waar rijden in Frankrijk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ad Ketelaars
Contacteer:

Oftewel: "Ou rouler en France". Dit is de titel van de nieuwe update, waarin staat te lezen waar je nog fatsoenlijk offroad kunt rijden in Frankrijk. Deze is terug te vinden in de Moto Verte, het toonaangevende franse blad. Helaas moet ik vaststellen dat het niet meer vrijheid/blijheid is in het land van de onbegrenste offroad mogelijkheden. De landkaart is ingekleurd met de kleuren groen(goed),geel,rood en zwart(geen mogelijkheden). Als we naar de randen van Frankrijk kijken, zowel noord,oost,west en zuid dan is het merendeel rood ingekleurd. Vooral de oostkant begint akelig rood te worden. De Vogezen, de alpen,jura, provence zijn allemaal rood. De Elzas zelfs zwart. In het noordelijke midden is het vooral geel. Hoe zuidelijk je komt word het groener. Maar de groene gebieden zijn duidelijk in de minderheid. In de groene gebieden klagen organisatoren over de grote toeloop van rijders. Hoe lang gaat het hier nog goed??? :(
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
huskie

Dat plaatje heb ik ook gezien. Wordt je inderdaad niet vrolijk van. Maar zolang ze geen decreet hebben is het gewoon op de borden letten. Je kent ze wel: er staat iets op van interdit of zo. :wink:
Maar gelukkig spreek ik niet zo goed frans als jij, Ad, dus ik hou me gewoon van de domme(oke niet moeilijk).
En verder zit de politie in een auto die niet forest proof is.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
adje

hey ad,

waar is je vrouwe fortuna gebleven??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Ad Ketelaars
Contacteer:

Die heeft de offroadkaart van Frankrijk ook gezien en is daarna spontaan van der sokkel gevallen :cry:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Raymond
Contacteer:

Als je `iets` verder doorrijdt naar Lorca in Spanje dan kan ik je Roger Gruber van harte aanbevelen. Een Zwitser die KTM`s verhuurd ( ECX 450).
Je kan ook met je eigen motor rijden /of met je eigen ploegje komen.
Hij leid je rond door echt een off road paradijs waarbij hij tussen de middag de leuke restaurants /tapas bars aandoet. Kan het niveau van de groep zeer goed inschatten. Aanrader :!:

Site Roger:http://endurogate.com/de-index.htm
Laatst gewijzigd door Raymond op ma mar 06, 2006 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
huskie

Mooie gravel wegen, dat is echter wel on-road voor mij :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Raymond
Contacteer:

Ojee ,hier zitten natuurlijk de cracks, Paris Dakar avonturen zijn nog een zee verder. Jammer dat het niks voor je is.
huskie

Leuk dat je denkt dat hier de cracks vertoeven. Je hebt het goed, alleen de cracks van middelbare leeftijd. Verder zijn de jongere op dit forum allen wereldkampioen, of zojuist geweest.
Je zit er echter met een ding naast.
Altijd gedroomt van gravelwegen, al dat zand hier is niks voor mij :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie