Jaaaaaa
het geld is rond en een dezer weken komt mijn nieuwe 2008 ktm 200 exc richting mijn schuurtje.
Nu heb ik wat vraagjes.
Als je een nieuwe motor koopt, uit de showroom(of etalage), wordt die motor dan standaard nog gestart, of neem je hem gewoon mee, en start je hem thuis voor het eerst?
Is een motor altijd reeds gestart in de fabriek?
Krijg je er nog extra sproeiers bij en luchtfilter of zijn dat gewoon extra
onkosten die je meteen moet maken?
Jullie merken al hoe onervaren ik ben wat nieuwe motoren betreft.
Ik kan bijna niet langer wachten.....
het kopen van een nieuwe motor
Moderator: ghulst
hij wordt niet alleen gestart, maar ook op de smerigste baggerpaden helemaal open gedraaid. duurt maar een paar uurtjes hoor.
Kortom; gewoon standaard procedure...
veel plezier met je nieuwe KTM trouwens!
Kortom; gewoon standaard procedure...
veel plezier met je nieuwe KTM trouwens!
nog niet bij de hand gehad een nieuwe motor
In 2003 kreeg ik bij mijn KTM525EXC het volgende:
Een KTM aktetasje met daarin:
Gereedschapsetje met de beroemde KTM fles-opener
Een KTM balpen (jaja de enige echte!!)
Een extra achtertandwiel (meer tanden dan gemonteerd)
Als de dealer wel of niet toch monteerd:
Alle losse knipperlichten troep, achteruitkijkspiegels en dat gigantische achterlicht wat na de eerste rit toch naar de gallemiesen gaat teszamen met die enorme kentekenhouder.
Verder allerlei handleidingen van de vering en een KTM Owners manual
Volgens mij zat er ook 1 extar filter bij maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Volgens mij zittten er bij de 2-takten ook extra sproeiers bij, en zo niet dan moet je even leuren bij die dealer want bij zo'n aankoop moet ie niet zeuren over een paar filters en sproeiers.
Een fijne fiets die 200 maar ik zou nog even een uitlaatbocht beschermer regelen want die bocht is enorm en erg gevoelig voor deuken.
Een KTM aktetasje met daarin:
Gereedschapsetje met de beroemde KTM fles-opener
Een KTM balpen (jaja de enige echte!!)
Een extra achtertandwiel (meer tanden dan gemonteerd)
Als de dealer wel of niet toch monteerd:
Alle losse knipperlichten troep, achteruitkijkspiegels en dat gigantische achterlicht wat na de eerste rit toch naar de gallemiesen gaat teszamen met die enorme kentekenhouder.
Verder allerlei handleidingen van de vering en een KTM Owners manual
Volgens mij zat er ook 1 extar filter bij maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Volgens mij zittten er bij de 2-takten ook extra sproeiers bij, en zo niet dan moet je even leuren bij die dealer want bij zo'n aankoop moet ie niet zeuren over een paar filters en sproeiers.
Een fijne fiets die 200 maar ik zou nog even een uitlaatbocht beschermer regelen want die bocht is enorm en erg gevoelig voor deuken.
Ik heb er tot op heden alleen een mooie rekening bij gepresenteerd gekregen
En er zaten volop stickers op van de dealers die hem leverden, maar die lagen er gezien de overige extraatjes (nada) snel af.
Suc6 met je nieuwe brommert, vorige week nog een beetje gefröbelt aan een nieuwe 2 1/2 2-takt (megaklus, kentekenplaat opgehangen aan het gratis bijgeleverde mini-flappie t.b.v. montage onder het achterlicht).
En er zaten volop stickers op van de dealers die hem leverden, maar die lagen er gezien de overige extraatjes (nada) snel af.
Suc6 met je nieuwe brommert, vorige week nog een beetje gefröbelt aan een nieuwe 2 1/2 2-takt (megaklus, kentekenplaat opgehangen aan het gratis bijgeleverde mini-flappie t.b.v. montage onder het achterlicht).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
klomp schreef:hij wordt niet alleen gestart, maar ook op de smerigste baggerpaden helemaal open gedraaid. duurt maar een paar uurtjes hoor.
Kortom; gewoon standaard procedure...
veel plezier met je nieuwe KTM trouwens!
Moet ook eens vragen of je er een fabrieksgarantie-certificaat bij krijgt.
Dit klinkt mischien onzinnig ,maar ikzelf kreeg hem er wel degelijk bij.(ongevraagd).
Maar ik heb `m dan ook bij die fijne vent van een Louis vd Ven in Bladel besteld.
Goudeerlijk die man.
Nieuwe brommer: eerst even uiteen halen om alle lagertjes te smeren, gaat het best als ie nog spik en span is...carbu wss opnieuw afstellen (emissie-bs)...armor op pijp, frame, glideplate (evt.), handkappen...paar druppies olie langs de bougie naar binnen, paar keer rondduwen (met de bougie geaard) en inrijden...
hopelijk kan ik er binnenkort ook aan beginnen...zou me ook een nieuwe willen aanschaffen dit of volgend jaar...
hopelijk kan ik er binnenkort ook aan beginnen...zou me ook een nieuwe willen aanschaffen dit of volgend jaar...
klomp, maak me nu niet gek he! De reden om nu eens een verse motor te kopen, zonder dat een ander hem al vernageld heeft...... doe jij meteen weer teniet.klomp schreef:hij wordt niet alleen gestart, maar ook op de smerigste baggerpaden helemaal open gedraaid. duurt maar een paar uurtjes hoor.
Kortom; gewoon standaard procedure...
veel plezier met je nieuwe KTM trouwens!
ok, nu weer serieus...ahum...
Begrijp ik hieruit dat een nieuwe motor niet in de zaak gestart wordt?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ja pHreaC, dat wilde ik zeker wel gaan doen. Even alles nalopen en wanneer nodig greasen/vetten.pHreaC schreef:Nieuwe brommer: eerst even uiteen halen om alle lagertjes te smeren, gaat het best als ie nog spik en span is...carbu wss opnieuw afstellen (emissie-bs)...armor op pijp, frame, glideplate (evt.), handkappen...paar druppies olie langs de bougie naar binnen, paar keer rondduwen (met de bougie geaard) en inrijden...
hopelijk kan ik er binnenkort ook aan beginnen...zou me ook een nieuwe willen aanschaffen dit of volgend jaar...
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
En boutjes/moertjes loctiten, stekkerverbindingen intapen/sealen. Frame hier en daar beplakken met anti-lakdoorslijtplakfolie (mooi scrabblewoord ook trouwens)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
je moet lekker onderhandelen.
Bij m'n gasgas meteen 10 filters, nieuwe broek en jas, alu twin-air filterrekje, andere remschijf voor en handkappen gevraagd. En dan voor het totaal een mooie prijs. Marges op kleding e.d. zijn hoog dus daar kan een dealer wat mee. Verder 1 jaar garantie op papier gezet.
Bij Lemmens wordt een KTM hufterproof afgeleverd, d.w.z. alle restricties eruit, correcte sproeiers erin, geen knipperlichten en zo, en een keurig omgebogen nummerplaatje.
Louis is een goeie peer.
Bij m'n gasgas meteen 10 filters, nieuwe broek en jas, alu twin-air filterrekje, andere remschijf voor en handkappen gevraagd. En dan voor het totaal een mooie prijs. Marges op kleding e.d. zijn hoog dus daar kan een dealer wat mee. Verder 1 jaar garantie op papier gezet.
Bij Lemmens wordt een KTM hufterproof afgeleverd, d.w.z. alle restricties eruit, correcte sproeiers erin, geen knipperlichten en zo, en een keurig omgebogen nummerplaatje.
Louis is een goeie peer.
smurf.
Huskie, als je zelf te verlegen bent om die dealer even te bewerken dan zou ik TTT even meenemen naar die zaak, die snapt het...
Gij hebt een mooie aankoop gedaan! Proficiat ermee.
Veel plezier met je nieuwe motor
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
bij ons worden motoren, voledig volgatankt en afgemonteerd naar de keuze van de koper en wordt proefgedraaid.
weet niet hoe het zit bij andere bedrijven.
weet niet hoe het zit bij andere bedrijven.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Jongens,
ik moet hem nog kopen, dus ik kan nog onderhandelen, alleen ik ben te lief
Als ik eenmaal met al dat geld in mijn achterzak bij een nieuwe motor sta, dan smelt ik helemaal. Dan ben ik alle onderhandelingstechnieken vergeten en wil ik hem zo snel mogelijk thuis hebben.
