Hallo allemaal,
Ik heb de decompressieklep van mijn Kawasaki KLX 300 stuk gehad, geheel van de nokkenas afgebroken.
Alles gemonteerd zonder klep en start ook, enkel moet je nu door de compressie heen stampen.
Ik ben tevreden zo als het is maar vroeg me nu af hoe zo een klep werkt.
Die van mij was erg vervrongen en kon niet meer zien hoe het eigenlijk werkte.
Wie kan mij hier een beetje uitleg in geven?
decompressieklep
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
net gedaan bij warme start onderwerp..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: wo aug 29, 2007 11:00
Ik ga even hier antwoorden om bij het juiste onderwerp te blijven.
Ik ben al een stuk slimmer geworden bedankt daar voor, maar die klep was bij mij een dun plaatje met een veer wat op de nokenas vast zat.
ik vermoed dat als de motor erg traag draait het ergens een klep bediend en als hij snel draai( de motor zelf draait zonder kickstart) hij door de middelpuntvliegende kracht de decompressieklep uitschakkeld
Maar hoe gebeurd dit allemaal nu juist, is mss moeilijk om er met tekst op te antwoorden maar vroeg me het gewoon af
Alle uitleg in welkom
Ik ben al een stuk slimmer geworden bedankt daar voor, maar die klep was bij mij een dun plaatje met een veer wat op de nokenas vast zat.
ik vermoed dat als de motor erg traag draait het ergens een klep bediend en als hij snel draai( de motor zelf draait zonder kickstart) hij door de middelpuntvliegende kracht de decompressieklep uitschakkeld
Maar hoe gebeurd dit allemaal nu juist, is mss moeilijk om er met tekst op te antwoorden maar vroeg me het gewoon af
Alle uitleg in welkom
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
is anders dan bij mij.. hoop dat iemand met dezelfde fiets het je kan vertellen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
is geen decompressieklep zoals jij het zegt.
De klep die bediend word is een gewone uitlaatklep, bij minder als 500T/min gaat het armpje naar buiten en duwt die klep open zodat jij hem uit compressie kan duwen. kan geen kwaad dat deze stuk is. enkel lastiger starten.
apropos, heb mooie zadelovertrek liggen voor een klx300 (nieuw)
greetz
De klep die bediend word is een gewone uitlaatklep, bij minder als 500T/min gaat het armpje naar buiten en duwt die klep open zodat jij hem uit compressie kan duwen. kan geen kwaad dat deze stuk is. enkel lastiger starten.
apropos, heb mooie zadelovertrek liggen voor een klx300 (nieuw)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300