Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand mij kan helpen , ik heb een kapotte cr 250 enduro gekocht , cilinder gescheurd en de zuiger aan de uitlaat kant weggesmolten.
een gebruikte cilinder gekocht en
dit alles laten boren en honen bij powerseal
allles gemonteerd en lopen als een nieuwe tot driekwart gas , dan begint hij in te houden en loopt niet door in toeren
uitlaat zit niet dicht , dit probleem had ik gelezen op dit forum , sproeier bezetting op rollenbank goed gezet , cdi vervangen , membraam vervangen , maar loopt nog steeds niet door
de uitlaat kleppen gaan bij half gas geheel open .
ook wil hij tijdens het aantrappen nog wel eens niesen , terug slaan dus
ook is het vreemd dat de oude zuiger aan de uitlaat poort kant geheel was weggesmolten je zou dan aan de uitlaat denken , maar die is echt open en de tail pijp is ook niet gebroken in de demper
Graag hoor ik van jullie
Bedankt alvast
Henk
inhouden honda cr 250 enduro
Moderator: ghulst
luchtfilter niet dicht of veel te veel olie erin ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Zijn de pakkingen(keerringen) op de krukas vervangen?
Ik heb een 2takt met hetzelfde probleem, ik merkte dat het olie niveau steeg sinds het probleem voorkwam.
Nu geloof ik dat circulatie onder de krukas bij een 2 takt belangrijker is dan bij een 4 takt.
Op dit moment ligt mijn 2takt open, in afwachting op nieuwe pakkingen dus of het probleem daadwerkelijk verholpen zal zijn is nog even afwachten.
Ik heb een 2takt met hetzelfde probleem, ik merkte dat het olie niveau steeg sinds het probleem voorkwam.
Nu geloof ik dat circulatie onder de krukas bij een 2 takt belangrijker is dan bij een 4 takt.
Op dit moment ligt mijn 2takt open, in afwachting op nieuwe pakkingen dus of het probleem daadwerkelijk verholpen zal zijn is nog even afwachten.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Bedankt voor alle reacties,
De keeringen en pakkingen zijn inderdaad allemaal vervangen. De ontsteking is mijn inziens niet te verstellen, de pick up zit op een vast punt op het carter vast. Ook de grondplaat is niet bij te draaien. De oplossing dus nog niet gevonden.
Hl Visser
De keeringen en pakkingen zijn inderdaad allemaal vervangen. De ontsteking is mijn inziens niet te verstellen, de pick up zit op een vast punt op het carter vast. Ook de grondplaat is niet bij te draaien. De oplossing dus nog niet gevonden.
Hl Visser
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor
Membraam nog goed nagekeken ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik zal omschrijven wat er is vervangen
CDI , Bougie ,Bobine gewisseld , membraam ,pakkingen van cilinder en blok incl de keeringen nw cilinder met zuiger (power seal )
Sproeiers geprobeerd op de vermogens bank
uitlaat kleppen gechekt , gaan open bij half gas en ook weer dicht uiteraard .
uitlaat op tail pijp breuk gecontroleerd
onsteking geprobeerd anders te zetten maar dat is vast bij een cr 250
Ik weet het niet meer
Henk
CDI , Bougie ,Bobine gewisseld , membraam ,pakkingen van cilinder en blok incl de keeringen nw cilinder met zuiger (power seal )
Sproeiers geprobeerd op de vermogens bank
uitlaat kleppen gechekt , gaan open bij half gas en ook weer dicht uiteraard .
uitlaat op tail pijp breuk gecontroleerd
onsteking geprobeerd anders te zetten maar dat is vast bij een cr 250
Ik weet het niet meer
Henk
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor
Heb je al ge-experimentreerd met de "squish gap" dat is de ruimte tussen zuiger en kop in bdp die een bepaalde waarde moet hebben (bijv 1mm). Aangezien je nwe zuiger en cylinder en pakkingen hebt geplaatst moet dat natuurlijk nog wel goed zijn. Dit kun je afstellen met cilinder voetpakkingen van verschillende dikte. Ik weet niet wat dat bij een CR250 moet zijn.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Mischien te veel ruimte op vliegwiel spie,komt erg precies ,klein beetje ruimte is snel al een paar graden verschil
Heb je de draadje's van de pick-up niet per ongeluk omgewisseld,heb ik zelf ook eens beleefd dan is timing ook lang niet goed.
gesmolten zuiger en terug niesen is echt een teken van te veel voor onsteking
Heb je de draadje's van de pick-up niet per ongeluk omgewisseld,heb ik zelf ook eens beleefd dan is timing ook lang niet goed.
gesmolten zuiger en terug niesen is echt een teken van te veel voor onsteking
Hallo allemaal ,
Helaas al jullie tips resulteren niet in de oplossing , ben nu op zoek naar een ander blok , mogelijk dat de carters lekken ?
Ook de draden van de onsteking zitten goed , deze zijn niet te wisselen i.v.m de aangegoten stekkers . kan maar op een manier dus.
de pick up is ook niet te stellen en de spie en vliegwiel zijn speling vrij.
ik weet het niet meer
Henk
Helaas al jullie tips resulteren niet in de oplossing , ben nu op zoek naar een ander blok , mogelijk dat de carters lekken ?
Ook de draden van de onsteking zitten goed , deze zijn niet te wisselen i.v.m de aangegoten stekkers . kan maar op een manier dus.
de pick up is ook niet te stellen en de spie en vliegwiel zijn speling vrij.
ik weet het niet meer
Henk
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor
Henk, doet die honda het nog steeds perfect tot 3/4 gas dan?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Op de rollenbank.. is dat een dynobank?
Welke sproeiers zitten er in?
Toch vreemd dat een goed lopende Honda tot 3/4 gas gaat en daarna inhoudt, of wat...? Wat gebeurt er precies bij het laatste kwart gas?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Op de rollenbank.. is dat een dynobank?
Welke sproeiers zitten er in?
Toch vreemd dat een goed lopende Honda tot 3/4 gas gaat en daarna inhoudt, of wat...? Wat gebeurt er precies bij het laatste kwart gas?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hallo
hij loopt inderdaad goed tot drie kwart gas dan begint hij te viertakten en loopt niet verder door , onder in toeren trekt hij zeer goed
wij hebben hem op een dyno bank gehad om het mengsel te kunnen meten , dit is goed , ook hebben wij toen kleinere en grotere sproeiers geprobeerd maar dat maakte geen verschil
ook is het zo dat wanneer je een konstante lage snelheid rijdt in bijv zijn drie of vier hij konstant licht aan het inhouden is .
de hpp kleppen gaan bij half gas open en sluiten ook weer goed
wij hebben vervangen , hpi , bobine uitlaat tail pijp gecontroleerd , bedrading op juiste aansluitng gecontroleerd .
membraam vervangen , cil gehoond en nw zuiger gemonteerd (power seal)
keeringen en lagers vervangen incl de pakkingen
Wat nu Nog te doen ????
Henk Visser
hij loopt inderdaad goed tot drie kwart gas dan begint hij te viertakten en loopt niet verder door , onder in toeren trekt hij zeer goed
wij hebben hem op een dyno bank gehad om het mengsel te kunnen meten , dit is goed , ook hebben wij toen kleinere en grotere sproeiers geprobeerd maar dat maakte geen verschil
ook is het zo dat wanneer je een konstante lage snelheid rijdt in bijv zijn drie of vier hij konstant licht aan het inhouden is .
de hpp kleppen gaan bij half gas open en sluiten ook weer goed
wij hebben vervangen , hpi , bobine uitlaat tail pijp gecontroleerd , bedrading op juiste aansluitng gecontroleerd .
membraam vervangen , cil gehoond en nw zuiger gemonteerd (power seal)
keeringen en lagers vervangen incl de pakkingen
Wat nu Nog te doen ????
Henk Visser
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor
Wat is de sproeier bezetting, want ik denk dat die niet correct is.
Noem carb en sproeiers en naald nr even, dan kunnen we eens nagaan(de honda kenners onder ons) of daar wat te halen valt.
O ja, nooit naar een dyno-bank gaan, daar heb je niets aan
Noem carb en sproeiers en naald nr even, dan kunnen we eens nagaan(de honda kenners onder ons) of daar wat te halen valt.
O ja, nooit naar een dyno-bank gaan, daar heb je niets aan
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Heb ooit hetzelfde probleem gehad met een honda, was toen de vlotterafstand. Kontroleer ook de naald eens van de vlotter, deze mag niet ingesleten zijn. Als de naald niet op tijd omlaag gaat is er dus geen benzine om door de sproeiers aangezogen te kunnen worden.hlvisser schreef:hij loopt inderdaad goed tot drie kwart gas dan begint hij te viertakten en loopt niet verder door , onder in toeren trekt hij zeer goed
Henk Visser
Zou misschien ook een slechte afdichting van het carter kunnen zijn, maar dan start ze ook heel slecht en zou je bougie wit moeten kleuren door het te veel aan lucht dat wordt aangezogen.
Haal het vliegwieldeksel eens af en spuit remreiniger terwijl de motor draait in de buurt van de dichtingen en ook op het carter, als het toerental oploopt als je op een bepaalde plaats spuit zit daar het probleem. (Zuigt daar valse lucht). Je kunt je carter ook laten testen op compressieverlies voordat je opzoek gaat naar een nieuwe blok.
Hallo
bedankt voor jullie reactie,s
de sproeier bezetting moet goed zijn , is gemeten met de mengsel meter op de bank , ook andere sproeiers geprobeerd geen resultaat ,groter en kleiner
vlotter niveau is al gecontroleerd door de motor stop te zetten bij volgas ,kraan dicht en dan de vlotterkamer er af te halen
ook moet dan het mengsel te arm komen te staan op de mengsel meter
wat wel kan is valse lucht daar de bougie punt inderdaad wit is
ik ga dus even met de spuitbus aan de gang (goeie tip )
Nog een vraag waarom is een dyno bank niks ???
Ook mijn zoon is met zijn sprinter brommer hier al meerdere malen op geweest ,met goed resultaat lijkt ons ?
Allen bedankt weer
Henk
bedankt voor jullie reactie,s
de sproeier bezetting moet goed zijn , is gemeten met de mengsel meter op de bank , ook andere sproeiers geprobeerd geen resultaat ,groter en kleiner
vlotter niveau is al gecontroleerd door de motor stop te zetten bij volgas ,kraan dicht en dan de vlotterkamer er af te halen
ook moet dan het mengsel te arm komen te staan op de mengsel meter
wat wel kan is valse lucht daar de bougie punt inderdaad wit is
ik ga dus even met de spuitbus aan de gang (goeie tip )
Nog een vraag waarom is een dyno bank niks ???
Ook mijn zoon is met zijn sprinter brommer hier al meerdere malen op geweest ,met goed resultaat lijkt ons ?
Allen bedankt weer
Henk
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor
Nog even een reactie van mijn kant ,
het blok loopt weer , het probleem was een lek carter richting versnellingsbak , ik had hem via het bougie gat afgeperst ( na de uitlaat en inlaat te hebben afgestopt) en toen kwam er via de carter ontluchting de lucht uit .
opnieuw verpakt en walla perfect weer
Allen bedankt voor de reactie,s
HL Visser
het blok loopt weer , het probleem was een lek carter richting versnellingsbak , ik had hem via het bougie gat afgeperst ( na de uitlaat en inlaat te hebben afgestopt) en toen kwam er via de carter ontluchting de lucht uit .
opnieuw verpakt en walla perfect weer
Allen bedankt voor de reactie,s
HL Visser
Gewoon leuk dat geklooi met motoren
zowel auto als motor
zowel auto als motor