Vraag mij niet te onderhandelen bij een gijzeling, want ik geef die crimininelen alles waar ze om vragen
Maar, word een motor vooraf nu gestart of niet. Is een nieuwe motor in de fabriek ooit gestart, of is dat slechts verkoop techniek: ja, we hebben alles gechecked, hij doet het en alles is ok
ik moet hem nog kopen, dus ik kan nog onderhandelen, alleen ik ben te lief
Als ik eenmaal met al dat geld in mijn achterzak bij een nieuwe motor sta, dan smelt ik helemaal. Dan ben ik alle onderhandelingstechnieken vergeten en wil ik hem zo snel mogelijk thuis hebben.
Vraag mij niet te onderhandelen bij een gijzeling, want ik geef die crimininelen alles waar ze om vragen
Maar, word een motor vooraf nu gestart of niet. Is een nieuwe motor in de fabriek ooit gestart, of is dat slechts verkoop techniek: ja, we hebben alles gechecked, hij doet het en alles is ok
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik denk dat je nieuwe motor on de fabriek al gelopen heeft en waarsschijnlijk ook al op max vermogen getest isZo ngaat het in ieder geval wel bij ducati en husqvarna .
En wat ik weet ook bij opel en vw,Ik heb daar genoeg nieuwe blokken op de testbank gezien met een roodgloeiend spruitstuk.
En wij maar voorzichtig inrijden
En wat ik weet ook bij opel en vw,Ik heb daar genoeg nieuwe blokken op de testbank gezien met een roodgloeiend spruitstuk.
En wij maar voorzichtig inrijden
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zoals ik al eens vaker verteld heb, heb ik een krappe 2 jaar bij een huskie dealer gewerkt (al weer lang geleden trouwens).
Ik zou bij een nieuwe motor in iedergeval de lagers van je achterbrug loshalen, en die eens lekker invetten. Af fabriek zit er veel te weinig vet aan vanwege milieu regeling oid. Ik moest dit vaak tijdens mijn zaterdag werk doen. Net als het voor de eerste keer laten lopen vd motor etc.
Heb alleen geen idee of dat bij alle motor/cross zaken zo gebeurt dus vandaar.
Mijn ervaring met (2e hands) motoren kopen bij crosszaken is dat je beter kunt zeuren om wat extra onderdelen dan over de prijs.
Lijkt me overigens een erg leuke fiets zo'n KTM EXC 200 (mocht je er nog een keer voor weinig vanaf willen ). Een vriend van me heeft een poosje een EXC300 gehad (als supermotard overigens) dat was ook een erg leuke fiets.
Ding stond alleen veel te arm afgesteld door de vorige eigenaar!
edit:
Het hele inrijden vind ik bij een 2takt crosser nogal betrekkelijk, aangezien zo'n motor toch al vrij hard slijt. Eerste halfuurtje-uurtje beetje rustigaan doen en gaan met de banaan
Ik zou bij een nieuwe motor in iedergeval de lagers van je achterbrug loshalen, en die eens lekker invetten. Af fabriek zit er veel te weinig vet aan vanwege milieu regeling oid. Ik moest dit vaak tijdens mijn zaterdag werk doen. Net als het voor de eerste keer laten lopen vd motor etc.
Heb alleen geen idee of dat bij alle motor/cross zaken zo gebeurt dus vandaar.
Mijn ervaring met (2e hands) motoren kopen bij crosszaken is dat je beter kunt zeuren om wat extra onderdelen dan over de prijs.
Lijkt me overigens een erg leuke fiets zo'n KTM EXC 200 (mocht je er nog een keer voor weinig vanaf willen ). Een vriend van me heeft een poosje een EXC300 gehad (als supermotard overigens) dat was ook een erg leuke fiets.
Ding stond alleen veel te arm afgesteld door de vorige eigenaar!
edit:
Het hele inrijden vind ik bij een 2takt crosser nogal betrekkelijk, aangezien zo'n motor toch al vrij hard slijt. Eerste halfuurtje-uurtje beetje rustigaan doen en gaan met de banaan
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Niks van extra vet op achterlagers ofzo, bij een KTM is dat allemaal in orde. (persoonlijk gaan bezien in de fabriek te Mattighofen)
En ELKE KTM wordt als hij van de montageband komt, even proef-gedraaid in Mattighofen. Alle versnellingen door, vermogen wordt gecheckt of het binnen de toleranties ligt, enz.
Fijne brommer zo'n 200. Ik reed er altijd graag mee tijdens de testen.
Jo VdB
En ELKE KTM wordt als hij van de montageband komt, even proef-gedraaid in Mattighofen. Alle versnellingen door, vermogen wordt gecheckt of het binnen de toleranties ligt, enz.
Fijne brommer zo'n 200. Ik reed er altijd graag mee tijdens de testen.
Jo VdB
bij japanse fabriek Honda)geweest paar jaar geleden alle motoren worden daar op vol vermogen getest en vervolgens uit elkaar gehaald en ingekrat!! dus vergeet het inrijden maar kansloos. Misschien kan een Honda er ook beter tegen?
Valt me zwaar te moeten lezen dat Huskie afscheid neemt van het "gevierde" merk
Ik heb helemaal geen ervaring met KTM, alleen met dealer WPM omdat m'n broer daar een paar jaar geleden een nieuwe 520 kocht.
WPM is een hele goeie KTM dealer en Pullen is gewoon een toffe vent die je het vel niet over de neus haalt en coulant is en beregoeie service verleent.
Misschien dat andere KTM dealers dezelfde goeie service hebben maar die ken ik dus niet.
Ik ga liever sparen voor de nieuwe Beta 4T trial
Succes ermee Huskie, wel een apart ding die 200, volgens mij rijden er daar héél weinig van in NL , de meeste kiezen toch voor de 250 of voor op de Hollandse maisplakken de 300.
Qua betrouwbaarheid zal het best wel snor zitten met de KTM's, er lopen er zoveel van en dat is ook niet voor niks natuurlijk.
Ik heb helemaal geen ervaring met KTM, alleen met dealer WPM omdat m'n broer daar een paar jaar geleden een nieuwe 520 kocht.
WPM is een hele goeie KTM dealer en Pullen is gewoon een toffe vent die je het vel niet over de neus haalt en coulant is en beregoeie service verleent.
Misschien dat andere KTM dealers dezelfde goeie service hebben maar die ken ik dus niet.
Ik ga liever sparen voor de nieuwe Beta 4T trial
Succes ermee Huskie, wel een apart ding die 200, volgens mij rijden er daar héél weinig van in NL , de meeste kiezen toch voor de 250 of voor op de Hollandse maisplakken de 300.
Qua betrouwbaarheid zal het best wel snor zitten met de KTM's, er lopen er zoveel van en dat is ook niet voor niks natuurlijk.
Hein, ben jij HvB, of ben je een andere Hein?
Anyway, ik heb mijn 250 nog niet verkocht, alleen mijn 125 is nu weg.
En dus wil ik het beste van beidde motoren Een 200 dus!
Ik koop de mijne niet in NL, maar in belgie. Niemand heeft een 200cc in NL op voorraad staan. Gek he?!
Wellicht word ik de enige 200cc rijder in NL, maar dat denk ik niet. We zullen wel met z'n tweeen zijn
Anyway, ik heb mijn 250 nog niet verkocht, alleen mijn 125 is nu weg.
En dus wil ik het beste van beidde motoren Een 200 dus!
Ik koop de mijne niet in NL, maar in belgie. Niemand heeft een 200cc in NL op voorraad staan. Gek he?!
Wellicht word ik de enige 200cc rijder in NL, maar dat denk ik niet. We zullen wel met z'n tweeen zijn
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ja Huskie it's me, Hein, the one and only.
Ik heb een tijdje geleden een nieuw account aangemaakt omdat ik bij mijn oude niet meer kon inloggen.
Daarom haal ik jou ook niet meer in met het aantal gedane posts
Maar jouw vraag was om redenen op te noemen waarom je geen 200 zou moeten kopen, toch?
Om de volgende reden zou ik geen 200 kopen maar een 250:
- Onderdelen voorziening.
Het zou me niets verbazen dat ogenschijnlijk dezelfde onderdelen die
op meerdere types zouden passen op een 200 nou nét niet passen
omdat het toch een incourant model is.
