CDI unit
Moderator: ghulst
Al uren zitten zoeken naar een elektrische storing. Het vervelende is dat het ene moment wel vonk aanwezig is en twee minuten later nulcommanul vonk aanwezig is. Uiteindelijk ben ik bij de CDI unit aanbeland. Kan het zijn dat deze CDI unit het ene moment wel werkt om daarna weer de geest te geven? Zo te zien kan er aan deze kastjes ook niets gerepareerd worden. Wie heeft hier ervaring mee.......
Ja, dat kan. Welk type motor heb je? misschien heeft er iemand een zeker goed werkende CDI die je ff kan proberen. Anders kun je terecht bij www.carmo.nl . Die kunnen ook je CDI testen.
Ro
Ro
Ik heb zelf exact dezelfde reservemotor met dus exact dezelfde CDI unit. Ik heb de "goede" unit op de "slechte" motor gezet. Hij starte meteen. Daarna heb ik de "slechte" unit weer teruggezet en...hij starte meteen........
Hij doet het weer dacht ik. Misschien slechte massa of zo. Ik heb alles weer in elkaar gezet en wilde eens vrolijk een rondje gaan rijden. Niets dus, geen vonk. Het werd toen te laat om alles weer eens om te gaan wisselen. Ik dacht, laat ik eerst eens de kenners van dit forum over dit probleem buigen, voordat ik weer om ga wisselen . Nu weet ik in ieder geval al dat dit euvel voorkomt. Ik houd je op de hoogte.
Hij doet het weer dacht ik. Misschien slechte massa of zo. Ik heb alles weer in elkaar gezet en wilde eens vrolijk een rondje gaan rijden. Niets dus, geen vonk. Het werd toen te laat om alles weer eens om te gaan wisselen. Ik dacht, laat ik eerst eens de kenners van dit forum over dit probleem buigen, voordat ik weer om ga wisselen . Nu weet ik in ieder geval al dat dit euvel voorkomt. Ik houd je op de hoogte.
- De Bierdokter
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
- Locatie: Tilburg
Ja Adje,
ook ik ken iemand die ooit een tijdje gezocht heeft naar zoiets fijns maar achteraf bleek het wel iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpels te zijn.
veel plezier nog met je speurtocht en toch maar even die andere cdi unit proberen.
groeten de bierdokter
ook ik ken iemand die ooit een tijdje gezocht heeft naar zoiets fijns maar achteraf bleek het wel iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpels te zijn.
veel plezier nog met je speurtocht en toch maar even die andere cdi unit proberen.
groeten de bierdokter
Geachte Bierdokter,
Aan jou had ik nog niet gedacht met je zelfde type KDX als ik. Jij rijdt toch nooit met dat "gebakje" van jou, dus kun je een CDI unitje ook wel missen. Enne.. blijf jij maar bierdokteren want dokteren aan het electrisch systeem van je motor kun je beter aan anderen overlaten.
Aan jou had ik nog niet gedacht met je zelfde type KDX als ik. Jij rijdt toch nooit met dat "gebakje" van jou, dus kun je een CDI unitje ook wel missen. Enne.. blijf jij maar bierdokteren want dokteren aan het electrisch systeem van je motor kun je beter aan anderen overlaten.
- De Bierdokter
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
- Locatie: Tilburg
ja hoor ketel kijk ik ga eerst alle moeilijke dingen napluizen voordat je de dop checkt snap ie en wat ben je weer jaloers op mijn groene monster dat loopt als een naaimachientje.
nog effe en ik blaas oe weer voorbij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!met of zonder unit
groeten de bierdokter
nog effe en ik blaas oe weer voorbij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!met of zonder unit
groeten de bierdokter
Ex Zot nog bedankt voor je reactie. Het probleem zit hem toch niet in de CDI unit, maar in het kastje dat rechtstreeks in verbinding staat met de CDI unit. Dit is een klein kastje met koelribben erop en zit aan de zijkant van mijn luchtfilterkast geschroefd. Hier zit een los kontakt in. Weet jij (iemand) wat dit voor een kastje is en wat voor functie deze heeft. Is dit kastje te "opereren"?
Klinkt inderdaad als een spannings regelaar, maar wat die te maken heeft met de ontsteking mag Joost weten.
Een CDI gebruikt normaal gesproken wisselspanning rechtstreeks van een aparte spoel.
Het kan zijn, dat jouw ontstekings voedings spoel een onderdeel is van de licht spoel. In dat geval kan een kortsluiting problemen veroorzaken.
Ro, die orginele spanningsregelaren erg duur vindt en ze liever zelf maakt.
Een CDI gebruikt normaal gesproken wisselspanning rechtstreeks van een aparte spoel.
Het kan zijn, dat jouw ontstekings voedings spoel een onderdeel is van de licht spoel. In dat geval kan een kortsluiting problemen veroorzaken.
Ro, die orginele spanningsregelaren erg duur vindt en ze liever zelf maakt.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Komt nogal eens voor dat de aansluiting van de stekkers op de printplaat losgaat.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
hoop ik ook
Weet dat hij ook vaak terugkomt
Weet dat hij ook vaak terugkomt
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB