CDI unit

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ad ketelaars

Al uren zitten zoeken naar een elektrische storing. Het vervelende is dat het ene moment wel vonk aanwezig is en twee minuten later nulcommanul vonk aanwezig is. Uiteindelijk ben ik bij de CDI unit aanbeland. Kan het zijn dat deze CDI unit het ene moment wel werkt om daarna weer de geest te geven? Zo te zien kan er aan deze kastjes ook niets gerepareerd worden. Wie heeft hier ervaring mee.......
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Ja, dat kan. Welk type motor heb je? misschien heeft er iemand een zeker goed werkende CDI die je ff kan proberen. Anders kun je terecht bij www.carmo.nl . Die kunnen ook je CDI testen.

Ro
Afbeelding
ad ketelaars

Ik heb zelf exact dezelfde reservemotor met dus exact dezelfde CDI unit. Ik heb de "goede" unit op de "slechte" motor gezet. Hij starte meteen. Daarna heb ik de "slechte" unit weer teruggezet en...hij starte meteen........
Hij doet het weer dacht ik. Misschien slechte massa of zo. Ik heb alles weer in elkaar gezet en wilde eens vrolijk een rondje gaan rijden. Niets dus, geen vonk. Het werd toen te laat om alles weer eens om te gaan wisselen. Ik dacht, laat ik eerst eens de kenners van dit forum over dit probleem buigen, voordat ik weer om ga wisselen . Nu weet ik in ieder geval al dat dit euvel voorkomt. Ik houd je op de hoogte.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Toch heerlijk he? dat sleutelen aan je eigen motor. Geeft je zo'n gelukkig gevoel. :twisted: :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
De Bierdokter
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
Locatie: Tilburg

Ja Adje,
ook ik ken iemand die ooit een tijdje gezocht heeft naar zoiets fijns maar achteraf bleek het wel iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpels te zijn.
veel plezier nog met je speurtocht en toch maar even die andere cdi unit proberen.

groeten de bierdokter
Ad Ketelaars

Geachte Bierdokter,

Aan jou had ik nog niet gedacht met je zelfde type KDX als ik. Jij rijdt toch nooit met dat "gebakje" van jou, dus kun je een CDI unitje ook wel missen. Enne.. blijf jij maar bierdokteren want dokteren aan het electrisch systeem van je motor kun je beter aan anderen overlaten.
Gebruikersavatar
De Bierdokter
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
Locatie: Tilburg

ja hoor ketel kijk ik ga eerst alle moeilijke dingen napluizen voordat je de dop checkt snap ie en wat ben je weer jaloers op mijn groene monster dat loopt als een naaimachientje.
nog effe en ik blaas oe weer voorbij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!met of zonder unit
:twisted: :twisted: :twisted:
groeten de bierdokter
Ad Ketelaars

Ex Zot nog bedankt voor je reactie. Het probleem zit hem toch niet in de CDI unit, maar in het kastje dat rechtstreeks in verbinding staat met de CDI unit. Dit is een klein kastje met koelribben erop en zit aan de zijkant van mijn luchtfilterkast geschroefd. Hier zit een los kontakt in. Weet jij (iemand) wat dit voor een kastje is en wat voor functie deze heeft. Is dit kastje te "opereren"?

:roll:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

. Dit is een klein kastje met koelribben erop

Koelkastje? lol
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

spanningsregelaar
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Klinkt inderdaad als een spannings regelaar, maar wat die te maken heeft met de ontsteking mag Joost weten.

Een CDI gebruikt normaal gesproken wisselspanning rechtstreeks van een aparte spoel.

Het kan zijn, dat jouw ontstekings voedings spoel een onderdeel is van de licht spoel. In dat geval kan een kortsluiting problemen veroorzaken.

Ro, die orginele spanningsregelaren erg duur vindt en ze liever zelf maakt.
Afbeelding
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Komt nogal eens voor dat de aansluiting van de stekkers op de printplaat losgaat.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

denk dat deze storing na 11 jaar wel een keer opgelost is . :roll:
4 strokes only !!
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

hoop ik ook :D
Weet dat hij ook vaak terugkomt :twisted:
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Plaats reactie