welk GPS apparaat te kopen

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
divaha
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 11:30
Locatie: Midden des Lands
Contacteer:

welk GPS apparaat te kopen

Bericht door divaha »

Het bovenstaande onderwerp is al meerdere malen op dit forum besproken maar ik snap er nog niet veel van. Wie kan mij adviseren welk apparaat en merk/type ik het best kan aanschaffen.

Ik ben opzoek naar een GPS die ik bij me kan dragen zodat ik later kan zien waar ik geweest ben. Verder zou ik later deze route willen kunnen narijden ahv de GPS die aanwijzing geeft. Dit wil ik doen zowel op mijn KTM als met skien.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Wortel »

Bijna alle GPS devices kunnen routes opslaan waar je bent geweest. Het ding moet gewoon tegen een stootje kunnen en je moet een goede houder hebben (tenminste als je tijdens het rijden wil kijken). In je borst zak werken ze ook nog wel..

Als je geld hebt : Garmin 278
als je iets minder geld hebt Garmin 60CS (x)

Het verschil zit hem in het berekenen van routes en "trackback" mogelijkheden. en volgens sommige zitten er bugs in de 60CS (maar ik heb er nooit wat van gemerkt, maar ik ben een dummy-user...). Als de 60CS op het stuur zit dan MOET je hem wel op de boordspanning aansluiten want als er dan batterijen inzitten zou ie uitvallen.
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Bericht door Flip »

garmin quest 1: veelzijdig en met accu
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Bericht door xander »

Volledig eens met Wortel, een extra voordeel van de 278 (of eventueel 276) is dat het grotere scherm duidelijker(sneller) afleesbaar is op de motor.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Bericht door huskie »

Kies voor een Gps met opslag mogelijkheden met behulp van een SD card, hierdoor zijn de mogelijkheden onbeperkt. Daarnaast dien hij via usb kabel met een pc aangesloten te kunnen worden om data te overdragen.
Hoe duurder de gps des te meer extra's.
Zoals kleurenscherm
Opslaan van detail achtergrond kaarten
Een handheld is (met stuurbevestiging voor de ktm)klein en handzaam, maar de toetsen zijn wat kleiner etc. Prijzen varieren van plus 100 euro tot wat je wilt....
Lees hier eens wat www.gpsinformation.net
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Bericht door Sjokske »

Of op nog een forum : http://forum.gps.nl/
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

na lang uitzoeken is het de quest 1 van garmin geworden, vaste accu, veelzijdig te gebruiken..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie