voor en achterlicht op batterij

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Weet er iemand een firma die voor en achterlicht (beiden led) + batterij verkoopt om een cross om te bouwen tot enduro?

Of zal het dan toch maar knutselen worden...

grtz,

pHreaC
Afbeelding
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

denk dat je gaat moeten knutselen...
goede tip die ik je kan geven als je echt goed licht wilt (gaat wel maar ongeveer 6u mee) een sigma evoX setje en een acerbis led achtelicht.
De spotjes van de evoX kan je inbouwen in een acerbis lampenkap en geven evenveel licht als een standaard licht.
Is wat knutselen om dat achterlicht ber kunnen bij aan te sluiten,maar het lukt :)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

pHreaC, is de WR verkocht dan?
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

WR staat te koop op kapaza: http://www.kapaza.be/detail/6704506/
Ga me binnenkort 'wat' anders halen.
En nee, is nog niet verkocht, als ik em niet tijdig verkocht krijg geef ik em over bij Reytec. Moest je nog iemand kennen...je kent men fiets ook, is een betrouwbare machine.

KLX, heb je mss geen linkje voor die voorlampjes.
Zoek een led voorlicht, ik was al van plan zo een acerbis led achterlichtje te steken(heb ik nu ook). Een remschakelaar heb ik ook al liggen. Batterijtje en ledvoorlamp zoek ik nog.
Lichten zijn voor mij trouwens enkel om 'in regel' te zijn en mogen dus zwak van licht zijn. Ik ben geen nachtrijder, en moest het voorvallen dan zet ik wel een lamp op men kop of zo :d.

grtz,

pHreaC
Afbeelding
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik kan je aanraden om ipv een acerbis led achterlicht een ufo led achterlicht te pakken.
Deze blijft langer heel en heeft dikkere aansluit draden en een betere waterdichte kapje over het ledje.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
cross/ratbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 21:23

ja kan to een baterij nemen van een accu boor??lekker compact in je filterbox en goedkoop. 9v 12v..kweet niet ik heb maar een idee keb het nog nooit geprobeerd...
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Zoiets : http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... nerID=1370
Staat wel meer op die site trouwens :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

pHreaC schreef:.....Lichten zijn voor mij trouwens enkel om 'in regel' te zijn en mogen dus zwak van licht zijn.....
grtz,
pHreaC
Voor de volledigheid: bij een enduro is accuverlichting niet toegestaan
Op straat moeten in de EU de voor- en achterlanp van oom agent zo'n symbool hebben : cirkeltje met E4 etc er in.
Maar dat wist je vast al.
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

henkzelf schreef:
pHreaC schreef:.....Lichten zijn voor mij trouwens enkel om 'in regel' te zijn en mogen dus zwak van licht zijn.....
grtz,
pHreaC
Voor de volledigheid: bij een enduro is accuverlichting niet toegestaan
Op straat moeten in de EU de voor- en achterlanp van oom agent zo'n symbool hebben : cirkeltje met E4 etc er in.
Maar dat wist je vast al.
Dus dan moet er ook een lichtspoel in en dan moet ie ook nog gekeurd worden en op kenteken gezet. Ik denk dat het handiger en goedkoper is om gewoon een kant en klare enduro te kopen...
Freestyler
Berichten: 91
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
Locatie: Houthalen Belgie

Heb op mijn RM 250 pas verlichting geplaatst:
Acerbis voorkapje met 2 halogeenspotjes die ik er direkt uitgeflikkerd heb en vervangen door 2 spotjes met elk 60 ledjes (heb deze besteld via de site renledlight.be ) en deze geven meer licht als ik had verwacht.
Achteraan een acerbis led verlichting. Het stoplicht heb ik via een sensor geschakeld op het achterrempedaal.
Ik heb in plaats van een accu, 10 NIMH batterijtjes in serie geplaatst en verwerkt in het voorste kapje. Is goed voor ongeveer 6 uur veel licht.
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

denk dat het een combinatie zal worden van de verschillende posts:

die boormachine-accu vind ik wel iets hebben, alsook het ufo-led-achterlicht met led-spotjes vanvoor.
de remschakelaar heb ik ook al liggen

thx 4 the replies, nuttige info hier!
Afbeelding
cross/ratbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 21:23

ik ben met de enduro al vaak gekeurt met batterij verlchting en geen klachten van de heren van knmv.
ze zien graag dat je claxon op elcktricitiet werkt als dit alles netjes is weggewerkt geen probleem...
Plaats reactie