut band is die trackmaster trouwens als je hem er af wilt halen!
Kan je dus een voorband kopen voor 60 euro terwijl je voor 80 euro een complete set heb. heb toen zonder erbij na te denken wel zo'n band gekocht maar achteraf wel spijt.
Afkeuren op n crossband voor vind ik ook onzin, zeker als hij half versleten is, aan de andere kant, regels zijn regels, en anders is het einde wel zoek natuurlijk. En achteraf gelukkig niet veel gemist want de rit viel toch vies tegen (stiekum wel gereden tot het visje van mn ketting sprong -> straf voor t niet betalen )
Allways replace the cheapest parts first
Kenda's doen het goed.adje schreef:Kenda achterband trakmaster K760 110/100-18 of 120/100-18Noppy schreef:Adje kan ws je vraag goed beantwoorden!
Kenda voorband trakmaster K760f 80/100-21 of Kenda voorband enduro K777f ( FIM ) 90/90-21
Ik rij zelf met de combinatie K760 110/100-18 en K777f 90/90-21 en vind het goed werken.
Heb normaal de K760 achter liggen en met de enduro een K778.
IRC is een superband met hoge noippen , en redelijk slijtvast op asfalt , en vooral goed geprijst .
tevens staat er geen *not for highway use * op wat de band dus zonder problemen door de keuring van de ritten brengt.
overigens zijn banden met die tekst makkelijk aan te passen met een stukje schuurpapier ... van *not for highway use* naar : * ...for highway use* , helemaal geschikt voor de highway dus
ooit iemand een stukje highway gereden trouwens? tijdens een offroad ritje ?
tevens staat er geen *not for highway use * op wat de band dus zonder problemen door de keuring van de ritten brengt.
overigens zijn banden met die tekst makkelijk aan te passen met een stukje schuurpapier ... van *not for highway use* naar : * ...for highway use* , helemaal geschikt voor de highway dus
ooit iemand een stukje highway gereden trouwens? tijdens een offroad ritje ?
BIERTAKT crossen en zuupn