ik was zelf al na 10km al uitgereden.
En ik zag zo naar deze dag uit!!!!!
Maar alles was erg goed georganiseerd!
Moet gezegd worden
14oktober offroadrit Hapert (de kempen), www.ork.nl
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Nee, was op de baan zelf. Er was een gat, net voor de schans gekomen en ik zat niet op te letten.adje schreef: Dat was zeker op 1 van die 2 schansen op dat maisveld recht tegenover de ingang van de crossbaan van Eersel ?
Deze waren idd nogal steil oplopend zodat je moest oppassen met springen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb hem 5 keer verteld dat hij langs de EHBO moest gaan maar hij vond het niet nodig. Tsja... ik zou zelf wel gegaan zijn... Kost niets.adje schreef: Is je maat wel naar de dokter geweest ?
Hij zal niet de eerste zijn die na zo'n val waar ie zijn stuur in de zij/rug heeft gehad inwendige bloedingen heeft
Oppassen dus
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
En wie stonden er het meeste vast op de parkeerwei...jawel... de quad rijders . Die dingen zijn te zwaar op een aanhanger.
Maar ze houden wel de sporen vlak, dus voor baanonderhoud zijn ze prima geschikt. Tot op het laatst lag het parcours er goed bij.
Gelukkig dat er een trekkertje was anders stonden we nu nog te parkeren.
We hadden o.a. hollanders, tukkers, duitsers, belgen en een stelletje polen op bezoek..
Ik geloof dat de ambulance maar 1 keer heeft hoeven rijden.
Er zijn er inderdaad wel de nodige onvrijwillig afgestapt en in sloten beland.
Maar ze houden wel de sporen vlak, dus voor baanonderhoud zijn ze prima geschikt. Tot op het laatst lag het parcours er goed bij.
Gelukkig dat er een trekkertje was anders stonden we nu nog te parkeren.
We hadden o.a. hollanders, tukkers, duitsers, belgen en een stelletje polen op bezoek..
Ik geloof dat de ambulance maar 1 keer heeft hoeven rijden.
Er zijn er inderdaad wel de nodige onvrijwillig afgestapt en in sloten beland.
smurf.
ik heb genoten. Was mijn 2de OTR.
Was een stuk zwaarder dan Havelte 2 weken geleden.
Die spring bulten op de maisplak heb ik er een genomen en wist meteen, dat wordt eerst og maar eens oefenen, dus de keren erna maar erlangs gereden.
1ste ronde ging ergslecht, 2de ronde erg goed, 3 de ronde was ik op, dikke armen vermoeid, stomme fouten gemaakt en een paar keer omgevallen, dus tijd voor naar huis te gaan.
Ik heb 1 honda in de sloot zien liggen.
Ik heb een hekel aan diepen sporen en er was een paadje daar kon ik staan en lopen met de motor tussen me benen, maar door de qaudrijders was dat de ronde erna vrijwel geheel verdwenen.
Kruipsluip is wennen (dat is er in de randstad niet) dus daar ben ik af en toe maar ff aande kant gegaan omde snelle rijders te laten passeren.
Zeker voor herhaling vatbaar.
DEnk wel dat ikde vering wat zachter moet zetten, zeker op het laats met al die harde remknippen(wasborden) op de maisplak, daar stuiterde ik, of is dat een kwestie van harder gaan????
Was een stuk zwaarder dan Havelte 2 weken geleden.
Die spring bulten op de maisplak heb ik er een genomen en wist meteen, dat wordt eerst og maar eens oefenen, dus de keren erna maar erlangs gereden.
1ste ronde ging ergslecht, 2de ronde erg goed, 3 de ronde was ik op, dikke armen vermoeid, stomme fouten gemaakt en een paar keer omgevallen, dus tijd voor naar huis te gaan.
Ik heb 1 honda in de sloot zien liggen.
Ik heb een hekel aan diepen sporen en er was een paadje daar kon ik staan en lopen met de motor tussen me benen, maar door de qaudrijders was dat de ronde erna vrijwel geheel verdwenen.
Kruipsluip is wennen (dat is er in de randstad niet) dus daar ben ik af en toe maar ff aande kant gegaan omde snelle rijders te laten passeren.
Zeker voor herhaling vatbaar.
DEnk wel dat ikde vering wat zachter moet zetten, zeker op het laats met al die harde remknippen(wasborden) op de maisplak, daar stuiterde ik, of is dat een kwestie van harder gaan????
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
mijn eerste rit.. en erg goed bevallen! Zeer goed georganiseerd
Wel wennen in het begin, maar de 2de ronde ging al stukke beter! 3de ronde was ik ook kapot dus maar niet aan een 4de begonnen
is de ronde in Handel beetje vergelijkbaar? Of zwaarder?
