Hey
Had mijn carter kappot gereden. Ben nu dus bezig met het spul over te zetten in het nieuwe carter. Nu stuite ik op de krukas. Ik heb deze al overgezet alleen nu zit hij er volgens mij niet helemaal recht in, hij slingerd nog lichtelijk. Maakt dit veel uit en moet ik hem er weer overnieuw in zetten? of trekt dit wel recht als ik de carters op elkaar zet.
Het is van een honda cr 125 2001.
mvg
Rein-Jan
Krukas slingerd
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za sep 17, 2005 15:59
Ik heb het idee dat ik hem er niet helemaal recht in heb gezet en dat hij daarom slingerd
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Kan uit balans zijn (verdraaid op het bigend) maar het is waarschijnlijker dat de kruktap krom is
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
als je hem met het blote oog al kunt zien slingeren (ook al is het maar een klein beetje). dan wil ik niet weten wat er gebeurt als dat ding 10.000rpm gaat draaien.
Goed is het dus niet. ik zou hem ff nameten met de meetklok.
Meten = weten.
Goed is het dus niet. ik zou hem ff nameten met de meetklok.
Meten = weten.
verstand op nul en nadenken
Denk trillenbarry! schreef:dan wil ik niet weten wat er gebeurt als dat ding 10.000rpm gaat draaien.
Of een paar meter opzij stappen uit zichzelf (zo'n stratenmakers-trilplaat werkt toch ook ongeveer zo).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
een krukas die niet in lijn ligt verwoest op zekers het hele blok
de lagers zullen kapot trillen en waarschijnlijk breken ze uit het carter .
een krukas moet soepel draaien , mag absoluut niet vast zitten of op een punt stroef draaien , dit betekend echt aanzienlijke schade .
als de krukas niet in lijn ligt kun je dat meten met een meetklok , de krukas span je op in een draaibank en je meet op beide kruk tappen , op de plek waar het krukaslager komt te zitten .
is de kruktap krom , ga dan maar op zoek naar een andere krukas , rechtbuigen is geen optie.
de lagers zullen kapot trillen en waarschijnlijk breken ze uit het carter .
een krukas moet soepel draaien , mag absoluut niet vast zitten of op een punt stroef draaien , dit betekend echt aanzienlijke schade .
als de krukas niet in lijn ligt kun je dat meten met een meetklok , de krukas span je op in een draaibank en je meet op beide kruk tappen , op de plek waar het krukaslager komt te zitten .
is de kruktap krom , ga dan maar op zoek naar een andere krukas , rechtbuigen is geen optie.
4 strokes only !!
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za sep 17, 2005 15:59
Ik had de krukas in de vriezer gelegd maar hij ging er niet helemaal soepel in..
mvg
mvg
als ik die van mij in de vriezer leg dan gaat ie er ook niet meer soepel in.....
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik heb ook eens meegemaakt dat allen het draadeindje aan het einde van de kruktap krom was en dat hij daardoor leek te slingeren. Dat is niet zo heel erg... althans... dan hoef je niet per definitie meteen een hele nieuwe krukas
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Dan zie je hem niet meerWortel schreef:als ik die van mij in de vriezer leg dan gaat ie er ook niet meer soepel in.....
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/