Hoi allemaal,
Laatst gingen we met een paar vrienden een ritje doen op de crossbaan maar en toen we na een ronde of 10 even gingen pauzeren zag ik dat bij één van m'n vrienden water uit de radiator overloop drupte/stroomde. Het gaat om zijn YZF 426 van 2003. Even laten afkoelen, radiator dop eraf, geen water meer te zien, goed bijgevuld en opnieuw doen draaien. Even stationair laten draaien en een paar keer rustig over en weer en opnieuw water en veel damp uit de overloop (en nu ook uit de dop). Boeltje stilgelegd en gedaan met crossen. Wij dachten aan de culasdichting omdat ik de indruk had dat bij gas geven er plots meer water uit de overloop kwam. Ook waterpomp lijkt ons nog een mogelijkheid. Zitten we er volledig naast of klopt het ongeveer? Heeft ook misschien iemand een idee van de herstel-kosten?
groeten, Ebertus
YZF 426 steekt water buiten
Moderator: ghulst
Ik denk koppakkingebertus schreef:Hoi allemaal,
Laatst gingen we met een paar vrienden een ritje doen op de crossbaan maar en toen we na een ronde of 10 even gingen pauzeren zag ik dat bij één van m'n vrienden water uit de radiator overloop drupte/stroomde. Het gaat om zijn YZF 426 van 2003. Even laten afkoelen, radiator dop eraf, geen water meer te zien, goed bijgevuld en opnieuw doen draaien. Even stationair laten draaien en een paar keer rustig over en weer en opnieuw water en veel damp uit de overloop (en nu ook uit de dop). Boeltje stilgelegd en gedaan met crossen. Wij dachten aan de culasdichting omdat ik de indruk had dat bij gas geven er plots meer water uit de overloop kwam. Ook waterpomp lijkt ons nog een mogelijkheid. Zitten we er volledig naast of klopt het ongeveer? Heeft ook misschien iemand een idee van de herstel-kosten?
groeten, Ebertus
Allways replace the cheapest parts first
426 hebben er snel last van om te "chauferen" zit je radiator niet verstopt?
het is normaal dat die bij stationair begint te koken. maar als hij echt buitensmijt best waterpomp is nakijken (schoepenwieltje durft soms schoepjes te verliezen bij versleten lagertje)
als dat allemaal ok is, join culasse nakijken.
beginnen met makkelijkste 1st dus
het is normaal dat die bij stationair begint te koken. maar als hij echt buitensmijt best waterpomp is nakijken (schoepenwieltje durft soms schoepjes te verliezen bij versleten lagertje)
als dat allemaal ok is, join culasse nakijken.
beginnen met makkelijkste 1st dus
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Volgens mij is ''join culasse'' Belgisch voor koppakking
Die is dus waarschijnlijk ergens lek.
Die is dus waarschijnlijk ergens lek.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Zou ook kunnen dat uw afluitdop van uw radiator kapot is. Deze mag pas opengaan bij een bepaalde druk en zorgt er dus voor dat uw koelvloeistof niet begint te koken.
Laat hem ook eens even draaien zonder dop, als ge luchtbellen naar boven ziet komen = koppakking om zeep.
Laat hem ook eens even draaien zonder dop, als ge luchtbellen naar boven ziet komen = koppakking om zeep.
Pas nog een koppakking van een Yammie 450 vervangen, bij een nieuwe monteren bouten netjes op volgorde en op moment aandraaien en je voorkomt een hoop ge-etter
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!