Wat precies nodig voor off-road ritjes???
Moderator: ghulst
KNMV doet daar (expres?!) niet zo duidelijk over, maar voor een offroad licentie is een lidmaadschap niet verplicht.
#777 - Mijn fotoboekenplank
bedankt voor jullie reacties, heb ik dus voor niets al een jaar of vier lidmaatschap betaald.
zal de knmv eens bellen, maak verder toch geen gebruik van hun diensten.
Johnny
zal de knmv eens bellen, maak verder toch geen gebruik van hun diensten.
Johnny
Als ik pech heb, bel ik mijn schoonvader. Die komt mij zo halen!!
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
zo'n blauwe gaat toch nooit stuk
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Om een OR rit te mogen rijden moet je dus een licentie hebben en om die te verkrijgen moet je dus eerst lid worden van de KNMV(geldt niet voor de daglicentie)
De KNMV is in meer dingen niet duidelijk (het staat wel op hun site maar het is moeilijk te vinden,overal op hun site staat iets en soms zelfs verschillend)
Het eigen risico van €5000,- van de licenties staat er ook op maar omdat we ook verplicht verzekerd zijn middels de zg enduroclausule is dat geen probleem...toch. (de KNMV zorgt gewoon voor een dubbele verzekering ,vraag blijft welke eventueel gaat uitbetalen)
Grote vraag blijft wat het nut is van deze licentie bij offroad, dus waarom we aan de KNMV betalen want in mijn ogen krijgen we daar niets voor terug behalve een hele papierwinkel die blijkbaar niemand leest en er maar een handtekening onderzet omdat je anders niet mag rijden.
De KNMV is in meer dingen niet duidelijk (het staat wel op hun site maar het is moeilijk te vinden,overal op hun site staat iets en soms zelfs verschillend)
Het eigen risico van €5000,- van de licenties staat er ook op maar omdat we ook verplicht verzekerd zijn middels de zg enduroclausule is dat geen probleem...toch. (de KNMV zorgt gewoon voor een dubbele verzekering ,vraag blijft welke eventueel gaat uitbetalen)
Grote vraag blijft wat het nut is van deze licentie bij offroad, dus waarom we aan de KNMV betalen want in mijn ogen krijgen we daar niets voor terug behalve een hele papierwinkel die blijkbaar niemand leest en er maar een handtekening onderzet omdat je anders niet mag rijden.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Hmmmmmmm , er is iemand die regelmatig heeft gecorrespondeerd met onze bond. ben ff zijn naam vergeten maar weet zeker dat het ergens op het forum staat.
Heb hem in De wijk nog gesproken. Trouwens een rit zonder bond waar je voor 15 euris klaar bent om uit je dak te gaan, hoewel leek meer op modderspartellen laatste keer.
Heb hem in De wijk nog gesproken. Trouwens een rit zonder bond waar je voor 15 euris klaar bent om uit je dak te gaan, hoewel leek meer op modderspartellen laatste keer.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
ja dat was ik daar in de wijk,het kan ook wel zonder de bond.
Probleem is denk ik dat de organisatoren lid zijn van deze bond en dus net als wij geen keuze hebben.
Er zijn gelukkig nog altijd organisatoren die er vanuit gaan dat je een licentie hebt er daar dan niet op controleren
Probleem is denk ik dat de organisatoren lid zijn van deze bond en dus net als wij geen keuze hebben.
Er zijn gelukkig nog altijd organisatoren die er vanuit gaan dat je een licentie hebt er daar dan niet op controleren
Ik denk dat het iets te maken heeft met het afgeven van de vergunning door de gemeente.hanrie schreef:Om een OR rit te mogen rijden moet je dus een licentie hebben en om die te verkrijgen moet je dus eerst lid worden van de KNMV(geldt niet voor de daglicentie)
De KNMV is in meer dingen niet duidelijk (het staat wel op hun site maar het is moeilijk te vinden,overal op hun site staat iets en soms zelfs verschillend)
Het eigen risico van €5000,- van de licenties staat er ook op maar omdat we ook verplicht verzekerd zijn middels de zg enduroclausule is dat geen probleem...toch. (de KNMV zorgt gewoon voor een dubbele verzekering ,vraag blijft welke eventueel gaat uitbetalen)
Grote vraag blijft wat het nut is van deze licentie bij offroad, dus waarom we aan de KNMV betalen want in mijn ogen krijgen we daar niets voor terug behalve een hele papierwinkel die blijkbaar niemand leest en er maar een handtekening onderzet omdat je anders niet mag rijden.
Als de plaatselijke club word ondersteund door de KNMV dan weet de gemeente zeker dat er 'gecontroleerd' word op bepaalde zaken omtrent het mileu e.d.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Harrie Koerhuisschildertje schreef: Hmmmmmmm , er is iemand die regelmatig heeft gecorrespondeerd met onze bond. ben ff zijn naam vergeten maar weet zeker dat het ergens op het forum staat.
