crf 250 2005 probleempje

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

boer125
Contacteer:

hallo ik heb een tijdje geleden een nieuwe crf 250 uit 2005 gekocht en hij bevalt me heel erg goed. nu heb ik een paar vraagjes en een probleempje.
-als ik in zijn 5 rij schiet hij af en toe door de versnelling heen dit zal liggen aan het 5e tandwiel in het blok, wat zou me dit ongeveer gaan kosten.
-de man waar ik hem van kocht zij dat hij 2 olien heeft in het blok welke aftapplug is van welke kant er zit er een onder het blok en een achter het schakelpookje. welke olie gaat ook door de oliefilter en om de hoeveel uren vervang je die bij hobbymatig crossgebruik.
-tevens zei de man dat ik als ik gereden had de voorpoten moest ontluchten en hij heeft het me voorgedaan, wat is hier het nut van?
weet iemand messchien waar ik een werkplaatshandboek kan krijgen of van iemand kopen, ik hoor het graag.
staatscrossbeheer gaat als een speer
GorilaZz

Die door je filter gaat is de motor olie, en die aftap plug verstopt achter je schakelpook is versnellingsbak olie, waar ook je koppeling in ronddraait.
Motorolie heeft peilglas links bij filter, versnellingsbak (rechtsvullen) heeft peilschroef recht onder de bijvul dop

bijde vervangen na een dag crossen.
Wortel
Contacteer:

Voorpoten ontluchten is nodig omdat tijdens er luchtdruk wordt opgebouwd tijdens het rijden en dat merk je omdat je onderarmen worden "opgepompt" . Als de druk te hoog oploopt wordt je demping harder en worden je keerringen zwaarder belast door de druk van binnen uit. Dus na elke manche even de lucht laten ontsnappen.
YZF250

GorilaZz schreef:Die door je filter gaat is de motor olie, en die aftap plug verstopt achter je schakelpook is versnellingsbak olie, waar ook je koppeling in ronddraait.
Motorolie heeft peilglas links bij filter, versnellingsbak (rechtsvullen) heeft peilschroef recht onder de bijvul dop

Dat is hetzelfde als elk uur een andere onderbroek aan doen ! Kan je wel een tijdje mee rijden hoor.
Laatst gewijzigd door YZF250 op di sep 11, 2007 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjokske

GorilaZz schreef:bijde vervangen na een dag crossen.
:?: :?: :?: Olieverkoper zeker :?: :?: :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
GorilaZz

ok, ik doe dat ook niet altijd, maar het zou heel goed zijn voor je motor. :)
GorilaZz

KTM125sx schreef:
GorilaZz schreef:Die door je filter gaat is de motor olie, en die aftap plug verstopt achter je schakelpook is versnellingsbak olie, waar ook je koppeling in ronddraait.

Dat is hetzelfde als elk uur een andere onderbroek aan doen ! Kan je wel een tijdje mee rijden hoor.
jij hebt niet eens motor olie.
YZF250

GorilaZz schreef:
KTM125sx schreef:

Waar slaagt dat nu weer op ? Persoonlijke aanval ?
Het is niet omdat ik dat bij deze motor niet heb, dat ik er minder van ken dan jij hé.
GorilaZz

KTM125sx schreef:
GorilaZz schreef:
KTM125sx schreef: Dat is hetzelfde als elk uur een andere onderbroek aan doen ! Kan je wel een tijdje mee rijden hoor.
Het is niet omdat ik dat bij deze motor niet heb, dat ik er minder van ken dan jij hé.
persoonlijke aanval???

relax man, ik ging er van uit dat je een 125 twee takt reed. Dan heb je tog geen motorolie, of wel soms??

en als je zelf over onderbroeken begint, moet ik dan wel bloed serieus posten??

dus effe voor de duidelijkheid, ik snap niks van jou reaktie en mocht jij door mijn post denken dat ik rijders op een 125cc sukkels vind, die niks van motor snappen heb je mij verkeerd begrepen, excuses voor mijn onduidelijkheid, was niet de bedoeling.
Ik zou niet durfen, 125cc rijders heerschen!
speedphreax

GorilaZz schreef:... 125cc rijders heerschen!
WAT!? Bedoel je dat ik een sukkel ben met mijn 525? Pas op he! :lol:
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
GorilaZz

met zo een 525 mag je niet eens in de schaduw bij een 125 rijder staan, laat dat even heel duidelijk zijn!
YZF250

GorilaZz schreef:
KTM125sx schreef:
GorilaZz schreef: jij hebt niet eens motor olie.
persoonlijke aanval???

relax man, ik ging er van uit dat je een 125 twee takt reed. Dan heb je tog geen motorolie, of wel soms??

en als je zelf over onderbroeken begint, moet ik dan wel bloed serieus posten??

dus effe voor de duidelijkheid, ik snap niks van jou reaktie en mocht jij door mijn post denken dat ik rijders op een 125cc sukkels vind, die niks van motor snappen heb je mij verkeerd begrepen, excuses voor mijn onduidelijkheid, was niet de bedoeling.
Ik zou niet durfen, 125cc rijders heerschen!
Het leek zo, sorry:)
Dat van die motorolie klopt, maar ik wist wel dat je daar langer mee kon rijden dan één keer:)
Dat van die onderbroeken is een vergelijking om het wat duidelijker te maken !:)
boer125
Contacteer:

bedankt voor de tips tot nu toe maar nu nog een antwoord op ijneerste streepje. hoeveel zou zoeen tandwiel kosten als je het kunt aten maken bij een vriendje??
adje

boer125 schreef:hoeveel zou zoeen tandwiel kosten als je het kunt aten maken bij een vriendje??
Moet je aan dat vriendje vragen :idea:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
adje

GorilaZz , het gaat hier wel om een CRF250 en daar zitten de aftappluggen anders dan bij een CRF450.
Volgens mij heeft een CRF250 ook geen kijkglas ?(correct me if i'm wrong)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
boer125
Contacteer:

nee idd heeft hij geen kijkglas, die vriend die kan hem maken maar wist ook niet wat de onderdelen zouden gaan kosten, daar moest ik voor zorgen en hij zet hem in elkaar. wat zou hetongeveer kosten een 5e versnelling tandwiel en een pakkingsettje?
Freestyler

Zo een tandwieltje kost ongeveer 50 euro.
Als ge nog eens prijzen wilt weten van onderdelen voor uw moto moet
ge maar eens kijken op www.mrcycles.com => alle onderdelen van alle Jappen.
boer125
Contacteer:

heel erg bedank FREESTYLER :!: hebben een van jullie messchien al eens besteld op deze site en zo ja wat zijn de ervaringen ermee? ik zag net de prijzen van zuiger ect en die zijn volgens mij een stuk lager als hier in nederland(messchien samen bestellen)
Wortel
Contacteer:

Geen ervaring met deze site maar wel bij andere US leveranciers:
Amerikanen doen bijna alles per postorder dus ervaring hebben ze er zeker mee.
Hou er wel rekening mee dat de gegeven prijzen in de US altijd ex BTW (VAT) zijn. De douane zal er nog eens 19% bij optellen...
Ook moet je rekening houden met verzendkosten (plm $40) afhankelijk van snelheid.
Gelukkig staat de dollar erg laag op het moment....
Freestyler

Zou daar niet bestellen als ik jou was, is wel leuk om de prijs ongeveer te weten.
Heb goeie ervaringen met Reytec (ligt in Belgie) als ge toch via de post uw onderdelen wilt laten komen.
Is niet de allergoedkoopste maar laat u tenminste geen maanden wachten op onderdelen, 9 kansen van de 10 heb je de onderdelen de week erna al in de bus.
Doe hun een mail met de juiste onderdeel nummers, je moet het geld wel eerst overschrijven op hun rekening, wat niet meer als normaal is.
Maar gooi uw blok maar eerst open om te zien wat er allemaal stuk is,
het langsliggende tandwiel kan ook beschadigd zijn.
Maar ik vermoed dat het eerder een versleten schakelvorkje is.
stimpie

een honda tandwiel zou rond de 100 euro's kosten, maar ben niet zeker. yamaha en suzuki tandwielen zitten rond de 50 euro het stuk .
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
boer125
Contacteer:

Freestyler schreef:Zou daar niet bestellen als ik jou was, is wel leuk om de prijs ongeveer te weten.
Heb goeie ervaringen met Reytec (ligt in Belgie) als ge toch via de post uw onderdelen wilt laten komen.
Is niet de allergoedkoopste maar laat u tenminste geen maanden wachten op onderdelen, 9 kansen van de 10 heb je de onderdelen de week erna al in de bus.
Doe hun een mail met de juiste onderdeel nummers, je moet het geld wel eerst overschrijven op hun rekening, wat niet meer als normaal is.
Maar gooi uw blok maar eerst open om te zien wat er allemaal stuk is,
het langsliggende tandwiel kan ook beschadigd zijn.
Maar ik vermoed dat het eerder een versleten schakelvorkje is.
is een schakelvork duurder of ligt het ongeveer gelijk qua kosten
Wortel
Contacteer:

De Europese onderdelen distributie van Honda is gevestigd in Belgie, wellicht goedkoper en sneller om deze onderdelen gewoon via een bekende dealer te bestellen...
Freestyler

Vork is goedkoper, kost ongeveer 30 euro.
boer125
Contacteer:

nou ben net terug van een rondje rijden en nu doet zijn 4 en 5 :( het niet meer volgfens mij slipt de koppeling alleen maar door en pakt hij maar eventje, zou het dus kunnen zijn dat de koppelingsplaten gewoon versleten zijn(morgen breng ik hem weg en dan weet ik het zeker)
Plaats reactie