Wel wennen in het begin, maar de 2de ronde ging al stukke beter! 3de ronde was ik ook kapot dus maar niet aan een 4de begonnen
is de ronde in Handel beetje vergelijkbaar? Of zwaarder?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Handel is veel zwaarder door de vele knippen van een metertje diep.davito schreef:mijn eerste rit.. en erg goed bevallen! Zeer goed georganiseerd
Wel wennen in het begin, maar de 2de ronde ging al stukke beter! 3de ronde was ik ook kapot dus maar niet aan een 4de begonnen
is de ronde in Handel beetje vergelijkbaar? Of zwaarder?
Veel plezier daar!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
En in Handel is de ronde langer (ongeveer twee keer zo lang). En toch ga ik naartoe (als het niet zeik-en-zeiknat is, maar de voorgaande jaren was het ook daar kompleet zomer ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Die diepe knippen is maar een stukje van de hele rit.speedphreax schreef:Handel is veel zwaarder door de vele knippen van een metertje diep.davito schreef:mijn eerste rit.. en erg goed bevallen! Zeer goed georganiseerd
Wel wennen in het begin, maar de 2de ronde ging al stukke beter! 3de ronde was ik ook kapot dus maar niet aan een 4de begonnen
is de ronde in Handel beetje vergelijkbaar? Of zwaarder?
Veel plezier daar!
Zo is het.Sjokske schreef:En in Handel is de ronde langer (ongeveer twee keer zo lang). En toch ga ik naartoe (als het niet zeik-en-zeiknat is, maar de voorgaande jaren was het ook daar kompleet zomer ).
Het valt dus opzich wel mee dat het veel zwaarder is?Rolando schreef:Die diepe knippen is maar een stukje van de hele rit.speedphreax schreef:Handel is veel zwaarder door de vele knippen van een metertje diep.davito schreef:
is de ronde in Handel beetje vergelijkbaar? Of zwaarder?
Veel plezier daar!
Ga denk ik wel mee doen, ook al is het zwaarder, je leert het alleen door veel te rijden toch!!
Klopt ook, maar ze zuigen ongeveer 80% van de totaal benodigde conditieRolando schreef:Die diepe knippen is maar een stukje van de hele rit.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Springen leer je natuurlijk niet door er langsaf te rijdenbrommer schreef:
Die spring bulten op de maisplak heb ik er een genomen en wist meteen, dat wordt eerst og maar eens oefenen, dus de keren erna maar erlangs gereden.
DEnk wel dat ikde vering wat zachter moet zetten, zeker op het laats met al die harde remknippen(wasborden) op de maisplak, daar stuiterde ik, of is dat een kwestie van harder gaan????
Vering is lastig op zo'n parcours. Voor los of vet zand, knippen en sprongen wil je je compressie demping stevig hebben staan.
Voor de korte remknippen juist niet.
Maar let op, als je je rebound te dicht hebt staan dan kan de soepele vering niet voldoende terugveren en zal de vering op de korte remknippen dus laag blijven, en daar is de vering harder. Te weinig rebound en je stuitert op knippen (de lange knippen dan) alle kanten op.
Ik kies hier voor wat meer compressie demping, en draai mijn rebound open tot het onplezierig wordt. Nadeel is wel vermoeide armen maar het stuurt wel strakker en je kan harder over de knippen
smurf.
duh TTT.
Maar de eerste sprong was een neus landing en dat haat ik.
Weet ook waar het probleem lag, gas los. Eerst maar weer eens opde crossbaan oefenen (alhoewel die wat gemoedelijker zijn).
Tja vering, mijn vering staat op cross stand, vrij stug, voor all road en off road ritjes zou die wel wat zachter mogen om de de onregelmatig heden wat beter te absorberen.
In het mulle zand en de crossbaan ging het lekker, maar die harde korte remknippen, ...........zal er maar aan wennen.
Maar de eerste sprong was een neus landing en dat haat ik.
Weet ook waar het probleem lag, gas los. Eerst maar weer eens opde crossbaan oefenen (alhoewel die wat gemoedelijker zijn).
Tja vering, mijn vering staat op cross stand, vrij stug, voor all road en off road ritjes zou die wel wat zachter mogen om de de onregelmatig heden wat beter te absorberen.
In het mulle zand en de crossbaan ging het lekker, maar die harde korte remknippen, ...........zal er maar aan wennen.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ga jij niet naar Handel dan ?speedphreax schreef: Handel is veel zwaarder door de vele knippen van een metertje diep.
Veel plezier daar!
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Jazeker wel!adje schreef:Ga jij niet naar Handel dan ?speedphreax schreef: Handel is veel zwaarder door de vele knippen van een metertje diep.
Veel plezier daar!
Ik zag je gisteren trouwens ook nog net wegrijden. Je bus stond vlak bij ons. Heb je later niet meer gespot
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Was echt een leuke rit! Alleen paar keer onnozel op m'n bek gegaan omdat mijn laars ergens aan een kapje bleef hangen toen afgeplakt met gescoord ducktape, maar bij het inrijden van de derde ronde was het blijkbaar al doorgesleten...sorry Ad.
Wel veel duikers op pad, ja. Spoens en ik hebben nog een Honda gedreggd, haha. De jongen kon er wel om lachen. Maar er lag ook een eenzame Kawa ergens midden in een maisplak; die slaan toch niet aan in de brabantse grond, of wel?
Nog effe wat bijles gehad door adje, die gaat wel zo verdomme hard!
Die springbulten hebben me trouwens het achterframe gekost, kan weer naar de lasser.
Tot Handel!
Wel veel duikers op pad, ja. Spoens en ik hebben nog een Honda gedreggd, haha. De jongen kon er wel om lachen. Maar er lag ook een eenzame Kawa ergens midden in een maisplak; die slaan toch niet aan in de brabantse grond, of wel?
Nog effe wat bijles gehad door adje, die gaat wel zo verdomme hard!
Die springbulten hebben me trouwens het achterframe gekost, kan weer naar de lasser.
Tot Handel!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Kan die van jou niet tegen modder????Sjokske schreef:En in Handel is de ronde langer (ongeveer twee keer zo lang). En toch ga ik naartoe (als het niet zeik-en-zeiknat is, maar de voorgaande jaren was het ook daar kompleet zomer ).
In Handel is na de 2e ronde geen vlak stuk meer te vinden, gaten de bocht uit en overlopend in de gaten de bocht in. Blijft mooi.
Gisteren geen fotograven gezien en wij ons maar uitsloven.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Toen ik in die bocht van jouw avatar reed, moest ik er nog aan denken. Waar is die fotograaf!?!?mech schreef:Gisteren geen fotograven gezien en wij ons maar uitsloven.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ik schrok er zo van dat ik bijna op mijn voorwiel over je motor reed , zo hard kneep ik in mijn voorrem.pruus schreef:een paar keer onnozel op m'n bek gegaan. bij het inrijden van de derde ronde...sorry Ad.
Ik had zoiets van.... wie gaat er hier nu toch al bij liggen..... zoiets overkomt alleen Pruus
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Heb gehoord dat in Handel het fantastische stuk 'klapzand' in de Mortel er niet meer bij zit. Is stiltegebied geworden en is geen toestemming voor gekregen geloof ik. Jammer want op dit stuk worden de mannen van de mietjes gescheiden (ofwel deze snijden hier een stuk af).
Dan zal de rit in Handel al gelijk een stuk minder mooi worden
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Brommerke wel uiteraard, is goei poeier.mech schreef:Kan die van jou niet tegen modder????
Ondergrond nat maakt me ook weinig uit, maar als het de hele dag plenst dan pas ik (anders lopen m'n oorlogskleuren/make-up uit ).
Spiegels en knipperlichten zijn verwijderd, dus ik ga zeker geen plu monteren
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik heb 'm ook weer gereden. Weer een lekker begin van het offroad seizoen, met mooi weer. De organisatie was weer top:
- Materieel om de sukkels die zich vastreden los te trekken (was niet nodig als je met beleid naar je plek reed)
- Lekker snel inschrijven, geen wachten.
- Volgens mij werd er dit jaar wel op uitlaat gecontroleerd. Goede zaak!
Maar ik vond de route van vorig jaar beter:
- Het maisplakracen beviel me beter dan de stukken tussen sloot en bomen/prikkeldraad door van dit jaar. Veel stukken hiervan waren al na één ronde behoorlijk kapot gereden en dan beleef ik er weinig lol meer aan.
- Vorig jaar waren de 2 crossbanen beter verdeeld over de ronde, nu vielen ze vlak achter elkaar. Voor de niet-crossers als ik is het prettiger om het meer af te wisselen
Verder heb ik met veel plezier 4 ronden gereden. De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
- Materieel om de sukkels die zich vastreden los te trekken (was niet nodig als je met beleid naar je plek reed)
- Lekker snel inschrijven, geen wachten.
- Volgens mij werd er dit jaar wel op uitlaat gecontroleerd. Goede zaak!
Maar ik vond de route van vorig jaar beter:
- Het maisplakracen beviel me beter dan de stukken tussen sloot en bomen/prikkeldraad door van dit jaar. Veel stukken hiervan waren al na één ronde behoorlijk kapot gereden en dan beleef ik er weinig lol meer aan.
- Vorig jaar waren de 2 crossbanen beter verdeeld over de ronde, nu vielen ze vlak achter elkaar. Voor de niet-crossers als ik is het prettiger om het meer af te wisselen
Verder heb ik met veel plezier 4 ronden gereden. De drukte op de baan vond ik erg meevallen, al werd ik wel twee keer ingehaald op plekken die niet fijn waren. Blijkbaar zijn er toch nog wat onbenullen die hun eigen snelheid belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!