Onderdelen die specifiek voor een bepaald model zijn (in dit geval jouw
200) zijn hier waarschijnlijk niet te krijgen, zeker omdat dit model hier
niet gevoerd wordt (maar wel verkrijgbaar zal zijn op verzoek maar
niet op voorraad zal staan).
- Vermogen.
Als het weer minder goed is en de modder aan de horizon verschijnt zul
je bij het rijden in Nederland en Belgie wel wat vermogen nodig hebben
om goed "rond' te komen om een beetje vaart te houden.
Ik denk dat je de 200 dan ála een 125 stevig op toeren zult moeten
houden om op snelheid te blijven.
Dat dit extra slijtage betekent lijkt me logisch.
- Verkoop.
Als je de 200 verkoopt mettertijd denk ik dat er weinig mensen
belangstelling zullen hebben voor een 200 omdat een 250 toch veel
couranter is.
Het kan dus ten koste gaan van je inruilwaarde, behalve als je
een belangstellende zoals jijzelf treft (maar die zijn er niet veel).
Als ik voor dezelfde keuze zou staan als jij (even jouw vlieggewicht en lengte in acht nemend) zou ik voor een 250 gaan om de redenen die ik hierboven heb opgenoemd.
Qua gewicht van de motor eigenlijk geen verschil t.o.v de 200 maar wel meer vermogen als je het nodig hebt, je schroeft de gaskraan toch niet verder open dan nodig is maar een beetje extra power achter de hand als het er op aan komt is erg prettig.
Een 300 (of 360/380) is inderdaad iets teveel van het goed voor jou, dat wel.
Heb je ook nagedacht over het importeren vanuit Belgie?
Dat je BPM moet betalen zul je wel weten en hoeveel kun je ook makkelijk achterhalen.
Waar ik meer mijn vraagtekens bij plaats is het krijgen van een kenteken op een 200.
Is er een type goedkeuring voor dit model die je in Nederland ook 1:1 kunt overnemen?
Dit zou je een hoop RDW geharrewar kunnen schelen.
Als eens geinformeerd bij het RDW dat als de 200 gekeurd moet worden hoe makkelijk / moeilijk dat in zijn werk gaat?
Hij is nieuw dus alles zal nog goed functioneren zoals geluid en verlichting maar alles van tevoren goed checken bij die gasten van het RDW kan je een hoop hoofdbrekens besparen.
Als je een 250 koopt ga je naar een dealer waar je een goeie deal kunt sluiten (eventueel met inruil van je Huskie) en heb je geen zorgen over het importeren.
Is het voordeliger om je motor nieuw vanuit Belgie te importeren dan er één te bestellen bij een NL dealer ?
Wat je ook besluit te kopen ik wens je veel wijsheid en plezier ermee en als je wilt onderhandelen op het scherpst van de snede neem dan een vrouw mee, scheelt een stuk, echt waar!
Nou het was weer een heel epistel dus veel leesplezier ermee.
Ik hud het het nog steeds bij de vertrouwde WR 360.
Ciao,
Hein.
Ik heb een tijdje geleden een nieuw account aangemaakt omdat ik bij mijn oude niet meer kon inloggen.
Daarom haal ik jou ook niet meer in met het aantal gedane posts
Maar jouw vraag was om redenen op te noemen waarom je geen 200 zou moeten kopen, toch?
Om de volgende reden zou ik geen 200 kopen maar een 250:
- Onderdelen voorziening.
Het zou me niets verbazen dat ogenschijnlijk dezelfde onderdelen die
op meerdere types zouden passen op een 200 nou nét niet passen
omdat het toch een incourant model is.
Onderdelen die specifiek voor een bepaald model zijn (in dit geval jouw
200) zijn hier waarschijnlijk niet te krijgen, zeker omdat dit model hier
niet gevoerd wordt (maar wel verkrijgbaar zal zijn op verzoek maar
niet op voorraad zal staan).
- Vermogen.
Als het weer minder goed is en de modder aan de horizon verschijnt zul
je bij het rijden in Nederland en Belgie wel wat vermogen nodig hebben
om goed "rond' te komen om een beetje vaart te houden.
Ik denk dat je de 200 dan ála een 125 stevig op toeren zult moeten
houden om op snelheid te blijven.
Dat dit extra slijtage betekent lijkt me logisch.
- Verkoop.
Als je de 200 verkoopt mettertijd denk ik dat er weinig mensen
belangstelling zullen hebben voor een 200 omdat een 250 toch veel
couranter is.
