HELP!!niet stationair willen lopen na reinigen carbs

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
lelijk hoofd

Hallo, ik heb een maand geleden een ktm 400 lc4 enduro uit 93 gekocht met 1000 km op de klok. Het enige probleem was dat het ding 10 jaar heeft stil gestaan. Apparaat bij de beste man opgehaald en aangetrapt, wonderbaarlijk goedlopen ook nog. Weggebracht naar de ktm dealer om de boel eens goed na te kijken en schoon te maken. Let wel ik heb hem erheen gereden, 38 km en geen klap verkeerd. Liep perfect. Na een week ofzo kon ik hem halen. Alles gereinigd, de carburateur was helemaal uit elkaar geweest en gereinigd, remmetjes nieuwe ketting tandwielen enz. Prima dus. NOT! Toen ik hem aantrapte hoorde ik het al een beetje, hij liep slecht. Even mee gereden, bagger dus. Toch maar laten staan, week later kon ik hem weer ophalen. Ze hadden nu ook de tank schoongemaakt en wederom de carburateur. Ik weer aangetrapt en op weg naar huis, je raad het al hij liep niet goed. Alleen met standgas en gewoon dezelfde snelheid rijden was er niks aan de hand. Echter hij wil niet stationair lopen of heel slecht. Ik heb thuis weer de carb eraf gehaald en alles gereinigd en doorgeblazen. Alles weer gemonteerd, nog steeds slecht lopen. Alles zit er nieuw op, luchtfilter, bougie, enz. Wat mij wel opviel is dat de bougie nat is van de benzine. Hij loopt volgens mij veeeeel te rijk. Ik krijg hem echter met de normale draai en schroefacties niet goed lopend. Als ik gas blijf geven blijft hij wel lopen en ik kan ook gewoon rijden maar hij slaat de godganse tijd af als ik de koppeling intrek en niet het gas erop hou! Wie kan mij verder helpen?? Ik heb geen idee waar het aan ligt. AAARGHH! :(
De weledelafgelikte boterham
klaas xr250r

Terug brengen naar die ktm dealer ,die heeft het verprutst niet jij, dus zorgt die er maar voor dat het weer klaar komt. :shock:
ktm620

inderdaad gewoon terug brengen, hij liep toch goed toen je hem bracht, dan wil je hem ook zo terug toch?

gr robert
lelijk hoofd

Ja, dat is natuurlijk zo maar ik heb geen zin om met dat ding 70 km terug te rijden over de snelweg. Als ik het zelf ff kan oplossen dan vind ik het goed. ( ben alleen bang dat dat niet gaat gebeuren.....) Dus nogmaals, tips zijn welkom.
klomp

70 kilometer???????
kan dat niet wat minder? :(
ktm620

Aanhanger, motor erop , en gewoon even terug brengen.
Klx300R

zou hem terugbrengen, maar chek of je rubbertje nog onder je luchtvijsje zit... lijken op die simptomen.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Gery400

choke vast?
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
Slider
Contacteer:

lijkt of de stationair sproeier verstopt zit .
zit onderin de vlotterbak ( vaak naast de hoofdsproeier )

Door de carburateurreiniger komen er vaak stukjes aanslag e.d. los in
de vlotterbak

Deze zijn te klein om de hoofdsproeier te verstoppen , maar de stationair(benzine)sproeier is veel kleiner van doorlaatdiameter .
Het gebeurt ook dat deze al "verstopt" raakt door water , en het vacuumsignaal op deze sproeier is niet in staat dit erdoorheen te zuigen .

even demonteren met een goedpassende schroevendraaier , doorblazen met perslucht ( ook de boringen in de carburateur ), je kunt de boring van de stationairsproeier goed controleren door er tegen TL licht doorheen te kijken.

Daarna met monteren niet te vast draaien

werken aan de carburateur is makkelijker als je denkt .....

succes !
lelijk hoofd

Hallo,
alvast bedankt voor de reacties, ik heb in ieder geval de carburateur echt helemaal uit elkaar gehaald, alle rubbertjes ed zitten erop. Alles is doorgeblazen met persucht. Heb de sproeiers even een uur in de kerosine laten weken en daarna teruggeplaatst. Ik ga morgenmiddag kijken of het opgelost is, het is nu echt kloteweer nl.
Wat betreft de aanhanger... heb ik niet en ook geen trekhaak helaas.
Jullie horen het nog.
groet sander
lelijk hoofd

Oh ja, de choke zit zeker niet vast....
bramhonda

carburateur goed schoon maken sproeiers goed door blazen allemaal.
Daarna weer goed in mekaar zetten let op de rubbertje zeer belangrijk.
Dan moet het goed zijn.

Check ook even de spruitstuk of die geen valse lucht trekt.(scheurtjes erin ofzo).
Daarna carburateur de weer goed rechtop zetten alle klemmen goed vast zetten.

Dan moet het toch allemaal goed zijn.
Misschien even nieuwe filter er in zetten en even frisse benzine.
---> KTM #143 <--- Maar nu even niet :S:S
melkboer marco

Hallo Lelijkert :lol: :lol:

misschien een gek idee,
maar kan het zijn dat het brandstof nivo in de flotterbak te hoog is???
het hoeft maar heel weinig te zijn.
kan je eens mee aan't experimenteren gaan!

succes er mee.
groet'n Marco
lelijk hoofd

Hij doet het weer!
Het blijkt dat doordat de kop geflowed en er een sportpijp onder zit er een iets grotere stationairsproeier in zit. 50 ipv 45. Daarom loopt hij iets te rijk en een beetje onregelmatig. Hij loopt nu redelijk goed stationair maar ik gooi er binnenkort een 48 sproeier in om te zien of hij dan perfect stationair te krijgen is. :wink:
Zot
Contacteer:

Niet naar de plaatselijke KTM dealer gaan. Die gasten op de franciscus dreef kunnen erg weinig.

Ik kan moeilijk mijzelf promoten, maar doe het toch maar.
Afbeelding
Noppy

Dat kan ik volledig beamen Ro. Ik heb de fout gemaakt daar een keer te stranden en ze te vertrouwen. Zonde van 't geld.
:toost:
Plaats reactie