Haast geen koppeling meer...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Dion

Tijdens het rijden heb ik de laatste tijd als ik een poos gereden heb haast geen koppelingsdruk meer. Voor het koppelen moet ik dan tijdens het rijden de koppeling op druk brengen door hem snel een aantal keren in te knijpen. Olie bijvullen hielp niet echt, weet iemand wat ik hieraan kan doen zodat ik zondag lekker kan rijden :P

Groet
Mooi werk!!
Wortel
Contacteer:

Ik neem aan dat het hier over een KTM gaat..
Grote kans dat je de boel moet ontluchten of wellicht is er is een o-ring lek achter je koppelings cylindertje.
Shifty-PK
Contacteer:

Zoals bij het remsysteem de 'hoofdrem cylinder' nog wel eens stuk wilt gaan zal dit ook wel kunnen gebeuren bij een hydrolische koppeling.

Voelt hij sponsig aan (lucht in je leiding)
of ontkoppelt hij steeds minder als je de koppeling ingeknep houdt? (kapotte hoofdkoppelings cylinder)
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
speedphreax

Als je je reservoirtje open maakt dan zul je zien dat hij nagenoeg leeg is. Vaak is hij onderaan lek maar ik had mazzel en na bijvullen heb ik er vreemdgenoeg nooit last meer van gehad.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Dion

Nee, geen KTM, het gaat hier om een TM400 ('03)
Ik zal de koppeling van onderen bijvullen, dan pers ik de mogelijke luchtbelletjes er ook makkelijker uit.
Mocht dit niet werken dan zal ik eens goed kijken of hij ook lekt, tot dusver geen leksporen gezien :?
Mooi werk!!
big M

Nee dat klopt,de (minerale)olie uit je nemer cilinder loopt via je primaire bak as zo je blok in .
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
Plaats reactie