Het bovenstaande onderwerp is al meerdere malen op dit forum besproken maar ik snap er nog niet veel van. Wie kan mij adviseren welk apparaat en merk/type ik het best kan aanschaffen.
Ik ben opzoek naar een GPS die ik bij me kan dragen zodat ik later kan zien waar ik geweest ben. Verder zou ik later deze route willen kunnen narijden ahv de GPS die aanwijzing geeft. Dit wil ik doen zowel op mijn KTM als met skien.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
welk GPS apparaat te kopen
Moderator: ghulst
Bijna alle GPS devices kunnen routes opslaan waar je bent geweest. Het ding moet gewoon tegen een stootje kunnen en je moet een goede houder hebben (tenminste als je tijdens het rijden wil kijken). In je borst zak werken ze ook nog wel..
Als je geld hebt : Garmin 278
als je iets minder geld hebt Garmin 60CS (x)
Het verschil zit hem in het berekenen van routes en "trackback" mogelijkheden. en volgens sommige zitten er bugs in de 60CS (maar ik heb er nooit wat van gemerkt, maar ik ben een dummy-user...). Als de 60CS op het stuur zit dan MOET je hem wel op de boordspanning aansluiten want als er dan batterijen inzitten zou ie uitvallen.
Als je geld hebt : Garmin 278
als je iets minder geld hebt Garmin 60CS (x)
Het verschil zit hem in het berekenen van routes en "trackback" mogelijkheden. en volgens sommige zitten er bugs in de 60CS (maar ik heb er nooit wat van gemerkt, maar ik ben een dummy-user...). Als de 60CS op het stuur zit dan MOET je hem wel op de boordspanning aansluiten want als er dan batterijen inzitten zou ie uitvallen.
Kies voor een Gps met opslag mogelijkheden met behulp van een SD card, hierdoor zijn de mogelijkheden onbeperkt. Daarnaast dien hij via usb kabel met een pc aangesloten te kunnen worden om data te overdragen.
Hoe duurder de gps des te meer extra's.
Zoals kleurenscherm
Opslaan van detail achtergrond kaarten
Een handheld is (met stuurbevestiging voor de ktm)klein en handzaam, maar de toetsen zijn wat kleiner etc. Prijzen varieren van plus 100 euro tot wat je wilt....
Lees hier eens wat www.gpsinformation.net
Hoe duurder de gps des te meer extra's.
Zoals kleurenscherm
Opslaan van detail achtergrond kaarten
Een handheld is (met stuurbevestiging voor de ktm)klein en handzaam, maar de toetsen zijn wat kleiner etc. Prijzen varieren van plus 100 euro tot wat je wilt....
Lees hier eens wat www.gpsinformation.net
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Of op nog een forum : http://forum.gps.nl/
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
na lang uitzoeken is het de quest 1 van garmin geworden, vaste accu, veelzijdig te gebruiken..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997