Heb hem in De wijk nog gesproken. Trouwens een rit zonder bond waar je voor 15 euris klaar bent om uit je dak te gaan, hoewel leek meer op modderspartellen laatste keer.
ik snap het ook niet helemaalives schreef:Al die keren dat ik in Nederland aan een offroad rit heb meegedaan hebben ze nooit iets gezegd van mijn banden? En ik heb altijd crossbandjes liggen, meestal zelfs van die schoepenbanden voor het hollandse zand. Heb ik dan gewoon geluk gehad?
ook ik heb crossbanden
geen licentie
ben geen lid van de KNMV
ben ook nooit gecontroleerd
en ik rij altijd mee. gewoon inschrijven, naar je motor lopen en rijden!
(als ie start...)
O neeschildertje schreef: zo'n blauwe gaat toch nooit stuk
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Je hebt dan telkens geluk gehad, er zijn regelementen waaraan je moet voldoen. Deze staan op knmv siteklomp schreef:ik snap het ook niet helemaalives schreef:Al die keren dat ik in Nederland aan een offroad rit heb meegedaan hebben ze nooit iets gezegd van mijn banden? En ik heb altijd crossbandjes liggen, meestal zelfs van die schoepenbanden voor het hollandse zand. Heb ik dan gewoon geluk gehad?
ook ik heb crossbanden
geen licentie
ben geen lid van de KNMV
ben ook nooit gecontroleerd
en ik rij altijd mee. gewoon inschrijven, naar je motor lopen en rijden!
(als ie start...)
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Trouwens er zijn ook ritten die niet onder de knmv vallen.
Handel en Haapert oa.
Handel en Haapert oa.
dat verklaart een hoop. ik doelde nl op hapert en de ktm-dag.Houten Klaas schreef:Trouwens er zijn ook ritten die niet onder de knmv vallen.
Handel en Haapert oa.
Die controles in Handel stelt ook niet veel voor.
Een vriend van ons had er een `open` uitlaat opzitten,en hij twijfelde zelf of ie wel door de keuring kwam.
Die oficial gooit z`n gas open,ik stond erachter en werd terplekke onwel van de lawaai ;
Schrijft die man `twijfelgeval` op z`n keuringskaart,waarna hij gewoon mocht meerijden.
Niemand verder die dit twijfelgeval controleerde.
Een vriend van ons had er een `open` uitlaat opzitten,en hij twijfelde zelf of ie wel door de keuring kwam.
Die oficial gooit z`n gas open,ik stond erachter en werd terplekke onwel van de lawaai ;
Schrijft die man `twijfelgeval` op z`n keuringskaart,waarna hij gewoon mocht meerijden.
Niemand verder die dit twijfelgeval controleerde.
wees blij dat het zo gaat tijdens deze ritten en nog niet op een niveau is zoals op de nederlandse circuits...
Mede daarom er toch zoveel mogelijk aan doen dat het ook zo blijft dus geen open pijpen in de trand van "er wordt toch niet naar gekeken"
Mede daarom er toch zoveel mogelijk aan doen dat het ook zo blijft dus geen open pijpen in de trand van "er wordt toch niet naar gekeken"
Allways replace the cheapest parts first
tja men roept vermogen, maar ik heb zat aan de standaard PK-tjes (en ik denk die anderen ook wel)brummbar schreef:Helemaal mee eens Bos.
Heb het zelf ook nooit zo begrepen,dat meteen moeten vervangen van de uitlaat,bij aanschaf van een motor.
Maakt toch al herrie zat?
Posed natuurlijk wel erg lekker he, een akra ofzo
Allways replace the cheapest parts first
Hoe stiller hoe mooier, mensen horen je in het bos niet van verre aankomen.
De grootste irritatie van de 'niet rijders' is niet de snelheid, maar meestal het geluid. En die paarden die je in het bos tegenkomt gaan niet gelijk helemaal uit hun dak.
De grootste irritatie van de 'niet rijders' is niet de snelheid, maar meestal het geluid. En die paarden die je in het bos tegenkomt gaan niet gelijk helemaal uit hun dak.
CRF450X '08
Elk jaar zeggen ze in Handel streng te controleren en toch komen er "twijfelgevallen" doorheen.brummbar schreef:Die controles in Handel stelt ook niet veel voor.
Een vriend van ons had er een `open` uitlaat opzitten,en hij twijfelde zelf of ie wel door de keuring kwam.
Die oficial gooit z`n gas open,ik stond erachter en werd terplekke onwel van de lawaai ;
Schrijft die man `twijfelgeval` op z`n keuringskaart,waarna hij gewoon mocht meerijden.
Niemand verder die dit twijfelgeval controleerde.