tandwielverhouding crf 450 voor de strandrace
Moderator: ghulst
Wie heeft ervaring met de tandielverhouding van een crf voor de redbull race in scheveningen als mijn motor niet oplost van het zeezoutwater zoek ik in ieder geval de juiste verhouding om snelheid te maken op de rechte stukken en nog vooruit te komen op de weg terug
Zou voor 14 - 51 kiezen of 13 - 49 (wordt al wel klein) Beter die eerste, ga je toch al ruim 120 over de harde rechtuit stukken.
Jij kan het weten want als je wil kan je elke dag wel op het strand rijdenGorilaZz schreef:met 14/50 komt die in zachtezand in zijn vijf vol op toeren.
langs de zee rijden is net asvalt, probleem is de geschoven heuvels, dat is echt zacht zuigende bende.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik kreeg van Brouwer Zwartebroek het advies om m'n 520 EXC zo te houden, 14/48 dus voor de strandrace.
Maarja, da's een enduro, met 6 versnellingen,
top genoeg op het rechte stuk lijkt mij, meer als dat ik aandurf denk ik
Zijn er nog EXC-kenners die er anders over denken???
Maarja, da's een enduro, met 6 versnellingen,
top genoeg op het rechte stuk lijkt mij, meer als dat ik aandurf denk ik
Zijn er nog EXC-kenners die er anders over denken???
14/48 is idd prima, met die tandwielverhouding haal je op het strand makkelijk de 140 en heb je ook nog eens berekracht op de weg terug en onder de pier omhoog...
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo sep 16, 2007 21:23
ik ga met de kawa 250 2t op 14-46
de 1 wordt 2 en verder..
maarja voor de red bull moet je eigenlijk ff testen. laat er op 14 okt bij ons een strandrace zijn.... ken je mooi ff testen.. bakkumbeachcross! www.mac-alkmaar.nl
de 1 wordt 2 en verder..
maarja voor de red bull moet je eigenlijk ff testen. laat er op 14 okt bij ons een strandrace zijn.... ken je mooi ff testen.. bakkumbeachcross! www.mac-alkmaar.nl
is jou kawa standaard? en van welk bouwjaar is jou motor ? 14-46 lijkt me veel te langcross/ratbiker schreef:ik ga met de kawa 250 2t op 14-46
de 1 wordt 2 en verder..
maarja voor de red bull moet je eigenlijk ff testen. laat er op 14 okt bij ons een strandrace zijn.... ken je mooi ff testen.. bakkumbeachcross! www.mac-alkmaar.nl
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Ik heb dan wel nog niet op het strand van Scheveninge gereden, maar wel op dat van Dakar.
Al wat meer dan 14-50 is is veel te lang, zelfs op een KTM 525. Je moet in het zand ten aller tijde overschot hebben om je voorwiel licht te kunnen maken.
Xander
Al wat meer dan 14-50 is is veel te lang, zelfs op een KTM 525. Je moet in het zand ten aller tijde overschot hebben om je voorwiel licht te kunnen maken.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Ik heb vorig jaar met 15/44 gereden, en ging perfect.
De weg terug is wel wat moeilijker, maar rechte stuk knal je vooruit..
Rij dit jaar iets korter, en wel met 15/46.
De weg terug is wel wat moeilijker, maar rechte stuk knal je vooruit..
Rij dit jaar iets korter, en wel met 15/46.
Laatst gewijzigd door nielscr500 op za okt 13, 2007 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!