Ik zal me eventjes netjes voorstellen (goh, wat zal mijn vader trots zijn…) Ik ben Erik en 43 jaar oud, woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen.
Uiteraard ben ik hier niet zomaar beland. Als vervend supersport liefhebber (FZR1000) merk ik dat met het verstrijken van de jaren dat mijn rug gaat pijn doen op zo’n ding.
Ik wilde er een SM of off-road bij hebben, niet te duur – krijg ik dat gezeur weer – en vooral niet te ingewikkeld.
Via via, kwam ik terecht bij iemand die al zo’n 8 jaar twee Suzuki’s DR250S had staan, van 1983. Gewoon in de achtertuin… Eentje startte, na ettelijke pogingen, en reed in al zijn versnellingen. De andere deed helemaal niets, maar ik heb ‘m toch meegenomen.
Afijn, frame gespoten. De tank en spatborden ook. Ik ging van twee kneusjes wel eens één goede maken. Dat viel wat tegen.
Na alles wat er redelijk uitzag te hebben opgeknapt en gespoten. Krijg ik geen vonk, maar dan ook werkelijk helemaal niets…
Verder is er aan de motor helemaal niets gebeurd, alleen een nieuw jasje. En het dan niet meer willen doen zeg…
Goed, vanaf hier eindigt mijn inleiding en zal ik veel te vragen hebben in het topic ‘techniek’.
Ik heb na vier motoren en twintig jaar motorrijden wel iets geleerd, maar nu is bij mij zo langzaamaan het lampje aan het uitgaan… En ik hoop dat ik van jullie wat kan leren.
Even voorstellen...
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Is de aarde van de bobine en het frame wel goed(geen verf ertussen),is vaak het probleem na frame spuiten.
Klopt, maar volgens mij heb ik al problemen voor de bobine. Bij het aantrappen met de kickstarter krijg ik maar max 1,6 volt naar de bobine. Volgens mij is dat te weinig, ik denk dat er zo'n 6 volt naar de bobine moet om een vonk te kunnen produceren.klaas xr250r schreef:Is de aarde van de bobine en het frame wel goed(geen verf ertussen),is vaak het probleem na frame spuiten.
Weet iemand stomtoevallig wat de spanning moet zijn als voeding naar de bobine? Zeker bij gebruik van de kickstarter.
Aha, er zijn meer mensen met dit probleem!
Toch maar eens posten, na al tijden als gast hier al rond te neuzen
M'n vrouw en ik rijden ook allebei op een DR250.
En ook wij hebben last van nukkige ontstekingen.
De spoel in je blok zal waarschijnlijk niet fris meer zijn. Niet verwonderlijk na 25 jaar
Meet eerst de pick up eens door: ongeveer 50-70 ohm, het is de witte draad.
Als dat goed is, kun je de wikkelingen van de spoelen van de stator doormeten. Ik zal m'n service manual er eens bijzoeken voor de waardes.
Deze zomer heb ik 1 stator laten herwikkelen; kost meer dan de waarde van de motor, maar wat moet je anders? Nu is er tenminste weer een dikke blauwe vonk aanwezig
Toch maar eens posten, na al tijden als gast hier al rond te neuzen
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
M'n vrouw en ik rijden ook allebei op een DR250.
En ook wij hebben last van nukkige ontstekingen.
De spoel in je blok zal waarschijnlijk niet fris meer zijn. Niet verwonderlijk na 25 jaar
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Meet eerst de pick up eens door: ongeveer 50-70 ohm, het is de witte draad.
Als dat goed is, kun je de wikkelingen van de spoelen van de stator doormeten. Ik zal m'n service manual er eens bijzoeken voor de waardes.
Deze zomer heb ik 1 stator laten herwikkelen; kost meer dan de waarde van de motor, maar wat moet je anders? Nu is er tenminste weer een dikke blauwe vonk aanwezig
meer schik op een oud brik
Gewoon zelf wikkelen? Netjes wikkelen en totdat je weer op dezelfde waarde zit als het wphb aangeeft, óf ietsje meer, daardoor zou de vonk nog sterker moeten worden.Arne schreef: Deze zomer heb ik 1 stator laten herwikkelen; kost meer dan de waarde van de motor, maar wat moet je anders? Nu is er tenminste weer een dikke blauwe vonk aanwezig
Bij een oude honda xr/xl gebeurd dit ook vaker en er staat een mooie tutorial op het motor-forum.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 18:14
- Locatie: drachten
Waar staat die tutorial dan?
Ben ik wel benieuwd naar.
Ben ik wel benieuwd naar.