Beste Biggers,
Wie heeft er advies waar een aftermarket voor de tank v/e DR800 model SR43 A of B kan worden gekocht?
Misschien van Acerbis of een ssort bedrijf.
Bij Hessler heb ik alleen voor de DR600 (SP) gevonden op het net.
Van mij is lek en ik heb in eerste instantie gedacht aan Tank Cure.
Adviezen zijn welkom.
Groeten
Andre uit Paramaribo
Tank SR43 A/B
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
het zijn meestal de eerste types SR43 die gaan lekken
later hebben ze een tussen stangetje gemaak langs de carb's
dus als je het oude type hebt kun je beter een later model scoren op ebay o.i.d.
later hebben ze een tussen stangetje gemaak langs de carb's
dus als je het oude type hebt kun je beter een later model scoren op ebay o.i.d.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Contacteer:
Big 88
Ik heb wel een tussen slagentje tussen de carbs.
Kun je aangeven waar die naar toe moet?
Peter N
Ik ben geen technicus - wat is hardsolderen.
Mijn tank heeft op een paar plekken wat roestvorming van binnen dacht ik onder de hitteplaat en is door geroest naar buiten.
Andre
Ik heb wel een tussen slagentje tussen de carbs.
Kun je aangeven waar die naar toe moet?
Peter N
Ik ben geen technicus - wat is hardsolderen.
Mijn tank heeft op een paar plekken wat roestvorming van binnen dacht ik onder de hitteplaat en is door geroest naar buiten.
Andre
Hardsolderen wordt uitgevoerd met een speciale gasbrander . Bij hardsolderen wordt vaak gebruikgemaakt van soldeersel dat bestaat uit koper, zink en ook wel zilver. Deze soldeermiddelen geven verbindingen die veel sterker zijn dan de verbindingen die met soldeertin bij zachtsolderen gemaakt worden. Wat sterkte betreft is een hardgesoldeerde verbinding te vergelijken met een verbinding die tot stand is gekomen door lassen. Bedrijven die radiateurs van auto's repareren kunnen meestal goed hardsolderen. Wel de benzine uit de tank goed wegspoelen met water o.i.d.
Bij de nieuwere tanks zitten aan de onderkant twee beugeltjes aan de beide zijkanten. Hier tussen zit het stangetje. Zover ik weet zit dit stangetje verder nergens aanvast.
Ik heb geen ervaring met tank-cure, maar misschien wil ik het zelf wel eens proberen om roest tegen te gaan. Ik vraag me alleen af of het middel de benzineleidingen aan de binnenkant van de tank niet kan verstoppen.
gr. Peter
Bij de nieuwere tanks zitten aan de onderkant twee beugeltjes aan de beide zijkanten. Hier tussen zit het stangetje. Zover ik weet zit dit stangetje verder nergens aanvast.
Ik heb geen ervaring met tank-cure, maar misschien wil ik het zelf wel eens proberen om roest tegen te gaan. Ik vraag me alleen af of het middel de benzineleidingen aan de binnenkant van de tank niet kan verstoppen.
gr. Peter
het stangetje is om het doorbuigen van de tank te voorkomen , het is te weinig om te kunnen zien maar genoeg om de lak te laten springen en vermoeidheids scheurtjes te geven
in het midden is zo'n tank vrij dun en er hangt volgetankt aan elke kant zo'n 12 kg dus er komen wel krachten op
daarom loopt het stangetje van de linker naar de rechter tankwang
in het midden is zo'n tank vrij dun en er hangt volgetankt aan elke kant zo'n 12 kg dus er komen wel krachten op
daarom loopt het stangetje van de linker naar de rechter tankwang
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
heb ook geen ervaring met tank-cure.. wel wat roest vorm in de tank..
dacht dat dat zorgde voor wat gestotter af en toe, maar bleek dat m,n zadel op een stekker contact drukte waardoor de stroom af en toe onderbroken werd..
roest ook niet meer aangezien er dagelijks gereden word
gr zappa
dacht dat dat zorgde voor wat gestotter af en toe, maar bleek dat m,n zadel op een stekker contact drukte waardoor de stroom af en toe onderbroken werd..
roest ook niet meer aangezien er dagelijks gereden word
gr zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
Tank Cure is in Nederland te verkrijgen. op de website is er voldoende info. http://www.tankcure.nl/
En inderdaad regelmatig rijden is belangerijk. Heb de fiets overgenomen dus ..... de vorige eigenaar zat met zijn handen in het haar met de carb's.
Dat slangetje schijnt inderdaad nergens aan vast te zitten.
En zo als hardsolderen wordt uitgelegt is dat autogeen lassen! Maar ja...!
Heren bedankt. Ik zal het spul van tank cure hoogswaarschijnlijk bestellen. Hoe het in Suriname te krijgen is een andere vraag.
Bedankt voor de reacties.
Andre
En inderdaad regelmatig rijden is belangerijk. Heb de fiets overgenomen dus ..... de vorige eigenaar zat met zijn handen in het haar met de carb's.
Dat slangetje schijnt inderdaad nergens aan vast te zitten.
En zo als hardsolderen wordt uitgelegt is dat autogeen lassen! Maar ja...!
Heren bedankt. Ik zal het spul van tank cure hoogswaarschijnlijk bestellen. Hoe het in Suriname te krijgen is een andere vraag.
Bedankt voor de reacties.
Andre
-
- Contacteer:
Ik heb het besluitgenomen om de tank autogeen te lassen.
En dan zien we de uitkomst alsnog.
Tot nu hong geen zicht als er aftermarkt tanks te krijgen zijn.
Wat ik wel heb gezien dat er een DR800 en African Twin rond rijden met tanks zelf gemaakt van Carbon Fiber even navragen.
En dan zien we de uitkomst alsnog.
Tot nu hong geen zicht als er aftermarkt tanks te krijgen zijn.
Wat ik wel heb gezien dat er een DR800 en African Twin rond rijden met tanks zelf gemaakt van Carbon Fiber even navragen.
Andre,Wat ik wel heb gezien dat er een DR800 en African Twin rond rijden met tanks zelf gemaakt van Carbon Fiber even navragen.
Dat zijn de boys van "Ville Nova"; Indira Ghandiweg 59.
Tarik maakt de tanks geloof ik zelf, maar hij zit nu een paar maanden hier in Nederland.
Hij heeft net een nieuwe tank gemaakt (gaat zijn Africa Twin in Red Bull-style maken geloof ik), en heeft eerder met een Foto in Noppennieuws gestaan.
Succes ermee.