GasGas schijnt met een trialmotor te komen met een zijklepper. Da's dan de eerste zijklepper sinds een jaar of 50.
GAS GAS 4-TAKTER
Erste Bilder des neuen Gas Gas 4-Takt-Motors offenbaren sensationelle Details.
Erlkönig des neuen Gas Gas 4-Takt-Motors.
Konsequent für die Belange des Trialsports hat Gas Gas den Trial-Viertaktmotor ausgelegt, wie nun angesichts eines ersten Bildes zu erkennen ist. Es handelt sich um einen Seitenventil-Motor (SV - Side Valves), im Englischen dominiert die Bezeichnung „Flathead“. Das charakteristische Merkmal eines SV-Motors ist der flache Zylinderkopf, da er keine Teile des Ventiltriebs enthält. Auf den ersten Blick werden SV-Motoren deshalb häufig mit Zweitaktmotoren verwechselt. Bei SV-Motoren sind die Ventile seitlich neben dem Zylinder angeordnet und nicht, wie heute im Fahrzeugbau üblich, über dem Zylinder.
Erlkönig der linken Seite des Gas Gas 4-Takt-Motors.
Dass Gas Gas den Seitenventiler wieder auferstehen lässt, ist im Fahrzeugbau sicher eine Sensation. Die Motorenbauart passt jedoch sehr gut zum Anforderungsprofil des Trialsports: Kompakt, wenig rotierende Teile, leicht, einfach und günstig zu bauen, niedriger Schwerpunkt, hohes Drehmoment. Die früheren Nachteile der SV-Motoren lassen sich durch den Einsatz moderner Materialien und Herstellungstechniken zum Teil kompensieren. Hohe Drehzahlen und Literleistungen sind beim Trial ohnehin nicht von Belang. Da darf man sehr gespannt auf die erste Probefahrt sein, darauf wird man aber noch etwas warten müssen.
Bron:http://www.trialsport.de/
Gasgas zijklepper
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Wim oerlemans is vorige week in spanje geweest, zal v/d week ff vragen of hij al iets moois heeft gezien.
Blijft afwachten of hij ook wat zegt natuurlijk
Blijft afwachten of hij ook wat zegt natuurlijk
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Ze kunnen niet achterblijven nu alle trialmerken een viertakt in hun programma hebben, ach ja milieu eisen en die verrekte FIM hé.
De meeste toppers die van hun fabriek 4T moeten rijden (als promotie) schijnen het niet eens zo leuk te vinden, ze geven bijna allemaal nog steeds de voorkeur aan de 2T, is voor dat moderne korte werk nog steeds het meest geschikt en degene die trial rijden kunnen dat beamen, een 4T is nét even trager met aanzetten dan de 4T (m.u.v de Sherco maar die is dan ook 320 cc i.p.v de veel gevoerde 250 cc)
Het schijnt dat de definitieve invoer van 4T voor de trial wat naar achteren geschoven is.
We zullen zien.
De meeste toppers die van hun fabriek 4T moeten rijden (als promotie) schijnen het niet eens zo leuk te vinden, ze geven bijna allemaal nog steeds de voorkeur aan de 2T, is voor dat moderne korte werk nog steeds het meest geschikt en degene die trial rijden kunnen dat beamen, een 4T is nét even trager met aanzetten dan de 4T (m.u.v de Sherco maar die is dan ook 320 cc i.p.v de veel gevoerde 250 cc)
Het schijnt dat de definitieve invoer van 4T voor de trial wat naar achteren geschoven is.
We zullen zien.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
schijnt productierijp te zijn van horen zeggen, niet van Wim
Die heb ik hier niet over gesproken!
Je zal zo'n fietsje in de schuur hebben staan, kom je niet meer aan werken toe
Die heb ik hier niet over gesproken!
Je zal zo'n fietsje in de schuur hebben staan, kom je niet meer aan werken toe
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
GG experimenteert al langer met de 4T dan dit jaar (net als alle anderen) dus dat hij productierijp is hoeft niet als donderslag bij heldere hemel gezien worden.
Maar wel mooi dat alle trialfabrikanten nu een 4T in hun lijn hebben.
Kan niet wachten om een proefritje te maken.
Binnenkort eerst even spelen met de ........ jawel Beta 4T dan heb ik er bij allemaal even aan mogen proeven.
Sherco 4T is trouwens een kei van een bike !
Maar wel mooi dat alle trialfabrikanten nu een 4T in hun lijn hebben.
Kan niet wachten om een proefritje te maken.
Binnenkort eerst even spelen met de ........ jawel Beta 4T dan heb ik er bij allemaal even aan mogen proeven.
Sherco 4T is trouwens een kei van een bike !
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Inmiddels zijn er al meer foto's... Deze vond ik op een ander forum:
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Wat Huskie al zei wordt hij 2009 officieel de verkoop in gedaan.
In 2008 wordt hij internationaal getest en voor 2009 productierijp gemaakt (net als Beta dit met de 4T gedaan heeft dit jaar).
Als ik goed ingelicht ben komt er voor het seizoen 2008 ook één exemplaar naar Nederland en wordt door een inter bereden om een goeie feedback aan de fabriek te kunnen geven.
Deze inter wordt naar alle waarschijnlijkheid John van Veelen met als waardige vervanger (als van Veelen onverhoopt niet kan) .................Huskie !!
Motor ziet er mooi uit al moet ik zeggen dat het rode frame me totaal niet aanspreekt, staat niet mooi bij het geheel maar dat is mijn mening.
Het wordt druk met de viertaktjes in de trialwereld maar ik moet zeggen dat het opperbest rijdt
In 2008 wordt hij internationaal getest en voor 2009 productierijp gemaakt (net als Beta dit met de 4T gedaan heeft dit jaar).
Als ik goed ingelicht ben komt er voor het seizoen 2008 ook één exemplaar naar Nederland en wordt door een inter bereden om een goeie feedback aan de fabriek te kunnen geven.
Deze inter wordt naar alle waarschijnlijkheid John van Veelen met als waardige vervanger (als van Veelen onverhoopt niet kan) .................Huskie !!
Motor ziet er mooi uit al moet ik zeggen dat het rode frame me totaal niet aanspreekt, staat niet mooi bij het geheel maar dat is mijn mening.
Het wordt druk met de viertaktjes in de trialwereld maar ik moet zeggen dat het opperbest rijdt
Goed idee. Laag, licht en compact blokje met minder bewegende delen. Wel iets slijtagegevoeliger maar echt afstanden maak je toch niet met zo'n ding, wel?
Je moet niet doen, je moet niet laten!