Het kan dus ten koste gaan van je inruilwaarde, behalve als je
een belangstellende zoals jijzelf treft (maar die zijn er niet veel).
Als ik voor dezelfde keuze zou staan als jij (even jouw vlieggewicht en lengte in acht nemend) zou ik voor een 250 gaan om de redenen die ik hierboven heb opgenoemd.
Qua gewicht van de motor eigenlijk geen verschil t.o.v de 200 maar wel meer vermogen als je het nodig hebt, je schroeft de gaskraan toch niet verder open dan nodig is maar een beetje extra power achter de hand als het er op aan komt is erg prettig.
Een 300 (of 360/380) is inderdaad iets teveel van het goed voor jou, dat wel.
Heb je ook nagedacht over het importeren vanuit Belgie?
Dat je BPM moet betalen zul je wel weten en hoeveel kun je ook makkelijk achterhalen.
Waar ik meer mijn vraagtekens bij plaats is het krijgen van een kenteken op een 200.
Is er een type goedkeuring voor dit model die je in Nederland ook 1:1 kunt overnemen?
Dit zou je een hoop RDW geharrewar kunnen schelen.
Als eens geinformeerd bij het RDW dat als de 200 gekeurd moet worden hoe makkelijk / moeilijk dat in zijn werk gaat?
Hij is nieuw dus alles zal nog goed functioneren zoals geluid en verlichting maar alles van tevoren goed checken bij die gasten van het RDW kan je een hoop hoofdbrekens besparen.
Als je een 250 koopt ga je naar een dealer waar je een goeie deal kunt sluiten (eventueel met inruil van je Huskie) en heb je geen zorgen over het importeren.
Is het voordeliger om je motor nieuw vanuit Belgie te importeren dan er één te bestellen bij een NL dealer ?
Wat je ook besluit te kopen ik wens je veel wijsheid en plezier ermee en als je wilt onderhandelen op het scherpst van de snede neem dan een vrouw mee, scheelt een stuk, echt waar!
Nou het was weer een heel epistel dus veel leesplezier ermee.
Ik hud het het nog steeds bij de vertrouwde WR 360.
Ciao,
Hein.
ik weeg zelf ook maar 67 kg en heb absoluut geen probleem met mn ktm 250 qua vermogen of gewicht, en ben ook geen sportschooltypje (integendeel, echt graatmager) dit icm met wat er in de post hierboven staat zou ik ook voor een 250 kiezen. maarja, ik doe t voorlopig nog met tweedehandsjes
Allways replace the cheapest parts first
Aaah gelukkig jij bent hetHein schreef:
Maar jouw vraag was om redenen op te noemen waarom je geen 200 zou moeten kopen, toch?
Om de volgende reden zou ik geen 200 kopen maar een 250:
Hein.
Het topic was: waarom geen 125cc kopen....
Maar verder, importeren geen probleem want er zit gewoon een cvo en inschrijvingbewijs bij. lang leve de EU. Rdw moet deze motor gewoon accepteren.
Bpm moet ik betalen, maar ik laat hem hier een paar maanden in de schuur staan, dat scheelt weer 20% en/of meer.
Eigenlijk wilde ik een 125cc, omdat dat gewoon genoeg is voor mij, maar ook ik mis wel eens die bottomend van een 250cc als ik wat wil traktoren.
Nu wil het dat een 200cc een 125cc is kwa topvermogen maar met veel meer bottomend. Niet zoveel als een 250cc natuurlijk, maar meer dan genoeg voor mij. Ik vind het heerlijk om met een 125cc het gas vol open te draaien, en dat is bij een 250cc in het bos te gevaarlijk. Ook is een 250 bijna 8kg zwaarder als een 200cc. Deze nieuwe 200cc wegen ongeveer 105kg, dit is incl bezine, en mijn 250cc weegt meer als 115kg met bezine. Dat scheelt echt veel. plus die ktm's zijn lager(heel belangrijk), wat de veiligheid bij de technische passages ten goede komt.
Eigenlijk dus een win/win situatie
Enne, inruilen is niet van toepassing want ik ben een type die erg hecht aan zijn motoren. De huskie heb ik nu 8jaar. En we zijn nog steeds goede maatjes, totdat iemand genoeg geld neerlegt
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?