tafelberg achtige dingen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
brommer

Vandaag opde lokale croaabaan geweest en die tafelberg blijf ik vervelend vinden. Zit een stuk tussen de oren dat weet ik.

Probleem: bij alle andere bergjes land't ik op het acherwiel-voorwiel.
Er is een sprong(etje) waarbij ik op het voorwiel land of gelijk landt want meteen erna is een bocht.

Bij de tafelberg en die is vrij steil(voor mijn doen) land t ik ook op het achterwiel op het platte gedeelte vlak voor de "afdaling", als ik wat meer snelheid heb zou ik dus op de "afdaling" op mijn achter wiel landen en dat lijkt em niet de bedoeling als ik naar de andere rijders kijk.

Moet ik gas los laten waardoor de fiets naar voren kantelt (dat werkt ook zo bij de andere sprongen :oops: )

Of moet je je lichaam meer naar voren hebben(richting stuur) zodat ie wat meer naar voren gaat.

of niet lullen gewoon harder erop en kijk maar wat er gebeurt.

Nu moet ik ook meer en vaker rijden dat snap ik maar ff een aanwijzing zou handig zijn.

alvast bedankt
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
boer125
Contacteer:

nou het beste is volgens mij net iets eerder op het achterwiel, maar dat ligt eraan hoe de tafel ligt ect. je moet proberen steeds iets sneller te rijden en dan zie je snel genoeg of je goed land. je kunt de motor voorover krijgen door gas iets dicht of de achterem even aantikken. als je denkt dat je tge ver voorover gaat volle gas geven en het beste hopen :D ik hoop dat het je met deze 'tips' gaat lukken.
staatscrossbeheer gaat als een speer
huskie

Neem een tafel die wat kleiner, etc is.
Het is beter om iets op techniek op te bouwen, dan op de grote van je testikels.
Op de eerste mannier kost het minder gips.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer

Op de crossbaan van Bleiswijk is ie niet heel groot , wel steil(vindt ik) en kort, meteen na de landing "afdaling" een bocht dus voor correctie is er weinig tijd dan.

Maar het ging al beter dan een paar weken geleden, dus ik blijf rustig in dit leertempo verder gaan.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
JoeBaR

iets harder er tegenaan en even je achter rem aantikken in de lucht , je zult zien dat je fiets voorover gaat als je de rem gebruikt in de lucht .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Plaats reactie